Raak kovaan SGP2 karsintaan
Speedwayn SGP2 (U21 MM-) karsinnat ajetaan lauantaina 27.6. Suomella on karsintoihin yksi edustuspaikka, jonka täyttää joroislainen Otto Raak. Tällä kaudella jo useamman kerran isänmaata edustanut Raak lähtee Tanskaan tähtäimessään uran ensimmäinen SGP2 sarjapaikka. Pelin henki on kuitenkin raaka, kun erittäin kovatasoisesta karsinnasta vain neljä parasta jatkaa kesän U21 MM-sarjaan.
Raak on ehtinyt kesällä ajamaan jo useita kansainvälisiä huippukilpailuja, joista viimeisimpänä viime viikolla harmillisesti kaatumiseen päättynyt U19 EM-semifinaali. Tilanteesta selvittiin onneksi säikähdyksellä ja nyt nuorimies matkaa Tanskaan seuraavaa tasonmittausta kohti. Aiemmin kesäkuussa nuorten Suomen mestaruuden voittanut Raak on kovan haasteen edessä, mutta tähtäin on asetettu määrätietoisesti.
- Tanskasta lähdetään ehdottomasti hakemaan jatkopaikkaa, käännetään kaikki kivet, kommentoi Raak.
Starttilista 27.6. Fjelsted, Tanska (neljä parasta jatkoon)
- Tate Zischke, Australia
- Luke Killeen, Iso-Britannia
- Leo Klasson, Ruotsi
- Matys Sambarrey, Ranska
- Janek Konzack, Saksa
- Luke Harrison, Iso-Britannia
- Nicolai Heiselberg, Tanska
- Tim Widera, Saksa
- Kevin Malkiewicz, Puola
- Nicolas Hohlbein, USA
- Damirs Filimonovs, Latvia
- Mikkel Andersen, Tanska
- Antoni Mencel, Puola
- Erik Persson, Ruotsi
- Otto Raak, Suomi
- Slater Lightcap, USA
- Bastian Pedersen, Tanska (varalla)
- Jacob Jensen, Tanska (varalla)