KTM raportoi vahvasta myynnistä vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla
Itävaltalainen moottoripyörävalmistaja KTM kertoo selvinneensä haastavista ajoista vahvasti ja julkaisi myyntiluvut, jotka ylittivät odotukset. Vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla KTM ilmoitti toimittaneensa 50 286 moottoripyörää jälleenmyyjille ja maahantuojille, ja loppuasiakkaille myytiin maailmanlaajuisesti yhteensä 100 391 pyörää.
– Viimeiset kuusi kuukautta ovat osoittaneet, että moottoripyöräyhteisön tuki KTM:lle on edelleen vahvaa. Innovatiivisuutemme, ainutlaatuinen osaamisemme ja intohimomme ovat mahdollistaneet vahvan markkina-asemamme. Yli 100 000 myytyä pyörää haastavana alkuvuonna osoittaa, että tuotteemme kiinnostavat edelleen ympäri maailmaa, olemme jälleen oikealla tiellä, kommentoi KTM:n toimitusjohtaja Gottfried Neumeister tiedotteessa.
Positiivisten myyntilukujen lisäksi KTM kertoo onnistuneensa merkittävästi pienentämään varastotasojaan. Myös koko toimitusketju on saatu uudelleen toimimaan tehokkaasti.
Kun katsotaan vertailulukuja aiempiin vuosiin, niin tietojen mukaan KTM myi viime vuonna yhteensä noin 268 000 pyörää kuluttajille.
Rekrytointi kiihtyy – KTM etsii uusia osaajia Itävallassa ja maailmalla
KTM hakee nyt aktiivisesti uusia työntekijöitä, erityisesti pääkonttorille Itävaltaan. Yritys tarvitsee lisää ammattilaisia ja esihenkilöitä eri tehtäviin myös kansainvälisesti.
– Viime kuukausien aikana on käynyt selväksi, että työntekijämme ovat vahvuutemme perusta. KTM kasvaa jälleen ja tarvitsee innostuneita osaajia kaikkiin toimipisteisiinsä – niin Itävallassa kuin kansainvälisestikin. Meillä jokainen voi vaikuttaa yrityksen tulevaisuuteen, Neumeister korostaa.
KTM tarjoaa uusille työntekijöilleen kansainvälisen toimintaympäristön sekä tukea muuttoon ja asettautumiseen uudelle paikkakunnalle.
Asiakastyytyväisyys ja laatu keskiössä
KTM linjaa parhaillaan tulevaisuuden strategiaansa. Yhtiö painottaa asiakastyytyväisyyttä, korkeaa laatua ja kestävää menestystä pitkällä aikavälillä. Asiakkaiden kuunteleminen on keskeinen osa tätä lähestymistapaa.
Uusien aloitteiden, kuten Orange Blood -yhteisön ja osallistavan Orange Board -paneelin kautta asiakkaat pääsevät aktiivisesti vaikuttamaan. Viisitoistajäseninen asiakaspaneeli, joka valittiin yli 5 000 hakemuksen joukosta, antaa suoraa palautetta KTM:n johdolle ja osallistuu keskusteluun tärkeistä teemoista. Tavoitteena on kehittää käytännönläheisiä innovaatioita, vastata asiakastarpeisiin ja tunnistaa alan tulevia suuntauksia ajoissa.
KTM on myös perustanut uuden Dealer Excellence Centerin, joka tukee maailmanlaajuista jälleenmyyjäverkostoa ja vahvistaa asiakasuskollisuutta entisestään.
– Vain jos asetamme asiakkaan kaiken toimintamme keskiöön ja keskitymme laatuun ja erottautumiseen, se näkyy myös tulevassa taloudellisessa menestyksessämme, Neumeister kiteyttää tiedotteessa.
Kommentit
kaveri mietti uuden enska kottaraisen mahd ostoa ja mietti miten osien saatavuus nyt ja lähivuosien päähän,saa nähä