Beta 2022 Racing-mallit

Teksti
Beta julkisti uudet Racing-mallit kaudelle 2022.

2021 EnduroGP maailmanmestaruussarja lähestyy loppuaan ja Beta insinöörit yhdessä enduro tehdaskuljettajien Steve Holcombe ja Brad Freemanin kanssa ovat kehittäneen kilpapyörät joilla voitetaan jälleen maailmanmestaruuksia.

On siis paras mahdollinen aika esitellä tämän kehitystyön tulos ja samalla tarjota kaikille mahdollisuus hankkia oikeasti kilpailuvalmis enduropyörä, Beta RR Racing MY 2022!

Betamotor perinteiden mukaisesti Racing mallit sisältävät kaikki ominaisuudet joilla voit ajaa haastavimmissakin olosuhteissa ja kilpailussa. 2022 Racing mallistossa on erityisesti keskitytty kehittämään iskunvaimennusta sekä voimansiirtoa säilyttäen kauniin ulkonäön ja toiminnallisuudet.

2022 Racing mallistossa on RR mallien tapaan 8 eri mallia:
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä 4-tahtista (350/390/430/480) enduropyörää

 

d

    

Koko mallisto

 

Kilpaosat
 

  • Etuakselin pikairrotus vipu joka helpottaa ja nopeuttaa rengastöitä kilpailutilanteissa
  • Punaiset vertigo käsisuojat
  • Mustat erikoisjalkatapit jotka ovat leveämmät, kevyemmät sekä pitävämmät kuin vakiomallissa
  • Kevennetty takaratas jossa alumiinikeskiö ja teräs ulkokehä
  • Punaiset CNC koneistetut ketjunkiristimet
  • Pitävämpi Racing Blue istuin jossa tasku ajanottokortille
  • Musta elaksoitu vaihde ja jarrupoljin
  • Vaihteisto ja moottoriöljyn sekä öljynsuodattimen kansi punaista elaksoitua alumiinia
  • Racing grafiikat sekä punaiset vanneteipit.
  • Metzeler Six Days renkaat

Iskunvaimennus:

  • Kayaba AOS ø 48 mm kaksoiskammiokeula. Erittäin korkealaatuinen ja yhdessä Betan kanssa jo vuosia hiottu kaksoiskammiokeula. Japanialaista KYB:iä ei turhaan pidetä yhtenä maailman parhaana enduro ja motorcrosspyörien iskunvaimennin merkkinä.

Näiden muutoksien lisäksi jokaista pyörämallia on kehitetty useilla teknisillä yksityiskohdilla ja sisältävät kaikki aikaisemmin RR MY 2022 malleissa tuodut merkittävät muutokset.

RR 2T mallit - 2T öljyn sekoitus
 

Racing malleissa 2T öljy sekoitetaan suoraan polttoaineeseen eikä RR 2T 200/250/300 malleista tuttua öljypumpulla toimivaa tuorevoitelujärjestelmää ole käytössä. Poistamalla tuorevoitelupumppujärjestelmä on pyörän kokonaispainoa saatu pienennettyä.

Moottori – RR 2T 200 / 300 Racing

  • RR 2T 300:sen moottori uudistui merkittävästi jo aikaisemmin esiteltyihin RR MY 2022 malleihin, mutta Racing malleihin kehitystä on viety vielä pidemmälle, jotta se vastaa vaatimimmankin kilpakuskin tarpeita. Racing versiossa sylinterin imu ja pakokanavien geometriaa on muutettu, joka on yhdistetty uudelleen kalibroituun pakoaukonsäätimeen. Myös sylinterinkannen virtausgeometriaa ja palotilaa  on muutettu mahdollistaen korkeamman puristussuhteen ja suorituskyvyn. Tehdäkseen lisääntyneestä suorituskyvystä helposti hallittavan ovat Beta insinöörit päivittäneet pakoaukonsäätimen uusimalla säätömekanismin ja sisemmän jousen. Sytytysennakkoa on myös muutettu täydentämään muita moottorimuutoksia.
  • RR 2T 200: myös 200cc sylinterin kantta on muokattu ja pakoaukonsäätimen kaksi venttiiliä on korvattu yhdellä jäykemmällä komponentilla. Nämä päivitykset tuovat lisätehoa erityisesti keski ja korkeimmille moottorin kierrosalueille.

RR 4T Racing – “TC” luistonesto

RR 4T Racing malliston merkittävin uudistus on luistonesto. Moottoripyörätekniikan jatkuva kehitys tarjoaa uusia mahdollisuuksia jotka ovat hyödynnettävissä myös kilpaenduropyörissä. Luistonestotekniikka auttaa kuljettajaa hyödyntämään koko RR pyörän potentiaalin kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa. TC toiminto on kytkettävissä päälle ja pois uudesta hallintapaneelin näppäimestä joka sijaitsee emäputken ja polttoainetankin välissä. Samasta hallintapaneelista löytyy tuttuun tapaan myös moottorinohjauskartan valintanappi.

Saatavuus

Loka-marraskuun vaihde.