Beta julkaisi uudet X-PRO -mallit

Teksti
Kuva
Beta 2025
Betan uudet 2026 X-PRO -endurot on julkaistu.

“Aja kuin X-PRO” -konsepti lanseerattiin viime vuonna ja se oli heti menestys. Vuoden 2026 versio tarjoaa vieläkin enemmän: parempaa vakautta, mukautettavuutta ja ajomukavuutta niin ammattilaisille kuin harrastajillekin. Runkoratkaisut, jousitus ja moottori ovat saaneet huomiota, ja niiden ansiosta X-PRO on nyt entistäkin monipuolisempi enduropyörä.

Mallisto sopii nopeille radoille, teknisille Hard Enduro -poluille ja kaikkeen siltä väliltä. Jokaisella mallilla on oma luonteensa, mutta yhteistä kaikille on ajamisen ilo ja loistava ajotuntuma.

RR-MALLIEN TEKNISET TIEDOT

2-TAHTIMALLIT

  • 125 cc: Kevyt ja ketterä – loistava nuorille tai kevyttä hauskaa etsiville kokeneille kuljettajille.
  • 200 cc Lisää tehoa ja lisää vääntöä verrattuna 125:seen, mutta silti kevyt ja helposti hallittava
  • 250 cc: Lempeämpi luonne, vähemmän tehoa kuin 300:sessa , mutta moottori kiertää korkeammalle.
  • 300 cc: Vääntävä moottori, ihanteellinen metsään ja teknisille reiteille. 

4-TAHTIMALLIT

  • 350 cc: Kevyin 4-tahtinen, suosii korkeita kierroksia, pehmeä moottorin tehonulostulo 
  • 390 cc: Tasapainoinen malli käsiteltävyyden ja tehon välillä.
  • 430 cc: Korkean suorituskyvyn moottori, parhaimmillaan isoilla vaihteilla. 
  • 480 cc: Eniten vääntöä ja tehoa, kokeneille kuljettajille. 

PÄIVITYKSET (KOKO MALLISTO)

  • Runko: Race mallistosta tuttu runkoratkaisu, jossa päärunkoputken paksuutta on kasvatettu 1 cm. Suurempi päärunkoputki parantaa vakautta ja kääntyvyyttä.
  • Takajousitus: ZF-monoshock linkkujousitus.
  • Etuhaarukka SHC (Single Hydraulic Chamber) -haarukka: Vähemmän painoa, herkkä ja lineaarinen käytös.  Säädettävä esijännitys, meno ja paluuvaimennus.
  • Takahaarukka: Takapyörän akselin halkaisija kasvanut 22 mm:iin – lisää jäykkyyttä ja vääntölujuutta.
  • Ohjaustangon kiinnitys: Xtrig Flexfix, vähentää tärinää ohjaustangossa.
  • Nostohihna: Uusi nostohihna edessä 
  • Karttakytkin: Ohjaustangossa oleva karttavalitsin säilyy tutulla paikalla ohjaustangon pehmusteessa.
  • Jarrut: Uusi Nissin-etujarrusatula, kevyempi ja entistä tehokkaampi jarrutuntuma.
  • Jäähdyttimet: Vahvistettu rakenne ehkäisee vääntymistä.
  • Akku (4T): Uusi kevyempi ja tehokkaampi akku.
  • Ulkoasu: Uusi punainen väritys mustilla grafiikoilla.
  • Takavalo: Uusi LED-valo – modernimpi ja kestävämpi.

MALLIKOHTAISET PÄIVITYKSET

RR 250 2T

  • Sama kampiakseli 300 cc:n kanssa – lisää moottorin vääntöä ja alentaa painopistettä.
  • Uusi sylinteri ja sylinterin kansi– lisää kokonaistehoa.
  • Toisen vaihteen toimintaa parannettu – sujuvampi vaihto kolmosvaihteelle.

RR 125 2T

  • Uusi mäntä ja sylinterinkansi – lisää vääntöä ja moottori reagoi herkemmin.
  • Uusi vaihteisto – kestävämpi (koskee myös 200 cc -mallia).

RR 4T

  • Uusitut moottorinohjauskartat– laajempi tehoalue ja entistä parempi ajettavuus kaikissa moottorin kierrosalueissa.

Saatavuus: kesäkuu 2025
Hinnat julkaistaan myöhemmin.