
Mullistuksia Hondan tehdastiimissä?
Xracingille kantautui alkuviikosta huhuja, joiden mukaan Honda olisi siirtämässä oman MXGP-tehdastiimin toimintansa yksityiselle HSF Logistics –tiimille. HSF Logistics on toiminut kahden edellisen vuoden ajan KTM:n tehtaan tukemana tiiminä MX2-luokassa, mutta siirtyisi nyt pois pikkuluokasta ja siitä tulisi HRC Hondan virallinen tehdastiimi MXGP-luokassa.
Tämä asia selittäisi myös sitä, miksi Honda ei uudistanut Evgeny Bobryshevin sopimusta ja kertoi etsivänsä uutta nuorta kuljettajaa hänen paikalleen. Potentiaalisia kuljettajia ei tuohon rooliin ole kuitenkaan vapaana, mutta HSF Logistics yhteistyön myötä Tim Gajserin (jolla on sopimus Hondan kanssa vuoteen 2020 asti) tiimikaveriksi MXGP-luokkaan nousee hollantilaisessa tiimissä tälläkin kaudella MX2-luokassa ajanut Brian Bogers.
Huhuille saatiin lisätuulta eilen, kun vuosikymmeniä MM-sarjaa toimittajan roolissa seurannut Alex Hodgkinson uutisoi asiasta mx-pure.com verkkosivullaan. Hodgkinson oli tiedustellut HSF:n Simon Fredericksilta asiaa. Fredericks kertoi, ettei voi vielä kommentoida ensi kauden kuvioita, mutta sopimukset ovat tehtynä ja niistä tiedotetaan parin seuraavan viikon aikana.
Mikäli nämä huhut vahvistetaan, on tämä asia ikävä osoitus siitä, että raha ja tiimipaikat ovat motocrossin MM-sarjassa yhä tiukemmassa. Jo aiemmin Räikkösen Husqvarna -tiimi ilmoitti ajattavansa luultavasti ensi kaudella kahta kuljettajaa, kun aiempina vuosina kuljettajia on ollut kolme. Nyt HSF Logistics -tiimin muutoksen myötä heidän MX2-luokan tiimipaikat katoavat. Toisten huhujen mukaan Suzuki on leikkaamassa myös budjettiaan rajusti motocrossin MM-sarjassa ensi vuodelle, joka taas tarkoittaa kuljettajien palkkojen putoamista.
Xracing