YZ450F 2005!!

Kirjoittaja: Ismo KäsmäEli tommonen pyörä olis tulossa ja kiinnostas minkalaisia kokemuksia käyttäjillä on siitä? Luotettavuus, huollot, öljynvaihtovälit yms... Pyörä on myös ensimmäinen nelari mulle, joten siihen liittyvää yleistä infoa olis myös mukava saada!! Kiitos, ei mitään "paska pyörä" juttuja, koska pyörä on jo tulossa:) Kiitoksia vastanneille!

Kirjoittaja: Anssi LehtinenTarkistin venat sisäänajon jälkeen (n. 5h), jolloin joku saattoi olla vähän tiukalla. Sen jälkeen tarkistin n. 25-30 tunnin välein, säätää ei tarvinnut kertaakaan.

Kirjoittaja: Ismo KäsmäMuistatko tuntimääriä, missä venat piti säätää, vai oliko välykset aina kohdallaan?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEtuiskareita lukuunottamatta käytännössä sama peli kuin mulla ollut -03. Se kestää paremmin kuin mikään muu kisanelari. Ainoa viat mulla oli kun vääntelin tulpanhatun rikki (tungin paikalleen väkisin ja tulpan pää rikkoi hatussa olevat "jouset") ja kun seisotin pyörää yhden talven (6kk) niin ilmeisesti sitä ennen kerran käytetty tolubensa jotenkin reagoi neulasuuttimen(siis se jonka sisään neula menee ja johon ruuvataan pääsuutin kiinni) kanssa ja pilasi sen, vaikka ulkoisesti siinä oli vain värivirhe.

Itse vaihdoin öljyt 5h, putsarit 10h. Mäntä ja venat(+oheistilpehöörit) vaihdoin 135h, mutta nyt tekisin sen ehkä 100h. kohdalla.

Nokkaketjun vaihdoin itse vasta tossa 135h, mutta nyt vaihtaisin sen 50h. välein(maksaa muutaman kympin), koska se venyttyään voi jyrsiä kampuran päässä olevan rattaan pilalle, ja sitten pitää vaihtaa koko kampura.