Yamahalta täysin uusi WR250F 2020

Teksti
Yamahan uusi WR250F on täysin uusittu vuodelle 2020.
Kuva
Yamaha
Yamaha julkaisi täysin uusitun uuden WR250F-pyörän.

Kaudelle 2020 Yamaha esittelee radikaalisti uudistetun, entistä tehokkaamman ja nopeamman WR250F-enduromallin. Teknisesti se perustuu paljossa menestykselliseen YZ250F-motocrosspyörään. Uudistettu, käännetyllä sylinterikannella varustettu moottori ja alumiinipalkkirunko, huippulaadukas etu- ja takajousitus sekä aikaisempaa tuntuvasti solakammat ulkomuodot - 2020-mallin WR250F on teknisesti ja ominaisuuksiltaan tehokkain nelitahtinen, 250 cc -luokan Yamahan sarjatuontantomalli tähän mennessä.

2020 WR250F:n moottori perustuu paljossa uusimpaan YZ250F-moottoritekniikkaan. Lukuisten uudenlaisten, suorituskykyä tehostavien teknisten sovellusten myötä uudistettu WR250F-moottori tuottaa entistä enemmän suoraviivaista tehoa ja voimaa koko käyntialueella. Uuden, alumiinisen takomännän myötä puristussuhde on 13,8:1. Tämä ja uudenmalliset imupuolen venttiiliseetit ja pakopuolen nokka-akselin optimoidut ajoitukset lisäävät vääntöä etenkin keskialueen kierroksilla. Näin uusi WR250F on ala- ja keskialueen vääntövoimansa ansiosta yksi E1-luokan tehokkaimpia kilpapyöriä.

Edellisen mallin 10-reikäinen polttoainesuutin on korvattu 12-reikäisellä ja läppärunko vaihdettu 44 mm:n Mikuniin. Imupuolen muutoksien myötä tehoalue on kattavampi ja tasapainoakselin uudenmallisen vastapainon ansiosta 2020 WR250F -moottorin käyntituntuma on entistä herkempi.

Aikaisempaan verrattuna 2020 WR250F -moottorissa on enemmän voimaa koko käyntialueella ja huipputehoa on tuntuvasti enemmän. Näin se on tähän mennessä tehokkain sarjavalmisteinen Yamahan 250 cc -enduromalli.

Langatonta muokattavuutta

2020 WR250F:n moottoriohjausta ja tehon ulostuloa voi muokata langattomasti älypuhelimella ja Power Tuner -applikaatiolla. Aikaisemmin tämä oli mahdollista vain Yamaha Power Tuner -laitteella, mutta nyt moottorin käyntiasetusten muutokset sujuvat kätevämmin.

Power Tuner -applikaatio mahdollistaa entistä laajemmat säätömahdollisuudet. Näin WR250F-kuljettaja voi nopeasti sovittaa moottorin käytöksen itselleen mieluisaksi ajo- ja maasto-olosuhteiden mukaan.

WR250F 2020:n ominaisuudet

  • Täysin uusi muotoilu
  • Uusi, YZ250F-tekniikalle perustuva, enduroajoon sovitettu moottori
  • Päivitetty pakoventtiilien ajoitus ja uudenmalliset pakokanavat
  • Uudenmalliset 12-reikäiset Denso-suuttimet ja 44 mm:n Mikuni-läppärunko
  • Uudistetut, imukanavan venttiiliseetit
  • Korkeapuristeinen, kevyt alumiininen takomäntä
  • Uudenmallinen tasapainoakselin vastapaino
  • Uusi vahvempi ja kuumenemista sietävä kytkin
  • Uusi kevyt ja kompakti starttimoottori
  • Uusi ACM-suurteholaturi
  • Kuusiportainen, välityksiltään enduroajoon sovitettu vaihteisto, uudenmallinen vaihdepoljin
  • Enduroajoon optimoitu polttoainesyötön ja sytytyksen säätömahdollisuus
  • Älypuhelimella toimiva Yamaha Power Tuner -applikaatio
  • Käyntikarttojen tallennus Power Tuner -applikaation ja CCU-tiedonsiirtojärjestelmän avulla
  • Ohjaustangossa kaksiasentoinen käyntikartan valintapainike
  • Uudistettu alumiinipalkkirunko ja vahvistetut moottorikiinnikkeet
  • Aikaisempaa tukevampi ja herkkätoimisempi, AOS (Air Oil Separate) -etuhaarukka
  • Takana uusi, kevyempi iskunvaimennin
  • Tilavuudeltaan suurempi, 7,9 litran polttoainesäiliö
  • Uusi muovinen pohjapanssari
  • YZ250F-tyypiset etuakselin kiinnikkeet.
  • Uusi, matalampi ja tasaisempi, YZ250F-tyylinen satula
  • Uudet, kulutusta kestävät grafiikat

 

Saatavuus
Uudet 2020-mallin WR250F ja WR450F ovat Yamaha-jälleenmyyjillä marraskuussa 2019. WR250F ja WR450F 2020 -mallit on tarkoitettu vain kilpa- tai vastaavaan käyttöön suljetulla alueella, eikä niillä ei ole Euroopassa tieliikennekäyttöön vaadittavaa EU4-luokitusta. Lisätietoja ja ohjevähittäishinnan saat Yamaha-jälleenmyyjältä.