Suomen nuoret kotimatkalle

Portugalissa saatiin toinen kilpailupäivä päätökseen. Seuraava MM-sarjan osakilpailu ajetaan reilun kuukauden kuluttua Italian Loveressa ja kuljettajat pakkasivatkin jo kalustojaan kotimatkaa varten.

Hellstenin pyörä ei käynnistynyt

Antti Hellsten ei startannut lainkaan toiseen kilpailupäivään. Miehen pyörä ei suostunut käynnistymään. – Potkin sitä vaikka kuinka mutta se ei vaan suostunut käynnistymään. Ei auttanut kuin jättää kisa kokonaan väliin, vika ei ole vieläkään selvinnyt, Hellsten kertoi.
Mies on jo kotimatkalla. Suomessa Hellsten aikoo treenata ennen lähtöään Italiaan.

Lauri Salosen suunnitelmat uusiksi

Lauri ”Leuka” Salosen suunnitelmat menivät uusiksi kun lentokentät on suljettu. Mies pakkasi autoaan kotimatkalle, eikä ollut tyytyväinen tämänkään päivän ajoonsa. – Ei jäänyt tästäkään päivästä paljon kerrottavaa, en juurikaan edes kaatuillut kisan aikana silti ei vaan vauhti tunnu riittävän, Salonen kertoi. Miehen piti lentää Suomeen, lentokiellon vuoksi suunnitelmat menivät kuitenkin uusiksi. – Suunnitelmiin tuli muutos ja nyt ajetaan auton kanssa Suomeen, ollaan pari kolme viikkoa töissä ja treenataan. Sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä kohti Italiaa ja siellä pari kolme kertaa treenata ennen seuraavaa MM-osakilpailua, Salonen suunnitteli.

Salonen aikoo ajaa vielä Italian jälkeiset Puolan ja Slovakian MM-osakilpailut, ja katsoa sen jälkeen tilannetta uudestaan. – Slovakian jälkeen katsotaan missä mennään. Jos vauhtia ei ala löytymään, en tuhlaa rahojani Kreikan ja Turkin kisoihin. Kun saisi kymmenyksen ajasta pois joka kurvissa, niin miljoonassa kurvissa se tekisi ajassa jo useita sekunteja, ”Leuka” Salonen laskee.

Mattila otti pyörän pantiksi

Jari Mattila pakkasi myös autoaan kotimatkalle. Miehen Transit olikin kattoon asti ahdettuna tavaraa. – Otin tiimiltä pyörän pantiksi, vähän sanomistahan siitä tuli, mutta kun rahaliikenne alkaa toimimaan, saavat pyöränsä takaisin. Nyt autossa on tiimin pyörä, oma pyörä ja Pulkkisen pyörä. Siihen kaikki kamat ja Remeksen Eerokin kantoi omia kamojaan mukaani, paljon enempää ei Transiittiin mahdu, Mattila kertoi.

Mattila oli luokassa E1 sijalla kahdeksan. Tyytyväinen mies ei kuitenkaan ollut. – Kokonaissijoitukseen olen tyytyväinen, mutten pätkäaikoihin. Kyllä mun tavoite on viiden sakissa luokassa, Mattila kertoo

Mattila aikookin Suomeen päästyään laitattaa iskunvaimentajat kuntoon. – Moottori on hyvä, iskarit ei. Iskarit pyritään laittamaan Suomessa mieleisekseni jolloin uskon vauhtia tulevan sieltäkin suunnalta lisää. Kun iskarit ei toimi, menee ajoni jotenkin väkinäiseksi ja sitä kautta en saa itseluottamusta ajossa sille tasolle mille tiedän pystyväni, Mattila suunnitteli.

Kantosella ripuli

Oskari Kantonen ajoi MM-kauden parhaan sijoituksensa vaikka miehen maha meni yöllä sekaisin. – Yöllä tuli ihan kamala mahakipu ja ripuli. Ekalla kierroksella olin jo ihan varma etten jaksa ajaa maaliin, voimat oli ihan loppu kun kaikki mitä oli tankannut tuli ulos, Kantonen kertoi.
Mies oli kuitenkin tyytyväinen sijoitukseensa olosuhteet huomioon ottaen. – Kyllä ihan tyytyväinen olen siihen nähden, että olin jo varma etten jaksa maaliin asti. Sitten se mahakipu pikkuhiljaa helpotti, eikä maalissa ollut housuissa edes paljon tavaraa, Kantonen nauroi.

Kantosella onkin tavoite Italiassa ajaa kympin sakkiin kunhan mies ensin käy Suomessa koulun penkillä kääntymässä ja suorittamassa varustehuoltoa.

Pulkkinen keskeytti

Jari Pulkkinen keskeytti.- Tiimiltä loppui varaosat. Eilen lyttyyn mennyt putki haittasi ja vei tehoa pyörästä niin paljon, ettei ajamisesta tullut mitään. Lisäksi takaratas oli ihan sileä, Pulkkinen kertoi.
Pulkkinen ei tiedä jatkosta MM-tasolla vielä mitään. – En tiedä yhtään, tarvis rahaa saada kerättyä jostain. Ei tässä voi kun nauraa, harmittaisikin, mutta kun ei tää ole enää itsestä kiinni niin turha sitä kai on enempää stressata, Pulkkinen puhisee.

Xracing