
Shercon uutuudet julkaistu
Shercon 2016 enduromallisto noudattelee kuluvan vuoden mallistoa. Kaksitahtisi pyöriä on kaksi (250 ja 300) ja nelitahtisia kolme (250, 300 ja 450). 450 –kuutioinen nelitahtinen esiteltiin jo viime vuonna, mutta pyörät ovat tulleet myyntiin vasta tänä kesänä.
Uusi mallisto on täynnä pieniä muutoksia. Muutoksilla on pyritty parantamaan pyörien suorituskykyä ja lisäksi kestävyyttä. Myös käytännöllisyyteen on keskitytty ja siitä paras esimerkki on päävirtakatkaisijan poistaminen. Näin ollen enää ei ole riskiä, että unohtamalla virrat päälle pystyisi tyhjentämään akun.
Sherco 2016 malliston pääuudistukset:
SEF-R 250/300 4-T
- Moottori sylinterin uusi valumuoto, jäykempi rakenne, käyttöikä ja suorituskyky. Männän ohivuoto pienentynyt.
- Vaihdelaatikon kakkos-, kolmos- ja nelosrattaat vahvistettu kestämään kovempaa rasitusta.
- Vaihteensiirtäjien ohjainrullat vahvemmasta materiaalista. Kokonaisuutena parempi kestävyys erityisesti kovissa olosuhteissa (crossi ja hiekkaradat).
- Vesipumpunakselin uusipinnoite (DLC) sekä tiiviste.
- Uusi moottorinohjauskartta. Parempi suorituskyky sekä pienempi polttoaineen kulutus. Progressiivisempi tehonkasvu.
- Päävirtakatkaisija poistettu. Ei enää riskiä että akku tyhjenee kun virta unohtuu päälle.
- Moottori palaa nopeammin tyhjäkäynnille kun kaasu käännetään kiinni. (SEF-R 300)
- Tyhjäkäyntiä pudotettu 100 rpm. (SEF-R 300)
- Kaasuvaijerin reititys muutettu. (SEF-R 300)
450cc 4-T
- Kevennetty mäntä, tasapainoakseli ja kiertokanki, parantaa takapyörän pitoa, moottori kiertää pidemmälle sekä kestävyys on parantunut.
Yhteistä kaikille 4-T malleille
- Ilmansuodatinkotelossa on lisää tilaa, moottorin 'tilt' -sensori on siirretty oikealle sivulle.
- Johtojen liittimet on juotettu ultraääni menetelmällä, sekä johtojen poikki pinta-alaa on kasvatettu.
- Diagnostiikkakaapelin sijaintia parannettu.
[kuva2]
SEF-R 450
SE-R 250 ja 300 2-T
- Moottori valualumiini sylinterikansi, jäykempi rakenne, vähemmän muodonmuutoksia lämmetessä.
- Pakoaukonmuuntimen luistin ohjausta muutettu, parempi vääntö alakierroksilla. Luistin tiiviste parannettu, pienempi huoltotarve sekä vähemmän karstaa.
- Huohotinletku poistettu, pienemmät päästöt.
- Moottorinohjauskartta optimoitu, parempi käynnistyvyys, vastaa kaasuun progressiivisemmin sekä parempi pito liukkaissa olosuhteissa. Pehmeämpi moottorirata on huomattavasti loivennettu.
- Vaihteensiirtorumpu uudistettu, siirtotapit suljettu rummunpään sisälle.
- Vesipumpunakselin DLC pinnoite parannettu. Äänenvaimennin kevennetty 8%. Villapatruunan käyttöikää parannettu.
- Polttoainehanan sijainti parannettu sekä tankin ja kaasuttimen väli suurennettu.
- Uusi mäntä. Muotoilu antamaan enemmän alavääntöä sekä pienentämään moottorin mekaanista melua. (SE-R 300)
- Palotila uudelleen muotoiltu. (SE-R 300)
[kuva1]
SE-R 300
Yhteiset muutokset koko mallisto
- Vahvistettu takahäkki. Johtojen reititys sekä liittymien sijainti parannettu.
- Uusi etulokasuoja sekä kiinnitys, vahvempi rakenne, kestää paremmin lokasuojan alle kertyvää mutaa.
- Käsisuojat, 2-komponenttirakenne, keskiosa kestävää polyamidia ja reunat pehmeää polyetyleeniä.
Testi pyöristä seuraavassa Xracing -digilehdessä.
Xracing
Lähde: Sherco tiedotus
Kuvat: Sherco