BRPS Sherco Racing Karkkilassa

B250-4T luokan taso näyttää nousevan huimaa vauhtia, pokaaleille pitääkin jo ajaa lähes nousupistevauhtia, eikä Janne Porvari pitkien kisojen miehenä ehtinyt päästä vielä parhaimpaansa.

Simo Niittymäki liittyi tiimiin korvaamaan Tuija Alangon Mikkelin SM-viikonlopuksi ja innostuikin kokeilemaan pyörää jo Karkkilassa. BR Pro Service rakensi pyörän alustan Niittymäelle viime viikolla ja lopulliset säädöt testattiin torstaina ajossa. Vajaan tunnin säätösession lisäksi Niittymäki ehti vain kerran kokeilemaan pyörää ennen kisaa, joten ensimmäinen kilpailu isolla nelitahtisella sujui odotuksia paremmin.

Kuljettajien kommentit:

Simo Niittymäki A-avoin 5.

- Reitti oli mukavaa ajettavaa, jouheaa ja suht vauhdikasta koko matkan. Kynnöspellolla jopa saavutin Tammista. 3. krs:lla menin mutkasta läpi ja kaaduin. Hyvä talvienduroreitti, ei mitään pyöräntuhoamispaikkoja. Pyörä tuntui kokonaisuutena tosi hyvältä ajettavalta ja alusta toimi hyvin, mutta vasta kolmas ajokerta 450:llä tuntui oudokseltaan vähän raskaalta/kömpelöltä verrattuna 250:een. Pätkä oli pitkä ja 15-20min. lepotauoilla 4. krs. alkoi jo tuntua.

Janne Porvari B2504t 6.

- Reitti oli ainakin pirun mukava ajaa. En muista koska olisi noin mukavaa talvikisaa ollut. 3. krs:lla lähti ketjut kerran, puolisen minsaa meni remonttiin. Seuraavalle kierrokselle järjestäjä oli jo tasoittanut paikkaa. Samalla kierroksella ajoin vielä MX-radalla ulos, luntakaan ei ollut kuin tankin korkkiin asti. Taso on ainakin nelareissa noussut, neljä ekaa nousupisteille! Pyörä toimi sitä paremmin mitä kovempaa.

Teksti: BRPS Sherco Racing tiedotus
Kuva: Xracing