Hurri pettyi suoritukseensa
Hyvän vauhdin harjoituksissa päälle saanut Hurri kaatui lauantaiaamun avanneella Vesivehmaan maastokokeella ja jäi kärjestä heti yli minuutin. Tuska jatkui heti seuraavalla maastokokeella, jossa hän jäi kiinni kurakkoon. Kaiken huipensi raju kaatuminen Satapiikin maastokokeella Jämsässä, jonka jälkeen hän päätti lopettaa kilpailun.
- En muista mitä tuossa kaatumisessa tapahtui. Löin pään sen verran rajusti maahan ja muistan ainoastaan hämärästi tapahtumapaikan. Sen jälkeen pää oli sekaisin ja ajattelin ensin lopettaa kilpailun siihen paikkaan. Päätin kuitenkin lähteä jatkamaan matkaa siinä toivossa, että saisin huollossa Buranalla pään kuntoon. Kun kuitenkin pääsin viimein huoltoon, päätimme yhdessä, että minun on viisainta lopettaa, Hurri kertoi.
Ennen keskeytystäkin Hurri oli kaukana siitä vauhdista, mitä hän itse ja moni muukin odotti.
- Oli todella vaikeaa koko päivän. Sellaisen isomman virheen tein jo ennen kilpailua, kun päätin lähteä sinne talvi-iskareilla. Ne toimivat todella hyvin edellisenä viikonloppuna, mutta maan jäätyessä ja vauhtien koventuessa, ne olivat liian löysät. Ei nekään kaikkea missään nimessä selitä, suurin vika oli kuskissa.
Hurri jatkoi sunnuntaina kilpailua ja lähti taistelemaan SM-pisteistä. Nyt alle oli laitettu jäykemmät iskunvaimentimet ja vauhti olikin Ruuhijärvellä parempaa. Sitten ongelmat alkoivat kaatuilun merkeissä ja jatkuivat harhaan ajolla.
- Reitti oli hieman huonosti merkitty, mutta harhaan ajamisen olisi voinut välttää, kun olisi katsonut kunnolla eteenpäin. Nyt kaatumisen takia keskittyminen herpaantui, eikä ajaminen sujunut. Sitten vielä viimeisellä maastokokeella ajoin takajarrulevyn niin mutkalle, että pyörä ei meinannut pyöriä. Hyvä kun pääsin maaliin asti, pettynyt Hurri kertasi.
Sunnuntaina viidenneksi korkeimmat SM-pisteet ottanut Team Örthen –kuljettaja otti syyn huonosta suorituksesta täysin oman piikkiinsä.
- Ei tässä ole mitään selitettävää. Homma oli kiinni täysin omasta tekemisestä, pyörä ja huolto toimivat loistavasti.
Xracing