Shercon 2020-mallit koeajossa
Pyörämalleihin ei ole tullut muutoksia. Saatavilla ovat kaksitahtisista 125-, 250- ja 300-kuutioiset. Nelitahtisista löytyvät 250-, 300-, 450- ja 500-kuutioiset versiot. Muutokset vuodelle 2020 eivät ole myöskään olleet kovin suuria. Moottoreita on pyritty hieman keventämään ja pikku muutoksilla on saatu pyöriin hiukan lisää suorituskykyä.
Ensimmäisistä fiiliksistä sen verran, että Shercollahan on sekä factory- että racing-mallisto. Factory-mallistossa on hieman enemmän erikoisosia, eli esimerkiksi pakoputkisto tulee Akrapovicilta. Näiden pyörien vertailu keskenään olikin erittäin mielenkiintoista ja saimme melkoisen hyvän ajatuksen siitä, kumpi mallisto sopii harrastajielle paremmin
Mielenkiintoista oli testata myös 300-kuutioista kaksitahtista pyörää, jolla Wade Young ajaa extreme-kisoja, kuten ajoi viime viikonloppuna Erzbergrodeonkin. Jo heti alussa huomaa hyvin sen, miksi se toimii hyvin nimen omaan extreme-kisoissa. Pyörä on ketterä ja se kääntyy todella hyvin kurveissa. Sillä on helppo tehdä pikku keulimisia, koska pyörä reagoi hyvin kaasuun. Pyörä sopii todella hyvin kisakuskin käteen. Keskustelimme myös Youngin kanssa siitä, miten hänen Erzbergissä käyttämä pyörä eroaa vakiopyörästä
Täydellinen raportti Shercon koeajoista ilmestyy Xracing OFFROADPro -lehden heinäkuun numerossa.