Husqvarna julkaisi uudet 701 Enduro ja 701 Supermoto -mallit
Molemmat pyörät on varustettu uudella 4,2 tuuman TFT-näytöllä, joka tarjoaa paremman liitettävyyden ja modernin ulkoasun. Kierroslukumittari ja vaihdenäyttö ovat helposti nähtävissä yhdellä silmäyksellä, samalla kun yleisilme säilyy minimalistisena. Ohjaustangon valintakytkimestä kuljettaja voi nopeasti mukauttaa moottoripyöränsä itselleen sopivan ajotilan sekä kytkemällä vetoluistoneston (Traction Control) ja lukkiutumattoman jarrujärjestelmän (ABS) päälle tai pois. Nämä asetukset mahdollistavat aidosti yksilöllisen ajokokemuksen sekä 701 Endurossa että 701 Supermotossa.
701 Enduroon on lisätty täysin uusi ominaisuus: Dynamic Slip Adjust. Tämä on käytettävissä ainoastaan lisävarusteena saatavassa Rally-ajotilassa, ja se rajoittaa automaattisesti takapyörän luistokulmaa kuljettajan haluamaan määrään, käytettävissä olevan pidon perusteella. Tärkeää on huomata, että Dynamic Slip Adjust on suunniteltu ainoastaan sallimaan takapyörän luiston alentamalla sutimiseneston (MTC) vaikutusta silloin, kun sutimista tarvitaan – se ei siis ole luistoa lisäävä vaan luistoa salliva ominaisuus.
Esimerkiksi, jos kuljettaja käyttää korkeaa MTC-asetusta ja kohtaa mutaisen kohdan tai jyrkän nousun, järjestelmä sallii tilapäisesti enemmän takapyörän sutimista ilman, että moottorin tehoa leikataan. Kun pito palautuu, vääntö ja luiston määrä palaavat automaattisesti alkuperäiseen MTC-asetukseen.
Supermoto+ ABS – uusi ominaisuus 701 Supermotoon – perustuu aiempien sukupolvien suosittuihin Supermoto ABS -tiloihin. Tämän ominaisuuden avulla kuljettaja voi tarkoituksella liu’uttaa takapyörää rajatussa kulmassa kaarteisiin ajettaessa. Tällöin etupyörän ABS pysyy aktiivisena, säilyttäen vakauden koko ajan.
Sport ABS puolestaan mahdollistaa aggressiivisemman jarrutuksen ennen ABS-järjestelmän puuttumista peliin. Se säilyttää hallinnan sekä etu- että takapyörässä. Verrattuna Road ABS -tilaan, Sport ABS sallii suuremman jarrutuspaineen myös kallistettaessa, tarjoten paremman kontrollin ja antaen kokeneille kuljettajille mahdollisuuden jarruttaa voimakkaammin ennen ABS:n aktivoitumista.
Molemmissa malleissa on tehokkaampi uudelleen suunniteltu LC4-moottori, joka täyttää Euro 5+ -päästövaatimukset ja tarjoaa 79 hevosvoimaa – parannetun hyötysuhteen ohella. Tämä tunnettu yksisylinterinen moottori tuottaa täydellisen lineaarisen ja hallitun tehon, joka takaa erinomaisen suorituskyvyn sekä poikkeuksellisen ketteryyden ja ajettavuuden. Lisäksi päivitetty WP-jousitus ja uudet elektroniikkaratkaisut – mukaan lukien kehittyneet ajotilat ja ABS-vaihtoehdot – nostavat ajokokemuksen uudelle tasolle.
Maantiellä 701 Enduro on erittäin pätevä ja monipuolinen pyörä, jonka hillitty, ruotsalaistyylinen valko-sininen väritys viestii teknisestä osaamisesta ilman turhaa huutelua. ABS:n voi tarvittaessa kytkeä pois päältä, jolloin kuljettaja saa täyden hallinnan pehmeämmällä pinnalla jarrutettaessa. 701 Supermoto puolestaan huokuu voimaa ja hallintaa jokaisella ajokerralla – sen erottuva valko-keltainen ulkoasu, nelimäntäinen Brembo-etujarrusatula ja 320 mm jarrulevy takaavat tehokkaan pysähtymiskyvyn kovassakin menossa.
Uusi ajoergonomia on molemmissa malleissa keskeinen tekninen päivitys, joka modernisoi pyörien ikonista ja klassista muotoilua sekä parantaa yleistä ajokokemusta. Uusitut grafiikat viimeistelevät ulkonäön, varmistaen että jokainen yksilö erottuu joukosta edukseen.
Tekniset kohokohdat
Katteet ja runko
- Uudet katteet näyttävillä väreillä ja grafiikoilla luo erottuvan ja modernin ilmeen
- Kromimolybdeeniteräksinen ristikko-runko
- Alumiininen takahaarukka
- Polyamidinen takarunko, johon polttoainesäiliö on integroitu
- Uudet kiinnityspisteet keskituelle
- Päivitetyt jousitusasetukset
Moottori
- Uudistettu ja tehokkaampi yksisylinterinen moottori
- Uusi ilmanputsarin kansi ja imuputki (trumpetti)
- Uusi polttoainepumppu suuremmalla paineella
- Uusi pakoputkisto siirretyllä katalysaattorilla
- Päivitetty venttiilien ajoitus, joka parantaa väännön tuottoa matalilla kierroksilla
- 65 asteen Ride-by-Wire -kaasukahva
- Huoltovälit pidennetty: öljynvaihto 15 000 km välein, venttiilien tarkistus 30 000 km välein
Teknologia
- Uusi 4,2” vaakasuuntainen TFT-näyttö
- USB-C-latausportti
- Parannettu yhteys Ride HQV -sovelluksen kautta: mm. musiikkisoitin, puheluihin vastaaminen ja Turn-by-Turn+ -navigointi
- Uusi ajotilatoiminto, sisältäen Supermoto-/Offroad ABS -tilat muistitoiminnoilla
- ABS voidaan kytkeä täysin pois 701 Endurossa erillisellä ABS-painikkeella – optimaalista maastoajoon
- 701 Enduro: valinnainen Rally Mode, joka avaa lisäominaisuuksia kuten Dynamic Slip Adjust, Motor Slip Regulation ja Slip Adjuster
- 701 Supermoto: valinnainen Track Mode, joka avaa ominaisuuksia kuten Launch Control, 5-portainen Anti-Wheelie Mode, Motor Slip Regulation ja Slip Adjuster
- Kaarrenopeuteen mukautuva MTC ja ABS molemmissa malleissa
- Uudet Supermoto+ ja Sport ABS -järjestelmät 701 Supermotossa
- Uusi Dynamic Slip Adjust 701 Endurossa
- Uusi LED-ajovalo, joka parantaa näkyvyyttä
Functional Apparel -mallisto tarjoaa laajan valikoiman ajovarusteita, jotka on suunniteltu tarjoamaan maksimaalista suojaa, käytännöllisyyttä ja mukavuutta. Näin varmistetaan, että kuljettaja on valmis kaikenlaisiin olosuhteisiin ja varustautunut jokaista ajokertaa varten.
Lisäksi 701 Enduro ja 701 Supermoto -malleja voidaan räätälöidä entisestään kattavammalla Technical Accessories -lisävarustevalikoimalla, joka tuo lisäsuojaa, kestävyyttä ja tyylikkyyttä molempiin pyöriin.
Uusien 701 Enduro ja 701 Supermoto -mallien tuotanto alkaa syyskuussa 2025.
Saatavuus voi vaihdella maittain. Kaikki hinnat ja saatavuustiedot saat oman maasi Husqvarna Mobility -jälleenmyyjiltä.