Kullas Suzukille?

Varikkohuhujen mukaan tarjouksen Jacky Martensin JM-Racingin tiimiltä saaneen Harri Kullaksen ensi kauden tiimin julkistaminen lähenee.

Kullaksen tämän vuoden tiimin Gariboldi Racingin ja Yamahan sopimuksen päättymisen myötä kävi selväksi, että Yamaha vaihtuu myös Kullaksen alta pois. Yamahan ”tehdastiimeinä” ajavat ensi vuonna Michele Rinaldin luotsaama tiimi, MX2-luokan kuljettajana Christophe Charlier ja Steve Dixonin luotsaama tiimi, jonka ensi kauden kuljettajat MX2-luokassa ovat Arnaud Tonus ja Zach Osborne.

Roelants CLS Kawasakille, Teillet Bud Racing Kawasakille

Kullaksen katseet kohdistuivat tämän jälkeen Suzukin ja Kawasakin tehdastiimeihin. Portti CLS Kawasakin tehdastiimiin sulkeutui tänään, kun tiimi ilmoitti tehneensä sopimuksen Joel Roelantsin kanssa ensi kaudesta. Näin ollen Roelantsista tulee Tommy Searlen tiiminkaveri kaudelle 2012.

Suzukin osalta kuviot näyttävät Kullaksen kannalta suotuisilta. Heidän tämän vuoden kuljettajansa Valentin Teillet ja Bud Racing Kawasaki julkistivat viime viikolla sopimuksensa ja näin ollen paikka Suzukilla on auki.

Myös potkut CLS Kawasakilta saanutta Max Anstieta on huhuiltu siirtyvän Suzukille, mutta viimeisimpien tietojen mukaan Anstien osoite olisi Gariboldi Racing, joka ajanee ensi kaudella Hondilla.

JM-Racing

Jacky Martensin luotsaama, KTM:llä ajava JM-Racing on saamiemme tietojen mukaan tehnyt Kullakselle tarjouksen ensi kaudesta jo useita viikkoja sitten. Kullas on ymmärrettävästi halunnut katsoa ensin, mitä Suzukin ja Kawasakin tiimipaikkojen jaon kanssa menee.

JM-Racingin piti ilmoittaa ensi kauden kuljettajansa jo viime viikolla, mutta vielä tuota virallista julkistusta ei ole tehty. Pascal Rauchenecker jatkaminen tiimissä on ollut tiettävästi varmaa jo pidempään, mutta muiden kuljettajien osalta tilanne on auki. Vahvistamattomien tietojen mukaan Jake Nicholls ja Glenn Coldenhoff olisivat myös tehneet sopimuksen tiimin kanssa. Jos nämä huhut pitävät paikkaansa, on tiimi täynnä.

Tämä tilanne puoltaisi myös Kullaksen ajamista keltaisella pyörällä vuonna 2012.

Jani Hovi / Xracing