Lisää tehoa ja vähemmän painoa

KTM tuo markkinoille 2016 SX-mallistonsa, joka on muuttunut lähes täysin (ei 250SX). Suurimpia muutoksia ovat:

- täysin uudet moottorit, jotka ovat aiempia pienemmän ulkomitoiltaan ja myös kevyemmät.
- moottoreissa on enemmän suorituskykyä joka osa-alueella.
- 4t -malleissa uusi ECU, joka on entistä nopeampi ja siinä on erilaiset kartat.
- 4t -malleissa Lauch Contol -starttijärjestelmä
- 4t -malleissa uusi lithium-ion akku
- uusi runko, jalkatapit, takahaarukka, linkut
- WP AER 48 -ilmakeula, 1,4kg kevyempi kuin perinteinen ratkaisu
- Täysin uudet muoviosat

Pyörät ovat huomattavasti kevyempiä kuin aiemmin ja esimerkiksi 450SX-F painaa ilman polttoainetta 100,4kg.

Kaikki painot:

250SX-F 98,5kg
350SX-F 99,9kg
450SX-F 100,4kg
125SX 87,8kg
150SX 87,8kg

Painon vähentyessä, ovat pyörien tehot kasvaneet. Esimerkkinä 450SX-F malli tuottaa huipputehoa 61hp.

Ensi tuntumalta nelitahtiset uutuudet olivat huomattavasti kevyemmän tuntuisia kuin aiemmat mallit ja myös tehokkaita. Jyrkemmän ohjauskulman ansiosta pyörät myös kääntyivät erittäin hyvin, mutta olivat silti vakaita ajaa suorilla. Uuden rungon myötä ajoasento oli hyvä pidemmällekin kuljettajalle, mutta myös lyhyemmät kuljettajat kehuivat sitä.

Testi pyöristä seuraavassa Xracing -digilehdessä.

Xracing