Muutoksia Betan uusiin enduroihin

Kaksitahtiset 250- ja 300- kuutioiset pyörät saavat Xtrainer –mallissa jo tänä vuonna olleen tuorevoiteluöljyn suihkutuksen. Näin ollen erillinen servomoottori hoitaa kaasuläpän tunnistimen avulla erillisessä säiliössä olevan öljyn annostelun, eikä öljyä lisätä enää bensan sekaan. Muutoksen kerrotaan vähentävän 50% pakoputken päästä tulevan savun määrää, verrattuna perinteiseen bensan/öljyn sekoitukseen.

[kuva1]
Tankin alla oleva öljysäiliö

Nelitahtisissa suurin muutos on kaikkiin malleihin (350/390/430/480) tuleva polttoaineen suorasuihkutus. Pyörien moottori ovat saaneet myös muita pienempiä muutoksia, joilla on pyritty tekemään moottoreista tehokkaampia, kevyempiä ja kestävämpiä.

[kuva2]
4t -moottori

2t- ja 4t -mallien runkoa on vahvistettu ja samalla siitä on saatu painoa pois. Pyörien ilmanpuhdistimen kotelo on muutettu ja siitä on tehty entistä vedenpitävämpi. Myös pyörien etujousitus on muutettu ja siinä on keskitytty ennen kaikkea öljyn virtauksen parantamiseen, sama muutos on tehty myös nelitahtisiin. Pyörien mittaristo on uusittu ja luonnollisesti myös grafiikat ovat uusia, sekä keulaputket ovat kullan väriseksi anodisointu.

Tälle vuodelle esitelty Xtrainer 300 jatkaa myös mallistossa vuodelle 2016 ja Beta kertookin, että tulevat valmistamaan pyöriä enemmän, jotta kysyntä saadaan tyydytettyä.

Xracing