Yamahalta täysin uusi WR250F 2020
Kaudelle 2020 Yamaha esittelee radikaalisti uudistetun, entistä tehokkaamman ja nopeamman WR250F-enduromallin. Teknisesti se perustuu paljossa menestykselliseen YZ250F-motocrosspyörään. Uudistettu, käännetyllä sylinterikannella varustettu moottori ja alumiinipalkkirunko, huippulaadukas etu- ja takajousitus sekä aikaisempaa tuntuvasti solakammat ulkomuodot - 2020-mallin WR250F on teknisesti ja ominaisuuksiltaan tehokkain nelitahtinen, 250 cc -luokan Yamahan sarjatuontantomalli tähän mennessä.
2020 WR250F:n moottori perustuu paljossa uusimpaan YZ250F-moottoritekniikkaan. Lukuisten uudenlaisten, suorituskykyä tehostavien teknisten sovellusten myötä uudistettu WR250F-moottori tuottaa entistä enemmän suoraviivaista tehoa ja voimaa koko käyntialueella. Uuden, alumiinisen takomännän myötä puristussuhde on 13,8:1. Tämä ja uudenmalliset imupuolen venttiiliseetit ja pakopuolen nokka-akselin optimoidut ajoitukset lisäävät vääntöä etenkin keskialueen kierroksilla. Näin uusi WR250F on ala- ja keskialueen vääntövoimansa ansiosta yksi E1-luokan tehokkaimpia kilpapyöriä.
Edellisen mallin 10-reikäinen polttoainesuutin on korvattu 12-reikäisellä ja läppärunko vaihdettu 44 mm:n Mikuniin. Imupuolen muutoksien myötä tehoalue on kattavampi ja tasapainoakselin uudenmallisen vastapainon ansiosta 2020 WR250F -moottorin käyntituntuma on entistä herkempi.
Aikaisempaan verrattuna 2020 WR250F -moottorissa on enemmän voimaa koko käyntialueella ja huipputehoa on tuntuvasti enemmän. Näin se on tähän mennessä tehokkain sarjavalmisteinen Yamahan 250 cc -enduromalli.
Langatonta muokattavuutta
2020 WR250F:n moottoriohjausta ja tehon ulostuloa voi muokata langattomasti älypuhelimella ja Power Tuner -applikaatiolla. Aikaisemmin tämä oli mahdollista vain Yamaha Power Tuner -laitteella, mutta nyt moottorin käyntiasetusten muutokset sujuvat kätevämmin.
Power Tuner -applikaatio mahdollistaa entistä laajemmat säätömahdollisuudet. Näin WR250F-kuljettaja voi nopeasti sovittaa moottorin käytöksen itselleen mieluisaksi ajo- ja maasto-olosuhteiden mukaan.
WR250F 2020:n ominaisuudet
- Täysin uusi muotoilu
- Uusi, YZ250F-tekniikalle perustuva, enduroajoon sovitettu moottori
- Päivitetty pakoventtiilien ajoitus ja uudenmalliset pakokanavat
- Uudenmalliset 12-reikäiset Denso-suuttimet ja 44 mm:n Mikuni-läppärunko
- Uudistetut, imukanavan venttiiliseetit
- Korkeapuristeinen, kevyt alumiininen takomäntä
- Uudenmallinen tasapainoakselin vastapaino
- Uusi vahvempi ja kuumenemista sietävä kytkin
- Uusi kevyt ja kompakti starttimoottori
- Uusi ACM-suurteholaturi
- Kuusiportainen, välityksiltään enduroajoon sovitettu vaihteisto, uudenmallinen vaihdepoljin
- Enduroajoon optimoitu polttoainesyötön ja sytytyksen säätömahdollisuus
- Älypuhelimella toimiva Yamaha Power Tuner -applikaatio
- Käyntikarttojen tallennus Power Tuner -applikaation ja CCU-tiedonsiirtojärjestelmän avulla
- Ohjaustangossa kaksiasentoinen käyntikartan valintapainike
- Uudistettu alumiinipalkkirunko ja vahvistetut moottorikiinnikkeet
- Aikaisempaa tukevampi ja herkkätoimisempi, AOS (Air Oil Separate) -etuhaarukka
- Takana uusi, kevyempi iskunvaimennin
- Tilavuudeltaan suurempi, 7,9 litran polttoainesäiliö
- Uusi muovinen pohjapanssari
- YZ250F-tyypiset etuakselin kiinnikkeet.
- Uusi, matalampi ja tasaisempi, YZ250F-tyylinen satula
- Uudet, kulutusta kestävät grafiikat
Saatavuus
Uudet 2020-mallin WR250F ja WR450F ovat Yamaha-jälleenmyyjillä marraskuussa 2019. WR250F ja WR450F 2020 -mallit on tarkoitettu vain kilpa- tai vastaavaan käyttöön suljetulla alueella, eikä niillä ei ole Euroopassa tieliikennekäyttöön vaadittavaa EU4-luokitusta. Lisätietoja ja ohjevähittäishinnan saat Yamaha-jälleenmyyjältä.