Betan 2022 enduromallit on julkistettu

Teksti
Beta julkaisi uuden enduromallit kaudelle 2022.
Kuva
Beta
Beta julkaisi juuri vuoden 2022 enduromalliston, joka on saatavilla noin kuukauden kuluttua.

Aina on varaa parantaa! Tämän tietää parhaiten viralliset Betamotor tehdaskuljettajat: hallitseva Enduro GP & Enduro 2 maailmanmestari ja Italian mestari Steve Holcombe ja hallitseva Enduro 3 maailmanmestari Brad Freeman jotka ovat olleet vahvasti mukana 2022 pyörien kehityksessä. Ei ole myöskään sattumaa, että endurotähti Johnny Walker valitsi Betan palatakseen Extreme Enduron huipulle ja Beta enduromalliston pyörät ovat yksi luokkansa halutuimmista maailmassa.

Menestyksen vanavedessä Beta esittelee merkittäviä uudistuksia 2022 2-tahti ja 4-tahti mallistoonsa vieden jo ennestään olevat huippupyörät uusiin korkeuksiin.

2022 mallisto tarjoaa laajan valikoiman sisältäen 8 eri mallia:
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä4-tahtista(350/390/430/480) enduropyörää

d

TÄRKEIMMÄT UUDET OMINAISUUDET:

Koko mallisto

  • Iskunvaimennus: takaiskunvaimentimessa kokonaan uudistettu sisäänpäinvaimennus, jossa erillinen hitaan ja nopean vaimennuksen säätöalue. Tämä mahdollistaa entistä tarkemmat säätömahdollisuudet kun asetukset eivät vaikuta toisiinsa. Etuhaarukaan säädöt on uudistettu takaamaan entistä vakaampi ja tarkempi ajontuntuma vaativimmasakin käytössä.
  • Ulkonäkö:kaikissa malleissa tehdaspyörien inspiroima punainen värimaailma joka on viimeistelty upeilla uusilla grafiikoilla.

Näiden muutoksien lisäksi jokaista pyörämallia on kehitetty useilla teknisillä yksityiskohdilla.

TÄRKEIMMÄT MALLIKOHTAISET MUUTOKSET:

RR 2T 300

  • Moottori: moottori on kokonaan läpikäyty ja sylinterissä on nyt suurempi poraus, uusi mänta ja läppäventiili.
  • Kampiakseli: uudistunut kampiakseli lyhyemmällä iskulla.
  • Sylinterinkansi: sylinterinkansi on kokonaan uudistettu täydentämään muita moottorimuutoksia. Uusi iridium sytytystulppa.
  • Äänenvaimennin: kokonaan uusi äänenvaimennin pienemmällä halkaisijalla lisää korkeankierrosalueen tehoa sekä parantaa uuden moottorin käsiteltävyyttä,
  • Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.

RR 2T 300:sta on uudistettu koko mallistosta eniten. Uusi moottori yhdistettynä uuteen sytytyskarttaan mahdollistaa tasaisemman ja progressiivisemman voimanulostulon. Vaikkakin moottorin kokonaistehoa on merkittävästi nostettu on pyörä kokonaisuutena helpommin käsiteltävä.

RR 2T 250

  • Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.

RR 2T 125

  • Sylinterinkansi ja läppäventtiili: nämä kaksi kokonaan uudelleen suunniteltua komponenttia maksimoivat väännön keski ja huippukierrosalueella, jossa RR 2T 125 todella loistaa!

RR 4T 350/390/430/480

  • Moottorin ohjausyksikkö (ECU): RR 4T merkittävin uudistus on uusi hienostuneempi moottorinohjausyksikkö. Uusi yksikkö tarjoaa paremman hallinnan sade ja kuivankelin kartoille hyödyntämällä moottorijarrua tehokkaammin. Karttavalitsinkytkin sijaitsee edelleen samassa paikassa jossa siihen on helppo päästä käsiksi , mutta on erinomaisessa suojassa iskuilta ja vahinkosketuksilta.
  • Vaihteisto: kaikissa RR 4T malleissa on uusi kevyempi vaihteisto.
  • Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.

Saatavuus

Kesä-heinäkuun vaihde.