Husqvarnan enduromallisto julki
Uuteen Husqvarnan enduromallistoon kuuluu kaksitahtiset TX125, TE250 ja TE300 -pyörät. Sekä nelitahtiset FE250, FE350 ja FE450 -pyörät.
Malliston jokaisessa pyörässä on uusi, entistä kevyempi ja ulkomitoiltaan pienempi moottori. Nelitahtisista pyöristä löytyy myös uusi sutimisenestojärjestelmä vakiona. Uudet moottorit ovat istutettu täysin uudistuneisiin runkoihin. Uudet rungot ovat entistä kevyempiä ja lisäksi ne ovat tehty pituussuunnassa 30 % aiempaa joustavammaksi, jolloin se ottaa paremmin vastaan iskunvaimentimista tulevaa iskun voimaa. Sivuttaissuunnassa runkoa on jäykistetty puolestaan 20 %, jolloin pyörästä tulee vakaampi ja se kääntyy paremmin. Pyörien ”takahäkit” pitävät sisällään 30% hiilikuitua ja ne ovat yhden kilon kevyempiä kuin aiemmin.
Etujousituksena jokaisessa pyörässä on WP Xplor 48mm keula, joka on suunniteltu enduroa silmällä pitäen. Myös takaiskunvaimennin on uusittu ja se on 0,36 kiloa kevyempi kuin aiemmin.
Kaikkien mallien muutokset:
Uusi runko
WP Xplor 48mm etujousitus
Kolmiosainen takahäkki, entistä kevyempi
Uusi takahaarukka
Täysin uusitut muoviosat ja grafiikat
”Itsestään puhdistuvat” jalkatappien kiinnityskohdat
Pidempi jarrupoljin
ODI -lukkotupit
Uusi ilmanpuhdistin kotelo
[kuva1]
TE300
2t-mallien uudistukset:
Täysin uudet 2t-moottorit
Uusittu tasapainoakseli, joka vähentää tärinää
Uusi Mikuni 38mm kaasutin
Sähköstartti sijoitettu moottorin alle (125-mallissa lisävaruste)
Uusi pakoputkisto )TX125)
Uusi äänenvaimennin (TE250 ja TE300)
Uusittu vaihdelaatikko
Merkittävät painon pudotukset (esim. 125cc malli -3,8kg aiempaan verrattuna)
[kuva2]
FE450
4t-mallien uudistukset:
Uudet moottorit, joissa massoja on keskitetty
Lisää tehoa ja vääntöä moottorin jokaisella kierroslukualueella
”Sutimisenestojärjestelmä”
Tehokartan valitsin vakiona
Nopeammin tietoa keräävä Keihin EMS
”Gear Sensor”
Uudet äänenvaimentimet
Huoltovälin pituus 135 tuntia
Merkittävät painonpudotukset (esim. FE450 malli -6,0kg aiempaan verrattuna. Nyt 108,8kg)
Lisää tietoa pyöristä loppuviikosta, kun pääsemme testaamaan niitä Ruotsiin.
Teksti: Xracing
Lähde: Husqvarna tiedotus
Kuvat: Mitterbauer H.