Tomac vaikeuksissa starteissa
Tomacin viikonloppu käynnistyi lauantaina aamulla vapaissa harjoituksissa vauhdilla ja hän olikin avoimen luokan nopein kuljettaja 0,7 sekunnin erolla. Lauantai-iltapäivän karsintaerän startissa Tomac osui yhteen toisen kuljettajan kanssa ja kaatui. Kun hän sai pyöränsä viimein ulos ja käymään, olivat muut jo kaukana. Honda -kuljettaja nousi kuitenkin kovaa vauhtia ja oli maalissa kahdeksas.
Sunnuntain ensimmäisessä avoimen luokan erässä Tomac asettui puomin sisäreunaan, mutta ei saanut hyvää lähtöä ja hänellä oli jälleen paljon työtä edessään. Tomacin vauhti ei kuitenkaan ollut erän aikana lauantain karsintaerän kaltaista ja hän olikin maalissa lopulta sijalla kuusi.
- Käteni puutuivat todella pahasti erän aikana. En ollut oikein edes väsynyt maalissa, kun käsien puutumisen vuoksi en pystynyt ajamaan kunnolla. Tauolla päätimmekin tehdä pyörään muutoksia ja vaihdoimme siihen takaisin vanhan keulan, kertoi Tomac Pulpmx:n haastattelussa.
Toiseen erään Tomac lähti voittamaan, mutta tulos oli sama kuin lauantain karsintaerässä. Eli Honda -kuljettaja kaatui lähtökurviin ja lähti jälleen ajamaan muita kiinni. Tomacin vauhti olikin toisessa erässä aivan toista luokkaan kuin ensimmäisessä ja hän aloitti uskomattoman kirin. Huolimatta siitä, että hän sammutti kerran pyöränsä erän aikana, oli amerikkalainen maalissa sijalla kolme. Erän nopein kierrosaika kirjattiin Tomacille yli sekunnin erolla, ennen toiseksi nopeinta.
- Olin niin vihainen toisessa erässä kaatumiseni jälkeen. Yritin kaikkeni ja sainkin hyvän vauhdin päälle. Lähdöt olivat mie täällä vaikeita. Mia oli meidän joukkueen sisäreunan paikka molemmissa erissä, mutta en onnistunut siitä huolimatta. Euroopassa puomin takana on paljon enemmän tilaa kuin meillä ja monet ”valuttavatkin” pyöräänsä ennen puomin putoamista eteenpäin. Amerikassa meillä ei ole tuollaista tilaa, joten se oli mie vaikeaa täällä. Olen todella pettynyt suoritukseemme ja siihen, että olin häviävässä joukkueessa nyt toisen kerran peräkkäin, Tomac jatkoi Pulpmx.com:n haastattelussa.
Xracing