Kerhojoukkueiden kilpailusta kaikille kaksipäiväinen

Edellisvuosina C-luokat ovat ajaneet harjoituksensa sekä kilpailunsa
lauantaina, minkä lisäksi SM-luokat ovat ajaneet harjoituksensa sekä
karsintansa lauantaina ja harjoitukset sekä kilpailun sunnuntaina.

Aikaisempien vuosien tapaan on oletettavaa, että C-joukkueita ilmoittautuu
kilpailuun niin monta, että kilpailulähtöjä on ajettava kuusi kappaletta -
kaksi erää kaikille.

Tampereen Kaanaan motocrossradan ympäristölupa sallii ajamisen ainoastaan
kello 10-18, minkä takia joukkuekilpailun lauantaita ei pystytä ajamaan
kuten ennen. Siksi kilpailuun on laadittu uusi aikataulu.

SM-luokille ei muutosta aiheudu, vaan he ajavat harjoituksensa sekä
karsintansa lauantaina ja harjoituksen sekä kolme kilpailuerää sunnuntaina.
C-luokat ajavat kuitenkin lauantaina harjoitusten lisäksi ainoastaan
ensimmäiset erät. Sunnuntaina heillä on vuorossa harjoitukset sekä toiset
erät.

Näin SM-joukkueiden Suomen mestaruus sekä C-luokkien mestaruus selviää
sunnuntaina.

Ilmoittautumisaika kilpailuun päättyy 3. syyskuuta kello 23:59.

Uusi parikilpailu suunnitelmissa

Joukkuekilpailu on perinteisesti päättänyt kotimaisen motocrosskauden, mutta
tällä kertaa asiaan saattaa olla tulossa muutos. Toki Lahdessa ajetaan
supercrossia vielä marraskuun alussakin, mutta Porissa on suunnitteilla
viikko Tampereen kerhojoukkuekilpailun jälkeen veteraanien joukkuekilpailu
sekä MXB- ja MXJ-luokat yhdistävä parikilpailu.

Kummallakaan Poriin alustavasti kaavaillulla kilpailulla ei ole virallista,
Suomen Moottoriliiton arvokilpailustatusta - SM- tai Suomen Cup -arvoa.
Porin Moottorikerhon suunnittelemissa on kuitenkin kilpailla
veteraani-ikäisten paremmuudesta kerhojoukkueiden kesken - tosin voi olla,
että kerhojen välisiä rajoja saa rikkoa.

Parikilpailussa ajatuksena on muodostaa kerhorajojakin rikkovia kahdesta
kuljettajasta koostuvia pareja, jotka kamppailisivat B-luokiteltujen
kuljettajien paremmuudesta.

Kilpailujen mahdollisesta toteutumisesta sekä toimintatavoista tiedotetaan
myöhemmin järjestävän seuran puolesta.

Teksti: Marko Vihriä
Kuva: Xracing