Stigell EM-pisteille

Stigell irtosi puomilta hyvin, mutta ulkokurvin puoleisen lähtöpaikan vuoksi oli hän ensimmäisen kurvin jälkeen 20 sijan tuntumassa. Sieltä nurmijärveläinen KTM-kuljettaja aloitti nousun joka oikeuttikin lopulta 15. sijaan.

– Sain oman rennon ajon päälle heti alusta lähtien ja tuottikin tulosta. Muutama pieni virhe tuli erän aikana, mutta pääsääntöisesti kaikki meni hyvin,iloinen Stigell kertoi.

Menestys Kegumsissa antoi uutta virtaa myös ensi viikonlopun MM-osakilpailuun Hyvinkäällä, lisäksi tiedossa on myös miten sijoitusta parannetaan.

- Täytyy saada aika-ajoissa hyvä aika karsintaerää varten, jotta lähtöpaikka on siellä jo hyvä. Ja sitten tietysti sitä kautta hankkia hyvä lähtöpaikka myös finaaliin. Jos lähtö onnistuu, uskon pystyväni ajamaan kymmenen joukossa Hyvinkäällä, Stigell päätti.

Luokan finaaliin myös tiensä raivannut Valtteri Malin oli lähdön jälkeen aivan hännillä, eikä onnistunut nousemaan sieltä erän aikana. Malinin sijoitus oli lopulta 34.

Sihvonen pisteiden ulkopuolella

EMX125 -luokan finaalissa Miro Sihvonen lähti jahtaamaan pistesijaa. Erän alku ei kuitenkaan onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla.

- Lähdin puomilta huonosti, enkä pystynyt ensimmäisessä kurvissakaan parantamaan. Onnistuin erän aikana kuitenkin ohittelemaan muutamia kuljettajia, mutta pistesijaan se ei riittänyt,sijalle 22. ajanut Sihvonen kertoi.

Luokan toinen Suomen lisenssillä ajanut kuljettaja Karl- Robert Reinike ajoi pitkään Sihvosen perässä, mutta jäi lopulta sijalle 32.

Xracing