Husqvarna ja Seistola luottavaisin mielin kauteen

Husqvarnan tehdastiimin endurossa muodostavat alkavalla kaudella E1 luokassa ajavat Ranskan Antoine Meo, Seistola ja Australian mestari Chris Hollis. E3 luokassa ajavat Meon maanmies Sebastien Guillaume ja Puolan Bartosz Oblucki.

Kaksi mestaruutta

Husqvarnan tiimin vetäjänä ja puuhamiehenä toimii Fabrizio Azzalin. - Tavoitteemme on voittaa kaksi mestaruutta endurossa. Meillä on kasassa täydelliset ainekset mestaruuksiin; taitavat kuljettajat, suorituskykyiset pyörät ja täydellinen tiimi. Tiimimme on kuin perhe ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen, kertoi Azzalin.

Ennen kauden MM-avausta Espanjassa, tiimin kuljettajat ajavat kansallisia sarjoja. Meo ajaa luonnollisesti Ranskan mestaruussarjaa, Oblucki Espanjan sarjaa sekä kolmikko Guilaume, Seistola ja Hollis Italian mestaruussarjaa.

Seistola luottavaisin mielin kauteen

Xracing tavoitti Matti Seistolan Espanjasta, tarkemmin Gironasta. Alunperin Seistolan oli tarkoitus olla tehtaan lähettyvillä Italiassa, mutta Italian yöpakkaset ja räntäsateet ajoivat Seistolan ja tiimikaveri Obluckin Espanjaan. - Viime viikolla tulin tänne, karkuun Italian surkeita kelejä. Täällä ollaan saatu vedettyä läpi hyviä treenejä, oma ajo on parantunut ja pyöräkin istuu yhä paremmin käteen. Obluckin lisäksi täällä on myös muita MM-sarjan kiertäjiä, joten vauhdikasta harjoitus seuraa kyllä löytyy, kertoo Seistola.

Seistola ajaa alkavalla kaudella 250 kuutioisella nelitahtisella pyörällä. - Mitä enemmän saan ajettua pyörällä, sitä paremmalta se tuntuu. Tiimi on täysillä mukana myös pyörän kehittämisessä ja kaikki toimii silläkin puolella erittäin hyvin.

Tunisian aavikolla

Seistola kauteen kuuluu MM-sarjan osakilpailujen ohella myös Italian mestaruussarjan viisi osakilpailua, joista ensimmäinen ajetaan kaksi viikkoa ennen Espanjan MM-avausta. Kilpailukausi Seistolalla alkaa kuitenkin jo kahden viikon kuluttua. - 13. ja 14. päivä ajetaan Espanjassa GNCC tyylinen kilpailu, johon näillä näkymin osallistun. Ohjelmassa on myös maaliskuun alussa varsin mielenkiintoinen kilpailu Tunisian aavikolla. Kilpailu on yksi päiväinen ja jonkinlainen sekoitus enduroa ja aavikkokisaa, mielenkiinnolla odotan tuota. Kaikki MM-sarjaa edeltävät kisat toimivat eräänlaisena testi MM-sarjalle. Viimeisestä kisastani on niin kauan aikaa, että kilpailukokemus tulee tarpeen.

MM-sarjan osalta tavoitteet on myös selvillä. - Tavoitteena on ajaa joka päivä paras mahdollinen oma ajo, ilman virheitä. Sitä kautta joka päivälle on tavoitteena palkintokoroke sija. Viime kauteen startatessa kaikki oli uutta ja erilaisia asioita piti oppia. Tähän kauteen on huomattavasti helpompi startata ja sitä kautta asettaa tavoitteet korkeammalle. Viime vuoden loukkaantumisetkin ovat myös takana päin ja polvi on kunnossa, päättää Seistola.


Kuva: Husqvarna
Teksti: Husqvarna ja Xracing