Mattilan ja Pulkkisen tiimin tulevaisuus vaarassa?

Jari Mattila on huolissaan tiiminsä tulevaisuudesta. – Tässä on nyt hieman liikaa ongelmia tiimin puolelta. Tiimipäällikkö ei saapunut paikalle vaikka hänen piti tulla jo torstaina. On soitettu ja lähetetty tekstiviestejä, muttei hän ole vastannut eikä kukaan tunnu tietävän missä hän on, Mattila ihmettelee.
Myös taloudellisia vaikeuksia tuntuu tiimillä olevan. – Niitäkin tuntuu olevan, ei ole sovittuja palkkioita näkynyt. En tiedä kauanko homma toimii näin ja kauanko itsellä riittää motivaatio kun mikään ei tunnu toimivan, Mattila puhisee.

Keskeytys tänään

Mattila keskeytti Portugalin MM-enduron ensimmäisen päivän etujarrukahvan katkettua. Mies kaatui crossitestillä ja kahva vääntyi.- Koitin oikaista kahvaa heti kaatumisen jälkeen, ehkä oli liikaa voimaa mukana kun kahva napsahti juuresta poikki. Sen jälkeen olisi pitänyt ajaa vielä yksi kierros kokonaan. Kierroksella oli yksi extreme pätkä sen verran haastava etten viitsinyt lähteä edes kokeilemaan ilman jarrukahvaa, ja niin keskeytys oli valmis, Mattila kertoo.
Huomenna Mattila lähtee uudelleen kilpailun toiseen päivään ajamaan omaksi iloksi ja koittaa saada sitä kautta tuloksia aikaiseksi.

Pulkkisen viimeinen kisa KST-tiimissä?

Jari Pulkkinen ajoi ensimmäisenä päivänä luokassaan E1 sijalle14. Mies oli päivään kuitenkin tyytyväinen. Pulkkinen näkee positiivisena asiana maaliin pääsyn, ja oli tyytyväinen pätkäaikoihinsa.- Ihan hyvillä mielin. Tiukalla siirtymällä pyörä hörppäsi vettä ja sammui, sieltä sain at-pisteitä, muuten kisa meni kohtuullisesti, Pulkkinen kertoi.

Pulkkinen lähtee huomiseen päivään ilman paineita. – Ei tässä oikein paineita voi ottaa. Pyörään sain sentään huomiselle uudet renkaat. Putki tosin on ihan lytyssä ja pyörä ei oikein kulje minnekkään, mutta kun ei meillä ole tiimissä uutta putkea, eikä muitakaan varaosia, Pulkkinen toteaa sarkastisesti.

Myös Pulkkinen on Mattilan tavoin pettynyt tiiminsä toiminta tapoihin. – En tiedä, kyllä mä luulen että tää on mun viimeinen kisa tässä tiimissä jos asioita ei saada toimimaan niin kuin pitäisi. Ei tänne leikkimään viitsi tulla. Nää reissut ja kisat on raskaita joka tavalla, ja jos tiimi jonka pitäisi kiertää MM-sarja, lähtee kauteen varaosinaan suunnilleen kaksi ketjuohjuria niin ohhoh, Pulkkinen lataa.

Kantosta pelotti

Oskari Kantonen ajoi luokassa E3 sijalle 16. – ei taas lähtenyt jostain syystä ajo kulkemaan, en tiedä yritänkö liikaa vai mikä tässä tökkii. Aina kun näin edessä yhden kurvin, tuntui kurvin jälkeen kuin olisin ajanut yhden kurvin matkalla kuusi kurvia. Aikaa hukkuu jotenkin liikaa, Kantonen mietti.
Huomiseen päivään Kantonen lähtee ilman suurempia suunnitelmia. - Lähdetään vaan vetämään, en mä osaa sanoa mitä tässä muutakaan pitäisi tehdä. Pätkät on ihan ok, mitään ihan älyttömän vaikeaa ei ole. Siirtymät on raskaita, välillä sellaisia kivikoita ja trial-reittiä että oikein pelottaa, Kantonen nauraa tuttuun positiiviseen tyylinsä.

Hellsten väläytti taas

Antti Hellsten oli tyytyväinen päiväänsä. Mies ajoikin taas ajoittain hyviä pätkäaikoja ollen parhaimmillaan neljänneksi nopein. Hellsten oli lopputuloksissa junioreissa sijalla 27.
- Ihan hyvä päivä, varsinkin muutama pätkäaika miellytti. Ajoin aamulla ketjuohjurin rikki ja ketjut hyppi pois päältä vähän väliä sekä pätkillä että siirtymillä, Hellsten kertoi.
Hellsten sai myös at-pisteitä. – Ennen extremeä oli porukkaa kerääntynyt jonottamaan pätkälle ja sen takia seuraavasta at-välistä tuli niin tiukka että sain at-pisteitä, Hellsten kertoi.
Myös siirtymällä mies kertoo joutuneensa työntelemään ajoittain pyöräänsä pahoissa paikoissa ja myös sieltä tuli hieman at-pisteitä.

Salonen pettynyt

Lauri Salonen junioreiden lopputuloksissa sijalla 16. Mies oli kuitenkin pettynyt sijoitukseensa. – Pyörä toimi hienosti mutta ei voi kuin kuskia taas syyttää. En tiedä mikä on mutta ei tästä nyt tunnu hyvää tulevan, Lauri Salonen kertoi.
Muutamiin pätkäaikoihin mies kuitenkin oli edes hieman tyytyväinen. – Crossitestit meni vähän paremmin. Extreme oli taas niin hieno että huh huh, mä tein siellä enkeleitä, Salonen kertoo omaan persoonalliseen tyylinsä.
Huomiseen päivään mies lähtee kuitenkin hyvillä mielin. – Ei mitään, lähdetään huomenna taas vetämään. Ajellaan tällaisia humppasijoja kun ei oikein löydetä syytä miksi vauhti ei piisaa, Salonen päättää.

Xracing