Pinteleellä pulmia

Reitin ja järjestelyiden osalta kilpailijoilta kiitosta saaneessa Pinteleen Ajossa törmättiin ongelmiin kilpailun päätyttyä. Suurin osa kilpailijoista oli jo palkintoineen kotimatkalla, kun järjestäjät huomasivat ongelmia tuloksissa. - Uudet tunnistimet ovat EK:n lähdössä ja maalissa toimivat hieman eri tavalla kuin vanhat. Tunnistimien antennit olivat suunnattu väärin ja ne rekisteröivät osalle kuljettajista kaksia aikoja. Esimerkiksi kolmannen maastokokeen lähdössä osalle kuljettajista tuli ensimmäinen lähtöaika hänen saapuessa lähdön odotusalueelle ja toinen sitten varsinaisen lähdön yhteydessä. Vastaavasti toisen maastokokeen maalissa kuljettajalle tuli maaliaika hänen saapuessaan maaliin ja toinen maaliintuloaika hänen lähtiessä jatkamaan siirtymää pitkin. Päivän aikana huomasimme muutaman kuljettajan kohdalla tämän asian ja suuntasimme antenneja uudelleen, mutta ongelma olikin luultua suurempi, kertoi kilpailun johtaja Jari Kakko.

Kilpailun päätyttyä olikin järjestäjillä edessä pitkä ilta. - Kaikki ajat laskettiin uudelleen käsikirjanpidon kautta. Onneksi käytössämme oli käsinkirjoitetut pöytäkirjat ja ajat saatiin laskettua sitä kautta. Nyt ajat ovat kaikkien luokkien osalta oikein, Kakko jatkoi.

Usean luokan palkinnot ehdittiin jo kuitenkin jakaa ja useampikin pokaali meni väärään osoitteeseen. - Tulemme ottamaan palkittuihin kuljettajiin yhteyttä, mikäli heille on mennyt väärä palkinto ja tulemme toimittamaan heidän sijoituksen mukaiset palkinnot.

Kangasalan Moottorikerho toivoo kuljettajien laittavan sähköpostia osoitteeseen: susanna.lehtimaki@kamoke.fi mikäli omassa ajassa on jotain epäselvää.

Numerot puuttuivat, parkkitila loppui kesken

Kilpailun katsojat kummastelivat puolestaan käsiohjelmasta puuttuneita kuljettajien ajonumeroita. - Tiistaina ilmoitimme käsiohjelmien painopaikkaan, että numerointiin tulee muutoksia eikä niitä painettaisiin vielä. Keskiviikkona toimitimme päivitetyt listat ja hämmästys oli suuri, kun perjantaina saimme ohjelmat käsiin, eikä numerointia ollut lainkaan. Siinä vaiheessa asialle ei valitettavasti voinut tehdä enää mitään, kertasi Kakko tapahtunutta.

Ongelmia aiheutti myös huoltoautoille varatun tilan loppuminen. - Yksinkertaisesti emme varautuneet autojen määrään tarpeeksi hyvin. Parkkipaikat loppuivat kesken ja jouduimme ottamaan käyttöön myös viereisen huoltoaseman pihan ja tien. Ensikerralla tulemme varautumaan paremmin tarvittavaan tilaan.

Positiivista palautetta tuli kuitenkin myös järjestäjille. - Olin itse vastaanottamassa kilpailijoita maalissa ja hyvää palautetta heiltä tuli itse kisasta ja reitistä. Toki aina muutama negatiivinenkin palaute mahtuu joukkoon, tälle kertaa pehmeästä spoorista. Asia mikä on tietysti ollut koko talven ongelma, Kakko päätti.

Jani Hovi / Xracing