Jonass pitää ohjaustankoa huomattavan takana. Moni tykkää että tanko pitäisi olla keulaputkien kanssa samassa linjassa ja tangonpäät vaakatasossa. Jonassilla asento on tuosta vähän taaksepäin. Mestarin pyörän tanko ja ajoasento on hyvin saman tuntuinen kuin mitä muistan Juuso Matikaisen ja Kim Savasteen suosineen omissa kisapyörissään.
Mestari ja haastaja
Jonass pitää ohjaustankoa huomattavan takana. Moni tykkää että tanko pitäisi olla keulaputkien kanssa samassa linjassa ja tangonpäät vaakatasossa. Jonassilla asento on tuosta vähän taaksepäin. Mestarin pyörän tanko ja ajoasento on hyvin saman tuntuinen kuin mitä muistan Juuso Matikaisen ja Kim Savasteen suosineen omissa kisapyörissään.
Latvian Pauls Jonass otti pikkuluokan mestaruuden vahvoin ottein. MM-sarjan päätyttyä avautui mahdollisuus koeajaa Jonassin kisapyörä siinä kunnossa, millaisena tuore mestari sillä voitokkaan kautensa ajoi.
Koeajopaikka oli Hollannissa, Eindhovenin liepeillä sijaitseva pehmeä hiekkarata. Jonassin kilpuri oli juuri fiksattu kisakuntoon kauden päättäneen Ranskan kurakisan jäljiltä. Kaikki pyörässä oli juuri kuten mestari halusi, eikä esimerkiksi tangon tai kahvojen asentoa olisi saanutkaan muutella omaan makuun. Pauls Jonass kertoo itse omasta pyörästään seuraavaa:
– Tykkään omassa pyörässäni ihan kaikesta, sehän on mestaruuspyörä.
OSTA KÄYTTÖOIKEUS
Sisältö jota yritit avata on tilaajille. Hanki itsellesi nyt käyttöoikeus tilaamalla Xracing OFFROADPro-lehti.
Lehtitilaus alk. 79,90 € / 7 numeroa
- Xracing OFFROADPron lehdet paperisena ja digitaalisena
- OFFROADPron ja Xracingin aiemmin ilmestyneet numerot digilehtinä
- xracing.fi -verkkopalvelun käyttöoikeus