yamahan kytkin ,kytkimen käytöstä

Kirjoittaja: ANTTI WALLIUSmoron

Mikähän mahtais olla vikana kun kytkin ei irroita kunnolla.Pyörällä oli ajettu 10 h kun tuli meille ja kytkin pohjassa veti jonkin verran.Vapaata ei meinannut löytyä millään.säädettiin vaijerin välys niin pienelle kuin luokkaa 3 mm eikä juur auttanut.Vaihdoin öljyt tunnin välein.(gastrolin gps).vanhassa 05,ssa toimi hyvin.Nyt ajettu yhteensä 17 h ja irrotta vähän paremmin mut ongelmana on et pärrä sammuu ilmassa jos koittaa jarrulla vähän kääntää.Poitsu vetää kytkintä kahdella sormella ja silloin vipu ei tule aivan stongaan asti ja pärrä sammuu.Olisko tuossa kytkimen käytössä jotain korjattavaa.Löytyiskö tuohon kytkimen säätöön jotain neuvoa(erilaisia vipuja tai jotain). pyörä on 07 250f.

jw

Kirjoittaja: JUSSI KANTELLOmassa yamahassa auttoi kummasti kun lakkasin käyttämästä täyssynteettisiä öljyjä. Ainakin Belrayn Thumperilla irroittaa kytkin huomattavasti paremmin jolloin vapaakin löytyy ilman pilkkimistä.

Kirjoittaja: ANTTI WALLIUSjoo nyt vaihdettiin helix super 10w/40 mineraali öölit sisään mut ei viel ole kokeiltu.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOÖljy voi kyllä vaikuttaa todella paljon ja jos nelarissa alkaa tuntua kytkimen toiminnassa niin silloin on jo kiirus laittaa uudet sisään. Toinen asia mikä vaikuttaa paljon, on ne aiemmin käytetyt öljyt. Itsellä oli juuri työn alla TM:n piikki -01, jota oli pahoinpidelty ATF:llä koko ikänsä. Öljynvaihtokaan ei enää auttanut, kun levyt oli kunnolla kyllästetty liimalla. Uusilla levyillä kunnon öljyllä kytkin muuttui takaisin sellaiseksi mikä sen TM:ssä kuuluukin olla, kuin olisi vaijerista palannut nestetoimiseen. TM:n kytkin on Gassin jälkeen markkinoiden upein, mutta saa senkin näemmä pilalle.

Thumperista en keksi minäkään pahaa sanottavaa. On kai osasynteettinen, mutta kytkin irroittaa hienosti kylmänäkin ja on luokassaan yksi parhaimmin kuumuutta kestävistä öljyistä.

Kirjoittaja: NiffeMorjens pitkästä aikaa - sillä tavoin kaikki öljyt ovat "osasynteettisiä", että pohjana on raakaöljy. Hämäävä valmistusprosessiin viittaava nimeämiskäytäntö hämärtää tätä tosiseikkaa helposti ja kertoo osittain enemmän alan epämääräisistä markkinointikäytännöistä. Bel-Rayn lisäaineistus on nelarikäyttöön kehitetty kestäen täristystä paremmin ja siten säilyttäen viskositeettinsa, vaikka käyttötunnit venyisivät toiselle kymmenelle. Kytkinlisäaineistuksen laatu selviää kokeilemalla ja joskus saattaa vaihdella satsista toiseen, kuten itse havaitsin Shellin tuotteessa tyyliin - öljynvaihdon jälkeen kytkin ei vaan irrottanut, vaikka tuote oli sama, mutta eri erästä.

Kirjoittaja: ARI PYYKKÖkäyks toi belray thumper öljy iha talvipakkasilla ettei oo liia jämäkkää ( toi 10/40 mitä toho omaa pyörää suositellaan)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSiis noi viskositeettiluokathan nimenomaan kertoo sen öljyn juoksevuuden, eli tuo 10W40 on talvikäyttöön.