Honda testi
Kirjoittaja: TIMO UNKURIKun näyttää olevan tossa päivän kysymyskin,että tiesitkö nelari testistä niin en malta olla kommentoimatta hieman ko. testiä.
En tiedä minkä tasoinen kaveri testaaja on, varmaan joku ruotsalainen valiokuski, mutta kaverin kommentit esim. jousituksesta ja sen säädöistä tuntuvat minusta ainakin hieman oudoilta. esim. "paluuvaimennukset voi klikata täysin kiinni ja tärkeintä on vapaapainuma" (säädettiin 40 mm:iin)ja jos "perän painuma on 40/95 mm niin työnnetään putkia 15 mm läpi, että saadaan jousitus tasapainoon" ja " käänetään highspeediä kierros auki täysin kiinniasennosta, että saadaan lisää vaimennusta" kuulostavat perin oudoilta, jos näin tosiaan on , niin on hondan miehillä merkilliset tehdassäädöt uudessa nelarissa. (olis ollut mielenkiintoista lukea mitkä ne tehdassäädöt ovat).
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Matti SalminenNäillä iskarin säätöohjeilla ainakin iskunvaimentajien huoltajille riittää töitä, koska veikkaan että voipi hieman öljyt lämmetä. Myös tuo venttiilien jatkuva "vuodattaminen" kuulostaa hieman kalliilta touhulta!
Kirjoittaja: Kees Van NiftrikJep, kun moottori alkaa liian pienillä kierroksilla "nelistää", automaattinen puolipuristin aukeaa tahdin puolivälissä estäen sammumisen. Käytännössä se kuulostaa naksutukselta, vaan ei nakututukselta. Tosin kytkintä tuossa vaiheessa joutuu yleensä antamaan ainakin LC Kotarissa, kun ei sitä lätkytystä henno kuunnella (muistuttaa voimakasta nakutusta ja nelistystä). Manuaalisella puolipuristimella se sammuu varmaan, kun toinen pakoventtiili on suurimman osan ajasta puolitangossa ja puristukset tipotiessään. Luulisin.
Kirjoittaja: TIMO UNKURIJoo mäkin ihmettelin sitä puolipuristimen toimintaa, mutta kun olen noita kakstahti miehiä (toistaiseksi) niin en tohtinut kommentoida.
Kirjoittaja: Sauli PenttiläJep, itse kiinnitin huomiota automaattisen puolipuristimen toimintaan: estää koneen stumppaamisen matalilla kierroksilla, jos puolipuristin menee päälle millä tahansa kierrosalueella niin moottori sammuu ! En tiedä onko käännösvirhe vai alkuperäisen tekstin virhe mutta totta se ei ainakaan ole !
Kirjoittaja: JARNO KASSLINKäsittääkseni automaattinen puolipuristin käyttää pakoventtiiliä hiukan auki puristustahdin puolessavälissä. Ei meinaa ihan samaa kuin manuaalisen puolipuristimen käyttö.
Kirjoittaja: Tuomas Pietiläinenminä nyt yleensäkään tajua mistään mitään, mutta sen verran kommentoisin kanssa että jos lukee, vaikkapa dirtbikestä samanmittaisen (sivuissa) testin, ni eipä oo ainakaan mulle vielä jääny hirveesti pimentoon mitä mieltä testaajat oikeesti on kustakin pyörästä. Mun mielestä tulevissa testeissä pitäs antaa risut ja ruusut häpeilemättä, eikä koko ajan valvoo minkälaisen kuvan maahantuoja saa testaajista.