Uusi pyörä, uusi luokka ja vanha tiimi

Hermanni Haljala ajaa alkavalla kaudella TM:n väreissä.
Hermanni Haljala vahvisti tänään, että jatkaa Boano Racing -tiimissä myös alkavalla kaudella. Tiimin vaihtaessa TM:n pyöriin, nähdään Haljalakin tällä kaudella sinisen pyörän ohjaimissa.

Viime kaudella EY-luokan MM-sarjaa Beta Boano Racing -tiimissä ajanut Hermanni Haljala jätti Suomen taakseen noin viikko sitten ja suuntasi kohti Italiaa. Haljala matkusti Jarno Boanon omistaman tiimin päämajaan, jossa hän ryhtyy valmistautumaan alkavaan kauteen. Ensi töikseen Haljala allekirjoitti sopimuksen tiimin kanssa tämän vuoden osalta. Boanon tiimin vaihdettua TM:n väreihin, ajaa Haljalakin näin olla tällä kaudella TM:llä. Samalla vaihtuu luokka, kun jämsäläisen pitää ikänsä puolestakin siirtyä EJ-luokkaan.

- Olen todella tyytyväinen siihen, että saimme sopimuksen tehtyä. Viime vuoden perusteella voin sanoa, että tiimi on todella hyvä ja ammattitaitoinen, Haljala riemuitsee.

Edessä on luokan vaihto kivikovaan EJ-luokkaan, jonka kärkikuljettajat ajavat perinteisesti yleiskilpailussakin todella korkealle. Haljala onkin realistinen, eikä lähde tavoittelemaan kuuta taivaalta.

- Tietty olisi hienoa pärjätä siellä heti, mutta en itse aseta itselleni mitään paineita. Realistisesti ajatellen tältä vuodelta ei voi vielä odottaa voittoja, mutta kärkipäähän pitäisi päästä mukaan, Haljala pohtii.

Viime vuonna Haljala suuntasi Italiaan myös tammikuun alussa ja palasi ensimmäisen kerran Suomeen vasta juhannuksena, silloinkin vain viikoksi. Tuolloin korona teki matkustamisesta vaikeaa, mutta samankaltaiset suunnitelmat on hänellä tänäkin vuonna.

- Asun Italiassa tiimin päämajassa ja siellä minulla on kaikki kunnossa treenaamista varten. Valmentajat, pyörät, kuntosalit ja kaikki muut. Pystyn keskittymään täysillä harjoitteluun, joka on tärkeintä. Luultavasti tulen Suomeen seuraavan kerran vasta kesällä jossain vaiheessa, Haljala jatkaa.

MM-sarjan lisäksi Haljala tulee ajamaan myös Iltalian mestaruussarjaa. Tämän hetken tiedon mukaan nuorukaista ei tulla luultavasti näkemään Suomen kisapoluilla.

Ensi viikolla ilmestyvässä Xracing OFFROADPro-lehdessä on iso juttu siitä, minkä takia Haljala on aikoinaan aloittanut ajamisen ja miten hän pystyy itse kerään kisabudjetin kasaan ajamista varten.