Husqvarna julkaisi uuden 2020 enduromalliston

Teksti
Husqvarna FE 350
Kuva
Husqvarna
Husqvarnan uuteen 2020 enduromallistoon on tehty merkittäviä muutoksia moottoriin, runkoon ja kokonaisajettavuuteen.

Husqvarnan TE- ja FE -mallit vuodelle 2020 ovat kehittyneet rungon, jousituksen ja moottorin osalta merkittävästi. Uudistukset takaavat, että jokainen kuljettaja voi ylittää tutut rajansa lajin parissa. Korkealuokkainen, dynaaminen suorituskyky ja teho yhdistyvät saumattomasti jokaisessa moottorissa kokoluokasta riippumatta. Päivityksiä saanut WP:n alusta takaa ajoergonomian, josta koko mallisto hyötyy merkittävästi. Uudistunut runko, takarunko, muotoilu, takaiskunvaimentimen linkusto sekä etuiskunvaimennus päivittyneillä settingeillä koko mallistossa mahdollistavat ajorytmin löytämisen entistä helpommin jokaiselle kuljettajalle.

Uuden sukupolven MY20 enduromallisto on suunniteltu vastaamaan odottamattomiinkin tilanteisiin. Ainutlaatuinen suorituskyky on saavutettu kehittämällä moottoria ja päivittämällä alusta entistä monipuolisemmaksi, jotka yhdessä muodostavat aiempaa paremman ajettavuuden niin ammattilaisille kuin harrastekuljettajillekin. 

MERKITTÄVIÄ UUDISTUKSIA RUNKOON  

Husqvarnan kehitystyön innovatiivinen lähestymistapa näkyy mallivuodella 2020 tehdyissä uudistuksissa niin rungon, takarungon, jousituksen ja alustan kuin moottoreidenkin päivityksissä. Kaikkien mallien runkoja on jäykistetty pituussuunnassa ja kiertojäykkyyttä on kasvatettu. Uudistuksia ovat kokeneet myös hiilikuitu-komposiitti takarunko, joka on nyt aiempaa kevyempi sekä uusi alumiininen sylinterikannen kiinnitys. Nämä uudistukset vievät pyörien käsiteltävyyden uudelle tasolle, tuovat vakautta ja parantavat ajotuntumaa. 
Päivitetty 48mm WP XPLOR -etuhaarukka ja WP XACT -takajousitus on kehitetty vastaamaan uuden rungon ja etujousituksen säätöihin, jotka on optimoitu uuden linkun geometrian kanssa. Suorituskyky, ajettavuus ja pito ovat kehittyneet uuden linkun kanssa samalla laskien istuinkorkeutta, mikä tekee ajamisesta teknisemmissä maastoissa entistä helpompaa.

JATKUVAA KEHITYSTÄ 

Husqvarnan MY20 enduromalliston uudet moottorit, parannettu pakoputkisto ja johtosarja vastaavat enduron jatkuvasti muuttuviin haasteisiin.
Kaksitahtiset ruiskumallit täydentyvät uudella TE 150i -mallilla. Myös kaikki 4-tahtiset moottorit ovat päivittyneet moottoreiltaan suorituskykyisemmiksi ja ajettavimmiksi. FE 450 ja FE 501 ovat päivittyneet uusilla sylinterin kansilla. Husqvarnan erottuva muotoilu näkyy uuden enduromalliston grafiikoissa ja kapeammassa rungossa. Uudistuneen linkuston myötä 10mm madaltunut istuinkorkeus parantaa ergonomiaa ja auttaa jokaista kuljettajaa löytämään optimaalisen ajoasennon. 

MALLIVUODEN 2020 UUDISTUKSET

=> Uusi runko on pituussunnaltaan jäykempi ja kiertojäykkyyttä on kasvatettu
=> TE 150i -malli elektronisella polttoaineensyötöllä
=> Uusi 250g kevyempi kaksiosainen takarunko kaikissa malleissa
=> Uusi WP XPLOR -etuiskunvaimennin on saanut uuden mid-valve männän ja säädöt
=> Uusi WP XACT -takajousi uudella päämännällä ja säädöillä
=> Takaiskunvaimentimen linkun uusi geometria madaltaa istuinkorkeutta ja helpottaa pyörän hallintaa
=> Täysin uusi pakoputkisto on kestävämpi ja optimoi suorituskyvyn 
=> Täysin uusi penkki uudella muotoilulla
=> Uudistunut jäähdytysjärjestelmä
=> Jäähdyttimet on sijoitettu 12mm alemmaksi, joka tuo kuljettajalle lisää tilaa ja siirtää pyörän painopistettä alemmas
=> Uusi muotoilu ja parantunut ergonomia
=> 1° muuttunut moottorin kiinnityskulma TE 250i ja TE300i -malleissa parantaa etu- ja takapyörän pitoa
=> Uusi sylinteri TE250i ja TE 300i -malleissa parantaa 2-tahtisten suorituskykyä

Malliston täydentää uusi GOTLAND CLOTHING -ajovarustemallisto, joka vastaa offroad -lajien ainutlaatuisiin haasteisiin. Lisäksi Husqvarna ACCESSORIES -lisävarustemallistosta löytyy komponentteja moottoreihin ja iskunvaimentimiin, jonka lisäksi saatavilla on myös valikoima pyörää suojaavia osia sekä työkaluja.

Uusi mallisto on saatavilla kesäkuussa valtuutetuilta Husqvarna -jälleenmyyjiltä ympäri Suomen.

Olemme testaamassa uutta mallistoa tällä viikolla Jämsässä. Tuoreet tunnelmat pyöristä jo loppuviikosta ja isompi koeajoraportti löytyy seuraavasta Xracing OFFROADPro-lehdestä.