Maton blogi - Päivät 3 ja 4
Nyt se on sit sixi jo lojautettu reilusti yli puolenvälin. 3/4 päivä oli mun mieleen enemmän ku 1/2 päivä. Reitti oli kyl aika vaativa ja älyttömän kivinen. Oli ylä- ja alamäkeä riittämiin ja sen verran teknistä, että tarkkana sai olla, ettei pyörää vaan hajottanut. Aikaa oli kyllä at:eiden välissä, joten mitää kiirusta ei tarvinnu pitää. Täl kertaa ei hevoset ja lehmät ollu reitillä. Ainut minkä yli meinasin ajaa oli kissan kokoinen rotta yhellä ek:lla. Hyvä ettei osunut, olis varmaa lähtenyt kisan ekat lipat. Keli on edelleen ollu kuiva, mutta hiukan viileempi nyt. Pölyä kyl edelleen piisaa.
Joukkueena ollaa edelleen kolmansia ja jotain suurta pitää tapahtua jos noustaa. Ei olla pysytty Ranskan ja Italian vauhdissa. Mulla ei toi kolmas päivä menny ihan putkeen vauhdin suhteen, vaik mitää väsymistä tai virheitä ei tullutkaan. En vaan saannu pitoja liukkaaseen saveen ja ajaminen oli sellasta liitelyä. Toki pitää olla tyytyväinen, on tää mun osalta menny kyl pirun hyvin tähän mennessä. Kolmannen päivän suurimmat ongelmat oli kaktuksen piikit reisissä. Vähän lipes siirtymällä kaktuksen kylkeen ja se rokotti välittömästi.
Tänää meille tuli vähän takaiskuja, ku Oskari satutti sormesa, osumalla puuhun yhel ek:lla. Voi olla kämppiksen sormi murtunut. Tossa se vieres kipulääkettä vetää ja huomenna on sitkeesti rivissä taas. Juha on onnex saannut puristettua vauhtia lisää päivä päivältä ja Eero paukuttaa tasasen varmasti. Valtterikin löysi jo tatsia hommaan ja Marko vetää sen mitä kalusto antaa myöten. Mulla tuli aamulla heti startissa 10 sekkaa aika rangaistusta, kun peli ei lähtenyt käyntiin mun startti ajalla. Jouduin sit tuuppaa pelin käyntiin. Sit olikin ajettava niin hyvin kun pääsin ja se onnistukin ilman mitää virheitä, sen suhteen oon tyytyväinen. On vaan jotain pätkiä mitkä ei oikeen natsaa mulle ja sielä tulee vähän liikaa turpaan. Ja just niitä ek:oita on ajattu koht koko sixi joka päivä 2-3 kertaa. Tälle päivälle säädin sit vähän iskareita ja välitystä erillaiseks. Tuntu et suunta oli oikee ja vauhti parantu pelkästää niillä kikoilla ja pystyin vaihtaa hieman ajotyyliä. Oli sit pikkasen lähellä etten lojauttanut kolaria auton kans. Onnex oli ihan hirvee tuuri ja kerkesin ihmeen kaupalla reakoimaan just oikein ja vähän väistää. Kyynärpää hipo sit ainoastaan punasta pick up:in kylkee ja syke oli noin 200.
Huomenna me ajetaan sit sekotettua reittiä 1-4 päiviltä ja kaikki ek:t on tuttuja, joten luvassa on kulunut ja rankka reitti. Yritän täs kovasti taistella E1-luokan nelos sijasta USAn Casellin kanssa. Vähän harmittaa toi tän päivänen ylimääräinen 10 sekunttinen, muuten oltais aika tasoissa. No huomen taistellaan taas, se on varppi!
Matto #31
Lisää Mattilan menosta osoitteesta:
ja uusia kuvia Meksikosta:
http://www.jarimattila.com/albumi/isde2010mexico/
Jari Mattilan kanssa menossa mukana Meksikossa: PUHTILA OY, KENDALL, HONDA BRANDT, SE-TEAM, JARMO 'JAMO' KYYTSÖNEN ja KÄRKIPYÖRÄ OY.