50 tunnin kestotesti

Teksti
Nyt alkaa kolme kuukautta kestävä testi, jossa Shercon uusi SE-R 125 on ajossa 50 tunnin verran.

Shercon uusi 125-kuutioinen sai osakseen paljon kehuja, kun pyörä viime kesänä julkistettiin. Meiltä tehtaan koeajossa uutuutta kävi ajamassa enduron viisinkertainen maailmanmestari Samuli Aro.

Artikkeli julkaistiin numerossamme 5/2017, kaikki sen lukeneet muistavat varmasti, kuinka hyvin sanoin Samuli uutta pyörää kehui.

Erityisesti moottori sai ylistystä sekä tehon että tehoalueen laajuuden puolesta. Samuli kertoo koeajoraportissaan, että voimaa Shercosta irtoaa erittäin paljon jo ala-aluuella, sekä siitä eteenpäin läpi koko tehoalueen.

Tietysti pyörä kiinnostaa, siksi aloitamme nyt talvikauden mittaisen kestotestin piikin Shercolla. SE-R 125 on ajossa 50 tunnin verran normaalissa talviendurossa ja pyörä pidetään vakiossa kunnossa. Seuraamme testin etenemistä kaikilta osin nettisivullamme, sekä koostetusti talven lehdissä.

Alkuperäinen ketjuohjuri vaihdettiin talvea varten kestävämpään tarvikeohjuriin.
Umpinainen takajarrulevy on paras valinta talvikeliin. Shercon Sixi-mallissa se on vakiona, joka tapauksessa sileä levy olisi vaihdettu reikälevyn tilalle.
Sherco tuppaa käymään vähän kylmänä eikä siinä ole termostaattia vakiona. Lämpösuoja pakoputken alkukäyrän ympärillä parantaa käyntiä ja umpeen teipattu moottorin etupuoli pitää lämpöjä vähän ylempänä.
Kestotestipyörämme valmiina kolmen kuukauden koitokseen, tulee lunta tai ei.