mikä ois hyvä

Kirjoittaja: Maunu LaitinenOis tarkotus ostaa ens vuonna kaks puolikas nelitahtinen . Kertokaa kokemuksistanne mikä ois hyvä , Crossi vai Enska . Tulen ajamaan sillä crosii .
HUOM!!!!! Mikä kestäis kauviten ennen kun pitää vaihtaa uus mäntä ja muut osat .
Kiitos jo etukäteen .Ja nyt et voi Sirkku valittaa ha ha ha!

Kirjoittaja: SAMI POHJOLAkotari tai kawa ehk honda mut kotari jyrää

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin mitä ihmettä siis tolla poiki misella meinaat? ja minkä sinne aattelitsaadahäh???

Kirjoittaja: Maunu Laitinenja montako niit laakereit siell on

Kirjoittaja: Ari Nurmelahei! yamahan yz 250f se on ihan hyvä ja monilla on semmoinen kestää!!!

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjanne kiitos vinkistä mutta kaitajuat, että jos mulla olisi ollut mahdollisuus ostaa uus pyöärä oisin sen tehnyt ja nyt vaatimuksena en että sopii enskaan , vaikka rossiakin tulis ehkä ajettua.
terv.maukka

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOn se juuri niita kisapyoria. Tosin mannat ja sylkyt kestaa ilmeisesti sellasen 300tuntia, mutta naissa tosiaan kiertokankia ja rullaseuraajan laakereita pitaa vaihdella niin kuin kakstahtisessa mantia (no ei nyt tietenkaan ihan).
Paino on 109kg ja painopiste varsin alhaalla.
Poikii? Sylkee katkenneen kiertokangen ulos lohkosta, rikkoutunut osa survoutuu kaikkiin laakereihin, vahemman harmillista jos vaikka joku stefa menee. Poikii, siis hajoaa.
Ei niita ei-kisa-nelareita ole kuin ne XL:t, XR:t, XT:t, TT:t, DR:t, LC4:t, siis sellaisia, joiden konetta ei tarttisi silloin talloin tarkastusluontoisesti poyhia. Ja on sitten kylla painoakin paljon enemman, esim. DR350 ja Husaberg 600 markapainoaero on 30kg. CRF230 (sama kuin XR) painaa vain 3kg vahemman kuin tuo 400 Husaberg, tehoa on 1/4, joustovaroja 2/3, jne., hinta jenkeissa 3500.
Alaka kysy miten sais tanne ennen kuin on rahaa, koska kylla mina sellasen tanne saan.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenmitä tarkoititte tolla ett alkaa poikii ?? ja sirkku miten onks toisun husaberkki niin kun niitä kisa pyörii joista puhuit. että saa odottaasamalla lailla kun kakstahtisessa ett millon on ostettava uudet sylinterit ja muut niin ja laitappa muutankin ktietoo siitä yksilöst joka sulla on siellä myytävänä

Kirjoittaja: Maunu Laitinenmuuten se mun tämän hetkinen pyörä on tota 9 vbuotta vanhempi että mulle se on uudempi ja aikalailla

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAla nyt ainakaan noin vanhaa osta.
Kyllahan noissa Husabergeissa on noita poikimisia ollut, mutta ottakaapas huomioon, etta se on ollut aikanaan ainoa kevyt nelari, vahintaan 30kg muita ikaisiaan samankokoisia nelareita kevyempi (600cc).
Kylla ne muutkin nykyaan yhta lailla poikii, eli muut kisanelarit, nyt kun sellaisia on markkinoilla, eli ts. nuo kaikki kevyet nelarienskat ja krossit.

Orthenin mukaan tossa mun -98:ssa on kiertokangen vaihtovali 100h j amuiden lahteiden mukaan rullaseuraajan laakerit max. 50h.
No, laakerit maksoi 60e ja veivi jenkeissa 130dollaria, suomen hintaa/orkkista en tieda, mutta ei se Tanella alyton voi olla.

Jos maunu alat kattella jotain tollasta isompaa nelaria, niin osta tuo mun Beri pois. Katso porssista mun ilmo, mutta hanki ensin rahat, alaka yrita tingata. Siina raha ja vastine kohtaa poikkeuksellisen hyvin ja saa se seista munkin tallissa lumille asti jolloin ajan sitten silla spoorissa ja pistan Temmin tallin nurkkaan tai kellariin.

Kirjoittaja: Maunu Laitinentietääkö joku husabergin fe350 nestä mitään onko ees nelari ja muuta ja miten kestää mäntä ja sylinterit.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEi oo tainnu Husaberg muita tehdäkään kuin nelareita, ja tuo on sellainen ainakin. Mäntä ja pytty varmaan kestää ihan hyvin kun vehje poikii joka toinen ajopäivä ja sen jälkeen saa korjata kuukauden.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenminkä lainen tio suzukin dr z250 on oisko hyvä

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo kyllä nyt alkaa oleen juttu lopussa mutta tietääkö kukaan sopiiko tämmönen kuin suzuki dr350 hyvin crossiin?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKatso paikallisesta puh. luettelosta mika liike myy hondaa.
Soita sinne ja kysy saako siihen XR:aan kjaykempia jousia.
Niin helppoa.
Sitten voit kylla kysya myos myyvatko he tarvike-osia.
Elleivat, soita seuraavaan paikkaan.
Ja jos et jaksa soitella, niin voit ostaa sen mopon, purkaa jouset pois, mitata ja katsoa mista tahansa moposta siihen jaykemman jousen kunhan mitat passaa.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo kun sais sen mopon ensin just katoin niin pörssissä oli yks mutta kun ei oo rahaa millaä ostaa.täytyy kattoo se iskari homma sitten kun on edes mopo tiedossa.mutta joo nyt alkaan oleen aika selvä mimmonen mopo seuraa vaks hommataan . kiitos sirkulle ,anssille ja kaikille muille jotka on kertonut kokemuksiaan mutta silti vielä voilaittaa juttua tullen .mutta tietääkö kukaan missä sais ton entisen mopon helposti myytyä pois . sitä tarviin kyllä vielä vähän aikaa mutta jos joku haluaa tarjota niin siitä vaan laittaa mailia osotteeseen troopper10@lycos.com

Kirjoittaja: RENE RANNIKKOXR-HONDASSA KUTEN MYÖS KTM nelarissa on yksi sylinteri mut kaksi alkukäyrää koneen paremman hengittämisen takia.Melkein kaikissa nelareissa on kaksi alkukäyrää ja yksi sylinteri myös uusimmissa malleissa.Puhun nyt rupulikumi pyöristä en katu pyöristä.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo minkä köhän paljon tämmöinenpyörä maksaa uutena sattuistko tietämän

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo mitenkö hän kun rahat saus ehkä riittään tollaseen xr:än kakspuolikkaaseen mutta tietäiskö kukaan vaikka sirkku että vois ko onnistua vaihtamaan tohon kakspuolikkaaseen nelisatasen jousen ja iskarin taakse niin että pyörän keometria pysyis samanlaisena siis mitat ei muuttuis ja tälleen . mutta onks muuten kukaan nähny missään kaupassa suht lähellä dhanksalmee tai jyväskylää
olevan myynnissä noin kymmene vuotta vanhoimpyöriii?

Kirjoittaja: Maunu Laitinentietääkö onko mitään muita hyviä kaks puolikkaita nelareita jotka sopis hyvin harraste käyttöön ? sillä merkin hän ei ole pakko olla se honda (VAIKKA SILLÄ VOISINKIN JATKAA KOSKA OLEN SEN HYVÄKSI TODENNUT JA KESTÄVÄKSI)muttajoo pistäkää vaan tulee jostiedätte jonkunmuun huvän merkin

Kirjoittaja: Maunu Laitinenanteeksi antti eikä anssin niin ja alar kannss kiitos

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo niin on päättäminen vaikeaa toi tulis ihan kunto ja harraste käyttöön toi pyörä että ei mikään maailman nopein oltava. se päätäminen nyt korostuuu kun vanha mopo leviikäsiin eilenkin sainsen kuntoon ja nyt ei taaskaan lähekäyntiin.en tiiiä mitä köhän sille pitäs tehä kun oon sitä tänä kesänäniin hirveesti rempannut, että ei enää innosta vaikka toimis senjälkeen ihan hyvi eikä pitäis aina korjata .ja vielä pitäs tänä syksynä muutaman kerran saaha ajettua.lähin ajopaikka olla metrisä.
sillä täällä kotone vuin ajaa omisssa metissä
. ettt semmonen hommakysyisin vielä että onko kelllän koke musta tosta hondan xr:ästä nelisatasena ja onko tämä niin sanottua kilpapyörä luokkaa tamä pyörä
kiitos taas hieveästi kaikille vastanneille tietoni on karttunut hirveästi ja vieläkin saatulla lisää tietoa.

terv.maukka

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo entäss kun tossa hain netistä kuvia tästä edellä mainitusta pyörästä niin huomasin erikoisen asian kun siitä lähtee kaksi alku kyärää ja kumpikin eri puolilta . onko tässä mallissa siis kaksi sylinteriä vai mitä tämä meinaa sattuisiko kukaan tietämään.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo on pitää mietti että mitä tässä tekis kun on niin monta vaihtoehtoo. mutta kyllä kaikki varmaan tästä vielä suttaantuu . kun tarkkaan mietitään .joo ja kiitos kaikille ja silti vielä voi sitä tietoo voi laittaan tuleen jos tietää jostain pyörästä mistä en tiedä ja sen voisi hinnanpuolesta onnistua ostamaan

terv.maukka

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikPäättäminen on vaikeaa, eiks vaan Maunu? No sama täällä. Annahan kun jeesaan vähän; LC620 on erittäin hyvä vaihtoehto, jos Hiace on mennyt vaihdossa uuteen fillariin, eikä tarvitse olla joka kerta ruutulipulla ensimmäisenä. Laite poikkeaa kuivapainoltaan +30 kiloa vastaavista motocrosspyöristä. Näiden vanhempien isojen nelarien kestävyys nääs selittyy sillä, kun niitä ei ole nähty tarpeelliseksi keventää materiaali- ja komponenttivalintoja tehtäessä. Kilpanelarit taas on hiton kevyitä ja nopeita radalla, mutta ihan samalla tavalla saa ventata kuin kaks

Kirjoittaja: RENE RANNIKKOheippa taas!
Voin kokemuksesta myös sanoa että toi XR-HONDA on myös luotettava laite.Se ei ole niinkään kilpa pyörä mutta hyvä harrastepyörä.Sillä voi ajaa niin metsässä kuin rossiakin mutta sun painoiselle joutunee jousia vaihtaa.Ainakin sitten kun ajotaito karttuu ja sen myötä vauhti.XR-HONDIA on vain aika vähän myynnissä käytettynä.Täytyy aina muistaa näissä nelitahti koneissa että tekee öljyn vaihdon ja oljysuodatin vaihdon riittävän usein.Itse vaihdoin kilpaurallani 5tunnin välein öljyt ja suodattimen.Ja sen verran vielä tosta KTM 620 LC4 pyörästä että ei suomesta löydy sellaista hyppyriä mitä sillä ei voi hypätä.Tosin en Lahden hyppyrimäkiä ole koittanut.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin ja sirkku en tarkoitta nut, öettä ostaisin ton yammun sillä tiesin, että se oon lastem mp. silleen tarkoitin että millaiset ne jouset sitten on siinä ja xr:rässä

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenTäällä kun oli tietoa lc-4 620... Käyn satunaisesti montulla ja olen ihmetellyt pystyykö tosi pelimies vetämään isotkin pöytähyppyrit yli, vaikka pyörässä painoa riittää. Hauska pyörä muuten kyllä.
Sori jos meni aiheen sivuun.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin ja tietty käytettynä

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjooo tietääkö kukaan että kuinka halvalla hyvän neli satasen nelarin vois saada. kun se se varmaan olis hyvä hommata. onks niissä tää männän kesto muuten samaa luokaa kuin kakspuolikkais nelareis?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKrossiin ovat hyviä krossipyörät. Isolle miehelle siis 450cc+ nelarit (YZF, CRF, kotarin uudet SX:t) ja 250cc 2-t:t.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenanssi jos olet sitä mieltä toi ei ole hyvä krossiin ( en tarkoita että se olisi paha tuo mieli piteese) niin voisitko kertoa mikä on sinun mielestä hyvä tällaiselle yli satakiloiselle ja noin 185cm pitkälle nuorelle miehelle joka tykkää crossista.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos mielikuvani 620:sta on lähelläkään oikea, niin varmasti pystyy ylittämään melko lailla jokaisen pöytähyndän mitä tästä maasta löytyy. Joissain voi olla vähän tarkkaa että laskeutuu oikeaan kohtaan ettei tule matkaa maan keskipisteeseen, eikä tollanen pyörä todennäköisesti ole ihan paras työkalu krossiin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoo, unohda sitten se TTR.

Se XR250 varmaan riittaa sulle kun se on aikuisten pyora.
Joustovaroja on muistaakseni 23/24 cm (uusissa n. 29-31 / 29-34).
Iskarit ei ole haavit, mutta sellaiset on toisin kuin XL:ssa.
Jouset joudut kuitenkin missa hyvansa pyorassa ostamaan itsellesi sopivat.

Joku Honda XR tai Suzuki DR on ihan hyvia pyoria sun kokoselle ja niissa
on ne joustot kohtalaiset. Kestoika riippuu taysin siita kuinka loppuunajetun onnistut ostamaan, mutta jos teet rempan, niin paaset pidemmalle kuin jllkn kisaenskalla.

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikMikä hemmettin "mohkomopo"? Tsekkaa siron (tankattuna) 150-kiloisen LC4:n "tiukat" linjat sivustolleni vievästä linkistä. Eikös tarkoitus ollut pitää kalorit kurissa? ;-o

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin toi kaks puolikas olis se minkä vähintään hommaisin, mutta ehkä joku eli satanen vois olla parempi .niin ja ooon han mälaittanut välillä, että niistä neli satasistakin voi laitta juttua . ja nyt olen kin alkanut miettii että se vois olla kaikista paras . ja rupesin kin juuri miettimään että oisko joku xr tai muu suht halvalla lähtevä pyörä hyvä .ja onko kelllään tyietoo että myykö mikään liike jyväskylän luona päin vähän vanhempia nela reita?

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikMaunu:"no painan reilun sata kiloo ja oonnoin 185 pitkä joten kokoa on". Em. sutkaisuun vedoten on syytä olettaa, ettei Maunu ole mikään tuuleen duunattu kaveri. Suosittelen vilpittömästi LC4:sta.

Kirjoittaja: RENE RANNIKKOTere Maunu!

Jos oot kerran noin miehen kokoinen niin yhdyn edelliseen eli hommaat sen KTM 400 TAI 620 LC4 moottorilla. On möhkön oloinen mut hetken ajettuasi sillä et enään huomaa sen painoa ja enemmän ajettuasi huomaat housujesi putoavan päältä.On meinaan tosi miehen KUNTOPYÖRÄ.Voin kertoa 5vuoden kilpailu kokemuksesta tälläsellä KTM620 ja nimenomaan motocrossia. Taakse jäivät niin Husabergit kuin Yamahatkin. Ei jäänyt yhtään kisaa 5vuoden aikana väliin pyörän takia.Niin että silleen. P.S. 3 mestaruutta 4-tahti cupissa ja peräkkäin.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenno painan reilun sata kiloo ja oonnoin 185 pitkä joten kokoa on. niin ja tämän isompaan vaihdon tarkoituksena on ollut saada pyörä jossa olisi parempi taka iskari ja että hyppyjen jälkeen ei pohjais niin helposti. että onko tällaisesta pyörästä apua siihen ? vai tietääkö joku mikä pyörä voisi olla semmoinen joka auttaisi tähän ongelmaan, ja maksaisi suht vähän ja kaiken lisäksi ilisi kestävaä .siitä jäin epä selväksi että kestäisikö tämä kauemmin kuin uudemmat pyörät? ja jos muuta tietoo on että minkä laiset jouset on ihan noissa isommissa nela reissa niin an taa tulla vaan kaikki tietä nelareista käy.
t.maukka

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin ja millaine startti tästä mallista puuttuu meinaatko sähkö tsarttia kun kuvissa se polin anakin on ollut .ja sitten minkäs lainen iskari ja jousi tässä yamahan ttr125lw:ssä sitten on kun onn saman laiset kuin siinä ne xr:n jousi ?

Kirjoittaja: RENE RANNIKKOHeippa Maunu!

Oli tos vähän elämää elettävänä välillä. Mut toi CRF230F on ilmajäähdytteinen peli eli ei tarvii syylareita oikoo tai hitsailla kun kaatuilee. Pojallani on XR250R vm.-91 ja sillä on nyt ajettu kolme kesää rossia ja no proplems.Eli jos löydät XR250R jostain niin osta ihmeessä se! Niitä oli kaksikin jokin aika sitten myynnissä keltaisessa pörssissä.Eli ei muuta ku nettiin keltasenpörssin sivuille ja pikahaulla HONDA MP:t.Jos haluut tietoa enemmän HONDASTA niin mee Hondan sivuille sieltä löydät kaikki mallit.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo paljonkos tommonen xr250r maksaa noin suunnileen ? niin ja mitenkäs minkä lainen jousitus siinä on tiedätkö yhtään että muiten semmoinen toimisi tälläisella isommalla ajajalla? niin ja kiitos olen ollut epä toivpn partaalla sillä muuten ehkä oisin ostanut tollasen crf230r:än mutta kunei saa suomesta niin ei . mutta täytyy katsoo tota xr:rää jos se vaikka onnistuis jopa hinnankin suhteen ja hyvin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, XR:t nakyvat pyorivan tuossa n. 2000-2500 hintaluokassa.
Ajattelin itsekin kesakuulla sellaista, mutta startin puute ei juuri houkutellut.

En tieda kuinka iso olet, mutta nuo tuon hintaluokan XR:t ei kylla ole jousitukseltaan sen kummempia kuin esim. uusi Yamaha TTR125LW, mutta toki
tehokkaampia ja isommin pyorin.
Nuo XR:t kuuluvat siihen aiemmin mainittuun LC-4 "pomminvarmoihin, ikikestaviin" nelareihin, eli konerempalla paasee kadulla sellaiset 20-25 tkm ja maastossa ehka puolet siita. Mutta ovat siis aikas mohkomopoja uusiin kisaenskoihin verrattuna.

Kirjoittaja: sirkku kannistoEnpa muista aina kayttaa sita kytkinta pienemmalle vaihtaissa.
Monesti on tullut kalliolla nousun lopussa pakko hollata kaasu sutimisen
vuoksi ja kun nopeus on pudonnut alas, niin ei ole muu auttanut kuin laittaa ykkonen pikasesti sisaan. Jos se sitten siina onkin mennyt vapaalle, niin aikas kiire on tullut saada veto paalle ja taytyy myontaa, etta JOSKUS joko sita poljinta on tullut potkaistua tai suorastaan paalle astuttua ihan raakana.

Mulla on se asenne tahan, etta jos alkaa kuulua kummaa aanta tai loytya lastua, tai jotain hajoaa, niin sitten puretaan, tarkastetaan, ja haetaan kaupasta ehjat osat tilalle. Mieluummin murjon pyoraa kuin itseani ja tarkeinta on nauttia ajamisesta. Jos kay palkkapussi liian pieneksi elamiseen ja harrastamiseen, niin sitten ei auta muu kuin luopua tai voipi olla etta taitojen karttuessa tuntuu hankalampikin pyora jo ihan siedettvalta.
Joka tapauksessa, kulutustavaraahan nama ovat ja korjaamaan joutuu, itse olisin ostanut kotarin ennen kuin jammun, vaikka olisin pitanyt sita herkemmin hajoavana, silla helppous voitti. Jos nain olisi ollut, niin alkuun paastyani olisin kylla hakeutunut yamahan omistajaksi.

En tieda mika tuo 230crf on, mutta hinnan perusteella sopisi hyvin tuohon
XR-sarjaan. Kompelo, mutta varmasti ihan kelpo peli sinulle.
Palaan asiaan, nyt on mentava.

Sirkku

Kirjoittaja: Maunu Laitinenkun kirjoitin tämän jutun oli ja on edelleenkin yarkoitus ostaa mopo harraste eikä kilpa käyttöön, että en kyllä tajua yhtään mitään. ja siitä sun öljy hommasta sirkku . olen kuullut, että jos ei käytä kytkintä aina kun ajaa niin ei siitä mitään vikaa pitäisi tulla . itsekin käytän kytkintä vain pienemmälle vaihtaessa. mutta niistä pyöristä olen taas ihan pihalla . jos tuota crf230 :fää tyuotaisiin suomeen niin tämä, asia olisi ihan selvä ja ei olisi mitään ongelmaa että mikä olisi sopiva.mutta ei voi mitään terv.maukka

Kirjoittaja: sirkku kannistoHei, eikos tassa ollut tarkoitus verrata naita nimenomaan kisavehkeita keskenaan. Kylla meidan perheessa on saksan kielen taitoakin ja on tullut niita saksan saittejakin seurattua.

Valitettavasti vaan saksalaiset eivat ole niin kovin aktiivisia netin kayttajia ja esiin nousevat ennemminkin kaikki nurisijat. Olen kylla lukenut, etta eraskin 520 EXC tuhosi koko lohkon ja alakerran vaihteensiirtajan vian vuoksi jossakin 30h kohdalla, jne. Toisaalta joku 400EXC:n omistaja vertasi sita LC-4:een ja haukkui paskaksi kun 10 tkm ajettu kone ei kestanyt luukuttaa 400km 170km/h motarilla,
eli aika paljon kritiikkia naiden seuraaminen vaatii.
Ihan sama tilanne se nayttaa olevan kotarien suhteen siella kuin jenkeissakin.
Ainoa ero on se, etta jenkeissa niita on maarallisesti enemman ja kaikkia muitakin merkkeja samoin.
Ei pitaisi olla ongelma vertailla eri merkkien valilla jonkin vian yleisyytta tai seurauksia. Vaikka joka hondassa kampura laukeaisi, mutta sen voisi varmaksi ennakoida jstkn sivuaanesta etukateen ja korjata vapaaehtoisesti 100*eur*:lla, niin se ei olisi MIELESTANI ollenkaan niin iso asia kuin totaalinen laukeaminen tai 500*eur* tarkastusluontoinen remppa.
Itse olen aikeissa purkaa ja tarkastaa koneen jsskn 5-6tkm kohdalla, uusia
laakerit ja tiivisteet, ehka mannan, ja riippuen siita milta nayttaa, pitaa pyoran seuraavat 6 tkm tai ostaa uuden hyvissa ajoin ennen.

Loysin nyt 4200km kohdalla oljyn joukosta pari millinhalkaisijaltaan olevaa ohutta lastua ja seuraan tilannetta. Jos seuraavassa vaihdossa loytyy enemman, pitaa asia tarkastaa, ellei, niin syyllinen lienee pieni dementia kytkimen kayton osalta.
Jos joku osaa sanoa, etta onko tama normaalia, niin please. Ihan jottei tarvitsisi suotta sen magneetin kanssa haravoida noita oljyja.

:::::::::Sirkku

Kirjoittaja: Alar MozolevSe keskustelu on nyt kyllä mennyt aika pieleen. Puhutaan käyttotunneistaan jynnä muuta. Jos otaksu, että varttilitraisessa YZF250 on noin 38 heppa, niin sitten keskiverto 2litraisessa perhemobiilissä pitäisi olla noin 300 heppa :)). Silloin ei kyllä enää kukaan puhuisi pitkistä huoltoväljista. Urheilupyärän hankintakriteeri on mootorin teholuonteen ja ajoominaisuuksien sopiminen kuskin vaatimuksin ja tottumuksin ja tarkoitus on mennä näin lujaa kuin tulee. Jos keskustelu menee jo tasolle, että käy huhuja että joku pyörä olisi mennyt ryyppämän öljyä niin se on kyllä spekulointia. Jos esimerkiksi luet saksalaista offroadforenia (kysymys - missä on eniten kotaria asukasta kohti), niin siinä myös tulee siitä kotaristakin huonoja ilmaisuja.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenniin ja kiitos sirkulle ja muille tähän mennessä vastanneille.ja tosi paljon tietoo on tullut pyöristä joista en ole edestietä nyt olevan olemassa.KIITOS!!!!!!!!

Kirjoittaja: sirkku kannistoNiin, husqvarnan suhteen olen itsekin aikas utelias, mutta taytyy sanoa,
etta kaikkia mita olen KTM:n nelarienskoista kuullut vakuuttaa merkkivalinnan
hyvasta osuvuudesta.
Mutta, mina katson enskoja, enka crosseja.
Jos nelisatasta ostaisin, niin Husaberg olisi todella houkutteleva.
Aion ajaa sellaista uudelleen KE ja voipi ehka olla etta kotari lahtee tai
ainakin berg tulee. Se vahan mietityttaa, etta Ortheniltakin sanoivat mannan kestoiaksi vain 100h, pitaa siis katsoa oliko se tosiaan niin helppo kotarin 400:een verrattuna kuin muistelen.

Viikko sitten kuulin, etta molemmat TM:n paitsilla olleet nelarit alkoivat syoda
pirusti oljya kesken kisan. Eih, ikina. Ja viela kun ottaa huomioon, etta maahantuoja ilmoitti juuri tanaan puhelimessa, etta uusissakin pyorissa takuu on tasan nolla paivaa.

CRF:sta en tieda sen enempaa. Mitaan 30h valein koneen aukomista en ainakaan
itse kattelisi yhtaan. Hirvee tukku rahaa mopossa ja hyva kun valilla paasee vahan ajamaan. Eikos se mielleta vanhoihin harrikoihin :-) ...

Siita kaytoksesta...mun mieheni katteli naita vahan niin kuin uteliaisuuttaan
ja keskeisin havainto oli:

"ei ci olla totta eikökukaan tiedä tästä pyörästä enempää voi vittu."

- ei kuulemma houkuttele ketaan vastaamaan sinulle, ja voin sanoa omasta
puolestani samaa. Mutta, lyhytvihaisena ja sanavalmiina itsekin, vanhat on vanhoja.

:::::::::::Sirkku

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo umitenkäss tämä runko ja jousitus asi at onkone drf230fÄssä samanlaiset kuin tossa xr:rässä vai millaset?jos ymmärsin oikein niin tamä pyörä voisi olla ihan hyvä . se vaan voin jäädä ongelmaksi että mite tällaisen voisi saada tänne suomeen .mutta pistääkäävieläkin vaan juuttuja tuleen kaiken laisista nelareista. ja kiitos niille jotka ovat jo kirjoittaneet.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjoo mitenkäs tämä crf250x on erilainen kuin tämä crf250r ,.