Jarrujen ilmaus

Mitä teen jarrujen ilmauksessa väärin ku jarrun pystyy uusilla nesteillä painaamaan pohjaan jos käyttää vähän voimaa kaytin vaihdossa pumppaa paine, kahva pohjaan , ilmaus ruuvi auki ja kiinni ja pumppaus ja uutta nestettä lisää laitoin uuden purkin melkein tyhjäksi asti mutta silti tunnoton .jarruttaa mautta matka on aika pitkä ..... Kertokaas selvät ohjeet tohon hommaan tai miksi siitä tulee tunnoton ja mitä täytyy tehdä että jarrusta tulee jäykkä . Jarru merkki nisin

Foorumit

sulla on siel joku tiiviste joka vuotaa paineita ohitte, silloin ei saa minkään laista tuntoo siihen jarruu vaikka kuinka ilmas, tekniikka on ihan oikee:D tietty voi kokeilla täyttämist alakauttakin, mut tuskin auttaa mitää...

Kokeile seuraavaa, nosta takapäätä ylöspäin niin että ilmausruuvi on ylempänä kuin nestesäiliö.

Imuvaihtajalla on myös helppo vaihtaa/ilmata nesteet. Prätkä käyttöön soveltuu iso lääkeruisku apteekista, hinta noin 4€. lisäksi tarvitset pätkän sopivaa letkua(mielellään läpinäkyvää)
Ja tämä siis toimii myös kenttäolosuhteissa jossa ei ole paineilmaa saatavilla ;)

Hyviä konsteja on jo tullut esille. Yksi tapa on ylitäyttää jarru ilman levyä ja paloja(huomioi että mäntä ei pullaha pois). Sitten työntää mäntä sisään jolloin liika neste ja ilmat tulevat yläkautta pois.

Sitten kun ilmaus on onnistunut,esim. nippusiteellä jarru kireälle yöksi kaasutupin ympärille.Loput ilmat(jos jäi) tulee aamulla yläkautta pois kun katkaisee nippusiteen.