Suomen kerhojoukkueilla pientä murhetta
Hot One Racing-joukkueemme teki tänään kovaa nousua kerhojoukkueiden kilpailussa. Eilen eksynyt ja parikymmentä AT-minuuttia sen takia ottanut Väinö Santamäki ajoi tänään hyvän päivän ja oli kerhojoukkuekuljettajistamme nopein. Santamäen kanssa joukkueessa ajavat Tiitus Enjala ja Jani-Petteri Leino nostivat joukkueensa sijalle 70. Sijoitus ei tullut kuitenkaan ilmaiseksi, sillä Enjala kaatui kuivassa joen uomassa ajetulla endurotestillä. Kaatumisessa hän satutti hieman kyynärpäätään, mutta myös jo aiemmin loukkaantunutta polvea, joka vaikeuttikin hänen menoa tänään. Enjala ajoi maaliin ja hänen pyöränsä odottaa suljetulla varikolla valmiina aamua, mutta tiettävästi jatko selviää vasta aamulla.
Old School Club-joukkueessa ajavat Juha Saarela, Mika Paavola ja Janne Mukkala ovat tuloksissa seuraavina sijalla 71. Joukkueiden ero on tällä hetkellä vajaat puoli minuuttia.
- Kisa on ollut todella hieno ainakin kahden ensimmäisen päivän osalta. Täällä ajetaan yksi pitkä kierros ja vain kaksi pätkää ajetaan päivän aikana kahteen kertaan. Reitti on pysynyt myös todella hyvässä kunnossa, eikä ole kulunut paljoa. Oikein makeaa ajettavaa. Huolloissa meillä jää aikaa sellaiset 10 minuuttia, eli senkään puolesta ei ole kiire. Eilen oli ongelmia pölyn suhteen, kun jouduin ohittelemaan joka pätkällä hitaampia, mutta tänään oli helpompaa. Onhan täällä paljon pölyä, mutta esimerkiksi Sardinian Sixillä pöly oli paljon pahempi, Mukkala kertoi toisen päivän päätteeksi.
Old School joukkueessa ajavat Mukkala ja Paavola ovat tuttuja nimiä enduroharrastajille, mutta Saarela on monille hieman tuntemattomampi. Eikä ihme, sillä Ahvenanmaalla asuva Saarela ajaa elämänsä ensimmäistä endurokilpailua.
Hyvinkään Konekerhon kolmikko Heikki Santala, Jaakko Schildt ja Arto Kallioinen pitää hallussaan sijaa 96. Kallioinen on ollut kolmikon nopein kahtena ensimmäisenä kisapäivänä. Dynaset Hydraulics Finland -joukkue on kisassa tällä hetkellä sijalla 121. Reijo Karppinen, Jorma Kakko ja Tero Riuttamäki ovat ajaneet tasaisesti, Kakon ollessa joukkueen nopein kuljettaja kisan alun aikana.