Beta esittelee uudet 2024 RR-mallit

Teksti
Kuva
Beta
Beta julkaisi juuri uuden RR-mallistonsa vuodelle 2024, joita on kehitetty yhdessä Brad Freemanin ja Steve Holcomben kanssa.

Betamotor esittelee uuden RR MY 2024 malliston, joka sisältää monia niitä ominaisuuksia, jotka tekivät sen edeltäjästä niin lyömättömän viime kilpakaudella, mutta jota on edelleen kehitetty merkittävillä uusilla ominaisuuksilla RR-malliston ylivallan säilyttämiseksi.

Beta on työskennellyt tiiviisti yhteistyössä Enduro-mestarien Steve Holcomben ja Brad Freemanin kanssa kehittäkseen mallistoon uusia ratkaisuja mm. voimansiirtoon , runkoihin ja jousitukseen vahvistakseen jo ennestään kiitettyjä ominaisuuksia. Betamotor insinöörien ohjaava filosofia ei ole ollut pelkästään pyörien suorituskyvyn lisääminen vaan tehdä suorituskyvystä entistä helpommin hallittavan.

Uusi mallivuosi on saanut sarjan päivityksiä jonka tarkoituksena on ollut vahvistaa jokaisen yksittäisin mallin erinomaisia ominaisuuksia. Muutoksia täydentää täysin uusi agressiivinen punainen värimaailma.

g

2024 mallisto tarjoaa laajan valikoiman sisältäen 8 eri mallia:
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä 4-tahtista (350/390/430/480) enduropyörää

RR MALLIEN AVAINKOHDAT:

n

 

Koko malliston tärkeimmat muutokset:

- Istuin: istuimen vaahtomuovissa on uudenlainen geometria ja tiheys, mikä lisää kuljettajan mukavuutta. Suurempi tukipinta-ala ja uusi materiaalikoostumus tarjoavat nyt ajajalle paljon mukavamman kosketuksen pyörään

- Jousitus: Jousituksen kehittämisen lisäksi vuosimallin 2024 pyörissä on kevyemmät haarukan vaipat, erityisesti haarukkatankojen kiinnitysalueella. Vaipat on koneistettu uudella tapaa tarjoamaan hallittua joustavuutta, mikä mahdollistaa paremman vaimenemiseen epätasaisessa maastossa ja siten merkittävästi lisäten mukavuutta ja herkkyyttä.

- Jarrut: etujarrujärjestelmä on saanut jarrulinjan päivityksiä. Jarruletkun suojavaippa on nyt kiinnitetty kahdesta kohtaa (ylhäältä ja alhaalta, aiemmin se oli vain alhaalta), jolloin jarruletkun suoja kestää paremmin siihen kohdistuvia jatkuvia rasituksia.

- Jäähdyttimet: RR 2T 250/300 sekä koko RR 4T mallisto saavat uudet kevyemmät ja jäykemmät jäähdyttimet, joiden yläosaa on uudelleen muotoiltu suuremman ohjauskulman saavuttamiseksi. Uudet jäähdyttimet tarjoavat myös paremman jäähdytysnesteen kierron tehostaen jäähdytystä. Jäähdyttimissä on myös  enemmän vahvistuksia, ja ne on varustettu uudella korkilla, joka on kovempi ja vähemmän alttiina mahdollisille iskuille.

- Grafiikka: uudessa mallivuodessa on täysin uusi aggressiivinen, geometrinen ja moderni ilme, joka on saavutettu tälle mallille tyypillisten  punaisten, valkoisten ja mustien värien taitavalla käytöllä, ominaisessa Beta-punaisessa.

 

Mallikohtaiset muutokset

RR 2T 300

- Kampiakselin runkolaakerit: RR 2T 300 moottorissa on nyt rullalaakerit, jotka poikkeavat edellisen mallivuoden laakereista. Rullalaakerit ovat järeämpiä ja herkempiä paranten moottorin suorituskykyä.

RR 4T 350/390/430/480

- Luistonesto: luistonesto on ottanut suuren askeleen eteenpäin kehityksessään. Betamotor insinöörit ovat parantaneet luistoneston kartoituksia ja löytäneet uuden, tarkemman tavan ohjata luistonestojärjestelmää, jotta se toimisi mahdollisimman tarkasti ja tehokkaasti tilanteissa jolloin sitä todella tarvitaan

h

- Ilmansuodatinkotelo: ilmansuodatinkotelo ja sen myötä moottoriin menevä ilmavirta on muuttunut. Tällä muutoksella saavutetaan parempi suorituskyky keskisuurilla moottorin kierrosnopeuksilla, samalla kun vääntömomentti pysyy alhaisilla nopeuksilla optimaalisena, mikä saavutettiin nykyisen pakosarjan käyttöönotolla . Tämä innovaatio mahdollistaa nyt täydellisen tehonsiirron koko moottorin kierrosalueella.

Uusia malleja on saatavilla kesäkuusta lähtien.