Honda CR 250cc 1996

Kirjoittaja: Saku PitkänenKirjtin jo tuossa tohon Yamaha YZ 250 topc:n, mutta nyt tuli muutos suunnitelmiin, eli pyöräksi on tulossa Honda. Ja puolikas kyseessä, vuosimallia 96, eli ilmeisesti viimeinen putkirunkoinen pyörä ?

Onkos tuossa vuosimallissa tai mallissa jotain ns. tyyppivikoja? Ja onko Hondassa muuten jotain tyypillistä joka menee yleensä hajalle?

Eli hintaa pyörällä tulee reilu kaksi tuhatta *eur* ja kaupan päällisenä todella paljon varaosaa. Onko hinta mielestänne suurinpiirtein ok? Itse ainakin pidän sitä hyvänä...

Parasta on se, että pääsen huomenna koeajamaan pyörän radalle miten se kulkee...

Mutta kirjoitelkaa mielipiteitänne?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenMotocross & Off-Road Performance Handbook sanoo, että 1992-1996-moottorit tosta CR250R:stä olivat melko lailla samaa sarjaa, ja että nuo olivat melko herkkiä liian kireille ketjuille (aiheutti ylimääräistä kulumista ketjuissa ja rattaissa).

Takapää tuppaa myös kirjan mukaan potkia, hommasta selviää viemällä iskarin viriteltäväksi jollakin asiansa osaavalle (noin vanhassa pyörässä on aika hyvä mahis, että iskari on muutenkin huollon tarpeessa). Kaasarissa kirja sanoo olevan turhan laihat säädöt (tosin joskus europyörissä on tehtaalta eri jousitus ja kaasarin säädöt) ja suosittelee vaihtamaan neulaan #1368 ja pääsuuttimeksi 185.

Tämäkin peli hyötyy jos vauhtipyörään heittää lisää painoa.