
Heti dramatiikkaa Mäntyharjulla
Ensimmäisessä erässä radalla olivat 1- ja 3 -luokan kuljettajat. Jo ennen erää saatiin huonoja uutisia, kun viime vuoden mestarijoukkueen Siilinjärven Vesan Roope Väätäinen ei pystynyt osallistumaan erään sairastuttuaan. Samoin pois erästä jäi myös viime vuoden kolmosen Rauman moottorikerhon Waltteri Koskinen, joka löi päänsä aamulla varikolla.
Erän kärkeen ampaisi Jaro Pääkkönen, joka sai peräänsä Ludde Söderberg. Tämä kaksikko irtaantuikin pian muista ja samalla Söderberg nousi erän kärkeen. Kolmanneksi noussut Aki Manninen puolestaan koki kovia, kun hänen pyöränsä moottori meni rikki ja Hyvinkään kuljettajan erä jäi kesken. Eilisen karsintaerän voittoon ajanut Vantaan moottorikerho koki myös keskeytyksen, kun Karl-Robert Reiniken moottori meni myös rikki ja näin ollen myös Vantaan tilille tuli keskeytys.
Dramatiikka jatkui kärjessä, kun Ludde Söderbergin jalkatappi lähti irti. Pääkkönen ohittikin Söderbergin ja meni menojaan voittoon. Tämä murhe ei ollut vielä riittävästi Söderbergille, sillä hänen pakoputkensa repesi erän lopussa. Söderberg menetti pyörästä tehoja ja samalla pyörän äänet muodostuivat todella kovaksi. Kuitenkaan kilpailun tuomaristo ei liputtanut häntä radalta äänien vuoksi.
Hyvinkään Lari Jukola ohitti Söderbergin erän lopussa ja ajoi toisena maaliin. Söderberg nilkutti maaliin ilman jalkatappia ja rikkinäisellä pakoputkella kolmantena, perässään Vantaan Teemu Lehtinen. HMK:n toinen kuljettaja Toni Eriksson oli viides.
Erän jälkeen Söderberg otettiin äänimittaukseen, josta kaikki odottivat hänen saavan rangaistuksen liian kovista äänistä. Mittauslaitteiston ollessa kuitenkin pyörän takana, ei äänenpaine tullut mittariin kovana. Mittarilukema olikin vain 104 desibeliä, joten Söderberg sai pitää kolmannen sijan.
Erän tulokset:
http://www.mylaps.com/en/classification/3714260
Seuraavana puomi taakse asettuvat 1- ja 2 -luokkien kuljettajat.
Xracing