Miljoona lipui käsistä

Las Vegasin Sam Boyd -stadionilla kaasuteltiin eilen jälleen Monster Energy Cup, jossa oli kaikkien kolmen lähdön voittajalle jaossa miljoona dollaria. Mikäli kukaan ei voittaisi kaikkia kolmea lähtöä, saa illan kokonaispisteiden ykkönen 100 000 dollaria.

Hondalle siirtynyt Ken Roczen näytti jo aika-ajoissa, että on sopeutunut hyvin uuteen pyörään, ajamalla pohja-ajan. Illan ensimmäisessä finaalissa saksalainen siirtyi kärkeen heti alussa ja jätti muut kauas taakseen, ajaen selvään voittoon. Kun Roczen oli kärjessä toisenkin erän startin jälkeen, piti moni selvänä sitä, että hän tulisi kuittaamaan illan päätteeksi pääpalkinnon. Kun neljä kierrosta oli toista finaalia jäljellä, teki Roczen kuitenkin ison virheen rytmisuoralla ja kaatui hurjan näköisesti. Onneksi Honda -kuljettaja ei kuitenkaan loukannut tilanteessa itseään, mutta lähtö jäi kuitenkin hänen osaltaan kesken. Roczenin takana ajanut Eli Tomac käytti tilanteen hyväkseen ja ajoi finaalin voittoon. Toiseksi kaasutteli Ryan Dungey ja kolmanneksi Marvin Musquin.

Roczen teki paluun kolmanteen erään ja ottikin jälkeen voiton siinä. Mutta illan mestari ratkaistiin hänen takanaan. Toisen finaalin voittanut Tomac sai huonon lähdön ja oli ensimmäisen kierroksen jälkeen vasta kymmenes. Sieltä Kawasaki -kuljettaja aloitti kuitenkin kovan nousun ja ohitti finaalin lopussa jo kolmantena olleen Dungeyn. Viimeisellä kierroksella Dungey kuittasi kuitenkin takaisin Tomacin ohi, mutta se ei aivan riittänyt hänelle kokonaiskilpailun voittoon.

Tomac keräsi nimittäin seitsemän sijoituspistettä ja Dungey kahdeksan. Näin ollen Kawasaki -kuljettaja kruunattiin illan voittajaksi, ennen Dungeyta ja viimeisessä finaalissa toiseksi ajanut Musquinia.

Yhteispisteet:

1.     Eli Tomac 7 (2-1-4)
2.     Ryan Dungey 8 (3-2-3)
3.     Marvin Musquin 9 (4-3-2)
4.     Cole Seely 17 (6-5-6)
5.     Mike Alessi 19 (8-6-5)
6.     Blake Baggett 21 (5-7-9)
7.     Ken Roczen 23 (1-21-1)
8.     Chad Reed 23 (7-4-12)
9.     Benny Bloss 24 (9-8-7)
10.  Vince Friese 31 (11-12-8)

Xracing