Aholan sunnuntai Portugalissa, omin sanoin

Aamun ensimmäisellä extremestestillä olit ongelmissa? - Extremetesti oli aamulla todella liukas ajettava. Meillä on ollut pyörän koneen kanssa hieman säätöongelmia koko kauden ajan, eli teho tulee alhaalta hieman liian nopesti, mikä vaikeuttaa ajamista liukkaassa kivikossa. Päätin ennen testin alkua, yrittäväni ajaa isommalla vaihteella, jotta meno olisi helpompaa. Sitten eräässä kivikkomäessä stumppasin pyörän. Mäki oli niin jyrkkä, etten pystynyt polkemaan pyörää siinä käymään, vaan jouduin valuttamaan pyörää alaspäin ja kääntämään sen rinteessä poikittain. Nousin pyörän päältä pois ja polkaisin pyörän käymään. Hävisin lopulta tuolla testillä 45 sekuntia pohjille, Ahola kertoi

Mitkä olivat mietteet tuon jälkeen? - Fiilikset olivat tietysti huonot, ajattelin että tämä oli nyt tässä. Ajoin seuraavan crossitestin apinan raivolla ja aika olikin todella hyvä. Maalissa Marika kertoi tilanteen ja rupesinkin miettimään jo toista sijaa. Loppupäivän ajoin niin paljon kuin ikinä pääsin ja vaikka kerran kaaduinkin, onnistuin nousemaan lopulta toiseksi. Olen todella tyytyväinen suoritukseeni ja myös sijoitukseen.

Osoitit kahden ensimmäisen kilpailuviikonlopun jälkeen olevasi luokan nopein kuljettaja, millä mielin jäät odottamaan seuraavaa MM-osakilpailua Italiassa, toukokuun loppupuolella? - Hyvältähän tilanne vaikuttaa. En olisi odottanut olevani kahden ensimmäisen kilpailun jälkeen tasapisteissä MM-sarjan kärjessä, eli alku kausi on mennyt todella hyvin. Tästä on hyvä lähteä luottavaisin mielin jatkamaan harjoituksia ja valmistautumaan seuraaviin kilpailuihin. Tässä tauon aikana ajan kaksi Italian mestaruussarjan osakilpailua ja lisäksi testataan pyörää. Tarkoitus on saada moottorista hieman pehmeämpi alhaalta, jotta sillä olisi hieman helpompi ajaa.

Xracing