KTM 2014 offroad-malliston uudistukset
Alla tiivistettynä malliston uudistukset vuodelle 2014.
Suurimmat uudistukset koki 250 EXC-F:
Uusi moottori (pohjautuu 350cc moottorityyppiin)
- 4Nm enemmän vääntöä
- Isommat imuventtiilit
- Uudet nokat
- Uusittu sylinteri isommalla porauksella
- Uusi mäntä
- Uusi kampiakseli lyhyemmällä iskulla
- DDC-kytkin
- Uusi runko (sama kuin 350 EXC-F)
- Uudet jäykemmät iskunvaimentimien settingit (350 EXC-F)
- Kokonaan uusittu pakoputkisto. Äänenvaimennin pohjautuen 350 SX-F -mallin vaimentimeen
EXC-mallisto
- Uudet muovit + grafiikat
- Kevyempi runko
- Etujarrun pääsylinterin mäntä isompi 9mm -> 10mm = Tehokkaampi etujarru
- Uusi ala-T-kappale
- Päivitetyt sähköt; vähemmän johtoja = kevyemmät. Suojakuori eri materiaalista = kestää paremmin, myös Suomen pakkasia eikä halkeile.
- Uusi tankinkorkki = helpompi avata
- Uusi kovempi ja kestävämpi penkin- 'foami'
- Uusi valomaski uudella polttimolla = kirkkaampi valoteho sekä polttimo kestää paremmin OFFROAD-käytössä
- Tehokkaampi ECU (4-tahti mallit)
- Uusi ketjunohjain; Elastisempaa materiaalia sekä uuden muotoilun ansiosta kestää huomattavasti paremmin. Ohjuri yltää takarattaalle asti, jolloin ei rikkoudu läheskään niin helposti.
250/300 EXC
- Uusi läppärunko + uuden Boyesen:in läpät
SX-mallisto
- Uudet grafiikat
- 250 SX-F: 5-nopeuksinen vaihdelaatikko (6-vaihteisen sijaan)
- 250/350 SX-F: Uusi vesipumpun kansi + tiiviste
- 250/350 SX-F: Uusi Brembon kytkimen pääsylinteri
- Etuiskunvaimennuksen pohjaus-aluetta kovennettu
- Penkin foami kovempi
450 SX-F
- Uusi pakoputkisto
- Uusi kolmi-kerros-kannentiiviste
- Kevyemmät nokat
- Moottori 300gr kevyempi
Alla KTM:n oma video uudesta mallistosta.
KTM tiedotus