Kerhojen toiminnasta
Kirjoittaja: PETRI PARTTIMahtavat, tosi kivat ja erittäin ystävälliset terveiset kaikille harrastajille! Näinkö me mennään eteenpäin meidän junnujen kanssa! Meidän siis pitäisi maksaa 3 kertaa 180e, että päästäis ajamaan kotikylänradalla kaikki perheen harrastajat + bensat! Hieno homma,jatketaan samaan malliin,niin ei tarvii enää suositella kenellekään tätä yhteiseksi harrastukseksi. Kyllä on vaikeaa ymmärtää tätä rahastusta, kun meitä on niin vähän harrastajia tässä maassa, niin miksi pitää tehdä kaikesta niin vaikeeta ja kallista! Vastaus on tietenkin ,että liittykää VMK:hon, mutta kun on ajanut 20v. kilpaa HMK:ssa, niin se on vähän niinku sama et ku "vaihda muijaa". Ei se ole niin helppoa! Koska tää idioottimainen toiminta oikein loppuu !
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TIMO UNKURI90-luvun alkupuolella eteläisessä Ruotsissa töissä ollessani ja enduroa ajellessani huomasin pienen eron heidän ja meidän julkisen vallan suhtautumisessa enduroon: Paikallisen kaupungin liepeillä oli luvallinen pitkä merkitty (vaaranmerkkeineen) enduro reitti jota kaupungin ulkoalueiden hoitajat kunnostivat ja siinä kun urheilu- ja tenniskenttiäkin. Enduron harrastajat eivät olleet Ruotsissa mitään lainsuojattomia häiriköitä vaan heille oli varattu tasavertaiset harrastuspaikat joita pidettiin kunnossa julkisin varoin.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaEdellä olevan keskustelun otsikko on:Kerhojen toiminnasta. Se pitää paljon sisällään. Mielestäni VMK:n edustajat ovat asiallisesti selvittäneet kerhon tilanteen ja radan kustannukset. Ihmetyttää, että näitä urheilualueita ei saada kaupunkien liikuntapaikoiksi, ja siten esim. vuokria ei perittäisi lainkaan, ja alueen kunnossapitämiseen saataisiin kaupungilta tukea. Ei kai mikään jalkapalloseura rakenna itse kenttää ja maksa siitä vuokraa. Tietysti asiat ovat eri puolilla Suomea erilaiset, jotkut ovat jopa saaneet reilua EU-tukea näiden hankkeiden toteuttamiseen. Toisiamme syyttelemällä teemme tässä virheen. Tämän pienen harrastajaryhmän tulee tehdä yhteistyötä ja ottaa oppia onnistuneilta. Toivottavasti VMK saa jotenkin käännettyä kaupungin päättäjät huomaamaan, että heillä on suomalaisen moottoriurheilun keskeinen rooli, ja että sillä on suuri merkitys koko kaupungin imagolle. t. Pappa
Kirjoittaja: Kees van NiftrikMitä - eiks ollut hyvä provo? Siitä olisi voinut lähteä molempiin suuntiin. No leikki leikkinä, mutta onhan tässä moottoripyöräharrastelussa ollut tällaisia ajanoloon outoja piirteitä, kuten solidaarisuus. Pyytäkää rahaa vaan ihan kunnolla, jos siltä tuntuu, että sitä on tuloillaan... ;)
Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENTämmöstä tää aina on noitten ratamaksujen kaa. Jossain radan ylläpito maksaa enemmän, jossain ei mitään. Kerhojen tulot makkaran myynnistä ja kisojen osanottomaksuista ovat niin pikkaset, ettei niillä suorituspaikkoja rakenneta. Hyvä kun saadaan Liitolle lupamaksut ja moninkertaiset vakuutukset hoidettua. Mutta ainahan näistä maksuista on naristu ja naristaan jatkossakin. Sattui käteeni paikallisen pesäpalloseuran junnuohjelma. Alle mopoikäisten kausi maksoi 60 egee kesältä. Sillä sain kaksikertaa viikossa tunnin treenin kentällä, jonka kaupunki lanaa ja jolle kenttämestarit työntää kalkkikärrillä viivat. Kisamatkat, vaatteet, leirit, ym. maksaa sitten erikseen.....Kähmy
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEOma mielipide on se, että tähän hommaan menee muutenkin kaikki rahat, omat ja varastetut, niin turha kai se on kitistä ratamaksuista! Itse ainakin maksan ne aina kiltisti, kun olen ajamassa muualla. Joskus se risoo maksaa, jos rata on sellaisessa kunnossa, että kone on käynyt siellä pari kuukautta sitten, mutta yleensä radat, joissa käy edes hieman enemmän porukkaa, on hyvässä treeni kunnossa. Ei sitä monissa paikoissa saa ajaa kerhon tukemana! Voihan sitä liittyä vaikka TamMC:hen, meillä on mahdollisuus perhekorttiin. 20 *eur*/vuosi ja saa ajaa samalla maksulla. Mutta kyllä sekin kalliiks tulee Vantaalta ajaa Kaanaaseen... ;-) Onhan siinä pääkaupunkiseudulla ratoja, niin kai siinä voi valita mihin maksaa. Toista se on meillä täällä...
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMENo niin, toikin tuli sit 3 kertaa, kun sivut hieman tökki! =)
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEOma mielipide on se, että tähän hommaan menee muutenkin kaikki rahat, omat ja varastetut, niin turha kai se on kitistä ratamaksuista! Itse ainakin maksan ne aina kiltisti, kun olen ajamassa muualla. Joskus se risoo maksaa, jos rata on sellaisessa kunnossa, että kone on käynyt siellä pari kuukautta sitten, mutta yleensä radat, joissa käy edes hieman enemmän porukkaa, on hyvässä treeni kunnossa. Ei sitä monissa paikoissa saa ajaa kerhon tukemana! Voihan sitä liittyä vaikka TamMC:hen, meillä on mahdollisuus perhekorttiin. 20 *eur*/vuosi ja saa ajaa samalla maksulla. Mutta kyllä sekin kalliiks tulee Vantaalta ajaa Kaanaaseen... ;-) Onhan siinä pääkaupunkiseudulla ratoja, niin kai siinä voi valita mihin maksaa. Toista se on meillä täällä...
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEOma mielipide on se, että tähän hommaan menee muutenkin kaikki rahat, omat ja varastetut, niin turha kai se on kitistä ratamaksuista! Itse ainakin maksan ne aina kiltisti, kun olen ajamassa muualla. Joskus se risoo maksaa, jos rata on sellaisessa kunnossa, että kone on käynyt siellä pari kuukautta sitten, mutta yleensä radat, joissa käy edes hieman enemmän porukkaa, on hyvässä treeni kunnossa. Ei sitä monissa paikoissa saa ajaa kerhon tukemana! Voihan sitä liittyä vaikka TamMC:hen, meillä on mahdollisuus perhekorttiin. 20 *eur*/vuosi ja saa ajaa samalla maksulla. Mutta kyllä sekin kalliiks tulee Vantaalta ajaa Kaanaaseen... ;-) Onhan siinä pääkaupunkiseudulla ratoja, niin kai siinä voi valita mihin maksaa. Toista se on meillä täällä...
Kirjoittaja: Maarit VihantoJuttu näköjään paisuu ja venyy (Neuvostoliitto, rotu, uskonto yms.). Kyse on ollut vain ratamaksuista (180€m joka on vapaaehtoinen), muut ratamaksut voi tarkistaa seuraavasta linkistä: http://www.vantaanmoottorikerho.fi/Vauhtikeskus/Ratamaksut2005
Omasta puolestani asia on loppuun käsitelty tältä vuodelta. Hyvää alkavaa kevättä kaikille ja niin ikään kesää. Tervetuloa Vantaalle päristelemään harjoittelun ja kilpailujen merkeissä.
Kirjoittaja: PETRI PARTTIMinulla ei ole minkäänlaista tietoa siitä, että missä mahtaa asustaa ne henkilöt joka päättävät näistä asioista ja maksavat veroja ja mihinkin kuntaan.Nyt sattuu olemaan sellainen juttu , että minä asun vantaalla ja olen asunut siellä jo 11 vuotta.Jos minä maksan veroja vantaankaupungille joka omistaa tämän radan, niin olettaisin että vantaalaisena saisin huom. veronmaksajana niinkuin moni muukin ei vmkn lisessin omaavana saavan harrastaa omallaradalla motocrossia.Mutta niinkuin todettu meidän kuljettajat ostaa vielä niitä halpoja 10e kortteja ja sitten siirtyy sinne njmk radoille tai jonnekin muualle jossa ei tarvii olla lottovoittaja et voi tsöraaa rossii.
Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENMielestäni hinta on kyllä aika moinen vs niihin päiviin jolloin viimekesänä esim pääsi ajamaan " sulkupäiviä oli mielestäni paljon tai ainakin silloin ,kun itse olin menossa ajamaan" se on tietenkin voi voi . kilpailukeskus kilpailuinhin ok harrastajalle hiukan kinkkisempi juttu. olen maksanut jäsen maksun ,mutta yllätyksenä "olen luopio jolla lisenssi toisessa kerhossa " juotuisin maksamaan 18o eskoo siitä että pääsee ajamaan noin 10 kertaa kesässä ja talvella ei ollenkaan .
ehkä tässä liiottelen, mutta kerta maksuiksi menee jos nyt vaivaudun edes radalle tulemaan ... itselläni ollut tässä noin 8 vuoden ajotauko ja nyt ajelen taas . tosissaan se neuvostoliitto on kyllä poissa ja moni hyvä asia siinä sivussa.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikPääkaupunkiseudun radoilla Ruskeasantaan asti ei aikoinaan ollut rotuun, uskontoon, alkuperään tai asuinkuntaan perustuvaa syrjintää. Ei ole enää Ruskeasantaa, eikä muuten Neuvostoliittoakaan ... ;)
Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENMielestäni hinta on kyllä aika moinen vs niihin päiviin jolloin viimekesänä esim pääsi ajamaan " sulkupäiviä oli mielestäni paljon tai ainakin silloin ,kun itse olin menossa ajamaan" se on tietenkin voi voi . kilpailukeskus kilpailuinhin ok harrastajalle hiukan kinkkisempi juttu. olen maksanut jäsen maksun ,mutta yllätyksenä " luopio jolla lisenssi toisessa kerhossa " juotuisin maksamaan 18o eskoo siitä että pääsee ajamaan noin 10 kertaa kesässä ja talvella ei ollenkaan .
ehkä tässä liiottelen, mutta kerta maksuiksi menee ... itselläni ollut tässä noin 8 vuoden ajotauko ja nyt ajelen taas q
Kirjoittaja: Maarit VihantoVielä täsmennyksenä: 180€/kuljettaja on ulkopuolisille, ei jäsenille ja niille VMK:n jäsenille, joilla on lisenssi jostakin muusta kerhosta. Omille lisenssikuljettajille ja jäsenille hinta vuodelta on huomattavasti halvempi (80€/vuosi). Miksi VMK:n pitäisi tukea muiden kerhojen jäsenistöä samallailla kuin omiamme? Näin kyllä tapahtuu "ilmaisella" enduro harjoitusalueella Hanskalliolla, josta VMK:n omat jäsenet maksavat jäsenmaksun muodossa vuosittain. Sinäkin, Partti, ja muut kerhokaverisi ajatte siellä TÄYSIN ilmaiseksi VMK:n maksamalla alueella (jopa VMK:n kerhomestaruuskilpailussa, jotka ovat tarkoitettu maksaneille VMK:n JÄSENILLE).
Tämä ulkopuoliselle myytävä ratakortti on vain mahdollisuus, ei pakko!! Ei ollut viime vuonna eikä edellisenä käytössä. Liekö sitten ensivuonna kun tälläinen kohu syntynyt (siitä en minä päätä)
PS: en tiennytkään että Helsinki on Vantaan provinssi (kotikylä???)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi ehkä pitäisi jatkaa, ettei tule väärinkäsityksiä, mutta, jos vaikka tässä samalla asiat aukenisivat hiukan enemmänkin, niin kokeillaan.
Irmeli selvensi asian pääkohdat, ja on selvää, ettei maavuokraan vaikuta se ajaako radalla junnu nippa nappa 18 kertaa kauden aikana vai joku miltei pro viidesti viikossa. Radan kunnostuskuluihin se kuitenkin vaikuttaa. Eli siinä suhteessa kuulostaa edelleen aika pahalta jos esim. isä 3 poikansa kanssa haluaisi käydä vaikka 20 kertaa kaudessa radalla. Ehkä siinä kuitenkin olisi jonkun perhekortin paikka, vai kuinka? Tai junnuille iän mukaan porrastettu alempi maksu? Se 10e kertamaksu on minustakin tuntunut hiukan kovalta, mutta olen miettinyt asian juuri noin, ulkopuoliset silloin tällöin radalla poikkeavat voidaan ihan kohtuudella laittaakin maksamaan hiukan enemmän, sillä tuskin sellaiset henkilöt kovinkaan usein ovat esim. talkoissakaan.
Pitääkin tulla joskus itsekin kokeilemaan, kuivalla kelillä ;-)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSiis on kyllä pakko kysyä, että maksaako siellä Lavangossa tosiaan junnujen liput saman kuin aikuistenkin, eikä mitään perhevaihtoaehtoa ole? Meinaan luulis noilla hinnoilla olevan jo aihetta kehittää joku perhekausikorttikin...vai kustannaks sää koko kaveriköörin ajelut?
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, piti vielä toteemani, että vaikka toi krossi jo elitistisyyttä lähenteleekin jo pelkästään kulutusosien kuluvuuden ja vajaatahtisten julman bensankulutuksen lisättynä huolloilla ja korjauksilla, niin Lavanko on sit vissiin tarkotettu vaan miltei-elitistisen harrastuksen eliitille...
Kirjoittaja: MARKO JUMPPANENjoo no ei se asia ihan niin ole....
Kirjoittaja: IRMELI HONKAjoo ei se ihan niin ole. uskallan väittää, että vantaan radan vuosivuokra on moninkertainen verrattuna monen muun moottorikerhon maksamaan. ja sen tietää kyllä parttikin. kaupunki ei anna minkäänlaista tukea sen paremmin vuokraan - rahastaahan sen oma yhtiö siitä - kuin ratojen kunnostukseen tai kunnostukseen tarvittavien kalusteiden hankintaan ja korjauksiin. artisti maksaa. niin se on joka lajissa. ei vmk:n eikä minkään muunkaan moottorikerhon tehtävä ole omin kustannuksin ylläpitää ratoja, joiden käyttäjät ovat ympäri suomen. sehän se vasta hölmöläisen hommaa olisikin. omat lisenssikuskit ja harrastajat maksavat vuositasolla puolet siitä mitä muut, mikä sekin on kohtuullista. kaikki maksaa. jopa crossipyörät, vartusteet - ja bensakin.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikKuules Kähmy - se on pyhää maata, jolla pääkaupunkilainen tassuttelee ja hintakin sen mukainen.
Kirjoittaja: tomi nieminenNo moro.
Täällä böndellä (250 km Hesasta) meillä on 4 rataa 50km säteellä, eikä muuten maksa mitään. Kandee muuttaa vähän etäämmälle.. :)
ps. lievää kettuilua, mutta totta.
Kirjoittaja: PETRI PARTTINo niin! Vmk sihteeri ilmoitti minulle,että voinhan minä ostaa myöskin edullisen kertakortin 10 e kertaa 3 ja ens vuonna sitten 4kertaa!Yhden ajokerran hinnaksi tulisi siis vaivaiset 30e+bensat! No eihän toi oo paljon mitään,mut löysin njmk sivuilta mukavan ja pikkuisen edullisemman vaihtoehdon 50e koko vuosi kaikilta kuskeilta yhteensä!Et sinne siis
Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENKyllä näillä kerhotoimilla tuetaan yhteistä ajaja kehitystä hi hii, voi uskoa että voipi olla tästä maasta vaikea ponnistaa edes piirinmestariksi. salas-spoori ajattelu on tullu nyt jo crossinkin, mut vaan rahan muodossa ja perkeles jos vaan erehdyt ottaa lisenssin toisesta kerhosta niin ,että kirpasee bisnis is pissinens .... tää nyt on vaan mun mielipide muutenkin oon niin turha suun soittaja ja viellä itsekäskin.. aina omalehmä"cawa" ojassa ja syvällä.
Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENKuulostaa aika kovalta ratamaksulta 180 egee. Olisi mielenkiintoista kuulla miten se on laskettu. Uskon useimmissa , ratoja ylläpivissä kerhoissa, maksuilla pidettävän rata harjoittelukunnossa. Meillä ( K-SMK ) lasketaan tarkkaa paljonko radan kunnostus maksaa. Tässä ei huomioida kilpailukohtaisia kunnostuksia ja maanajoja. Ne menee kilpailujen budjetteihin. Sitten pyritään arvioimaan mahdollisimman tarkasti käyttäjämäärät. Loppu onkin sitten pelkkää jakolaskua. Makkaran myynnillä yms. pyritään sitten rahoittamaan vaikka varikkoalueen laajennusta......Kähmy