Mäntylä dominoi, naisten toinen erä keskeytettiin
Siinä missä MX1- ja MX2-luokat ajoivat Karkkilassa sprint-kilpailut, ajoivat naiset perinteisellä formaatilla omat eränsä.
Ensimmäisessä kisaerässä Melissa Mäntylä nappasi startin nimiinsä ja karkasi välittömästi muilta omille teilleen, ajaen vakuuttavaan voittoon. Erän alkuvaiheessa Hanna Mertsalmi ja Carita Lomp kävivät tiukkaa kamppailua toisesta sijasta, mutta vähitellen Mertsalmi onnistui kasvattamaan eroa ja ajoi maaliin toisena, yli minuutin Mäntylän jälkeen. Jella Piepponen nousi erän loppupuolella kolmanneksi, kun taas Lomp sijoittui neljänneksi vain sekunnin Piepposesta jääneenä. Viidenneksi ajoi Riia Virtanen.
Hanna Mertsalmi.
Ennen naisten toista SM-erää sade oli kastellut Karkkilan radan varsin liukkaaksi, mikä aiheutti kuljettajille haasteita jo lämmittelykierroksella. Huonoimmin lämmittelykierroksella kävi Lompille, joka kaatui ylämäessä, eikä meinannut päästä jatkamaan matkaansa. Tilanteessa Lompin pyörän kytkinkahva meni poikki ja joutui starttaamaan erään ilman kytkintä.
Siitä huolimatta Lomp oli startin jälkeen toisena, edellään vaan ylivoimaista vauhtia ajanut Mäntylä. Useat naiset olivat hankaluuksissa sateen liukastamalla radalla, ja lopulta kilpailun järjestäjät päättivät keskeyttää erän kahden ajetun kierroksen jälkeen.
Erän voittajasta ei kuitenkaan ollut epäselvyyttä, sillä Mäntylä ajoi huimalla 47 sekunnin erolla voittoon. Mertsalmi sijoittui toiseksi, Lomp kolmanneksi, Piepponen neljänneksi ja Virtanen viidenneksi.
Tämä oli samalla myös naisten totaalin lopputulos.
Lomp ja Mertsalmi jakavat SM-sarjan kärkisijan toisen osakilpailun jälkeen. Piepponen on sarjassa kolmantena, 20 pistettä kärkikaksikon takana.