yzf vai ktm

Kirjoittaja: Tero OllilaMoikka,

Kertokaa omia näkemyksiä kummasta kannatteis tehdä enska?Eli kyseessä vm-2006 ja pyörät yamaha 250 yzf ja ktm 250 sfx.Kiitos etukäteen vastauksista

Kirjoittaja: Tino TurtoNo enpä usko että sähköjen laittaminen lisää painoa mikä vaikuttaisi ajamiseen, takalokarin led jatke,etumaski 2-metriä sähköjohtoa,jännitteensäädin tuleekohan tuosta paketista 1-2 kg, painolla ei ole sen jälkeen merkitystä kun pyörä on kerännyt pask... pyörän täydeltä 10kg

Kirjoittaja: Tero OllilaMoro,nyt on sit kottarainen,porkkana vai miksi sitä kutsutaankaan hankittu:)Eli rossista tehty enska ja 250 nelari.Samulin entinen pyörä eli eiköhän sil pääse aloittamaan harrastus:)

Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINEN
hyvä valinta Tero, pyörä on tottunut menemään kovaa joten tolla ei voi nolata itseään missään. etenkään rossiradalla!

Kirjoittaja: Tero OllilaKiitos kommenteista.Taitaa olla makukysymys ajaako porkkanalla vai jammulla tahi jollakin muulla.Asian ratkaisee mun kohdalla nyt se kummasta merkistä löytyy mulle sopiva yksilö.
Kummatkin merkit ilmeisesti luotettavia.Porkkanan moottorin ala sekä keskivääntöä kehutaan aika paljon,täytyy ilmeisesti nyt vaan käydä kokeilemassa kumpi istuu mun käteen paremmin.
Ilmoittelen myöhemmin kumpaan päädyin niin pästään taas väittelemään:)
Syksyn jatkoja kaikille.......

Kirjoittaja: Joel LänsivuoriYZF 250 on mielestäni oiva peli enskaan, pienellä iskareiden säädöllä pyörä pelittää oikein hyvin niin enskassa kuin krossissakin. Ainut isompi säätö iskareille pitää tehdä talveksi (shimmaus ja jousien vaihto) että on vähän mukavempi mennä spoorissa.

Vaihde välityksissä en ole huomannut mitään moittimista että pelaisi huonosti enduro polulla?

Ja äänistä sen verran että eihän sitä pakko ole erikseen "enska" änkkäriä ostaa, kyllähän ne äänet hiljenee jo pelkällä "noise killerillä" joka laitetaan putken päähän.

Mutta se on totta että sähköjen laittaminen tuo pyörään vähän lisäpainoa, epäilen silti että krossi pyörä valoilla on vähän kevyempi kuin valmis tehdas enska.

JL

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANRakennetaanko niitä paljon?

Kyllä ainakin kisoissa valtaosa ajaa ihan oikealla endurolla. Kaikilta merkeiltä (japsit) ei löydy valmiita enskoja esim. kaksitahtisissa verrattuna eurooppalaisiin, siinä ehkä yksi syy rakentamiseen?!?

Ja olen edelleen sitä mieltä, että helpommalla pääset kun ostat valmiin enskan, on hyvät valot valmiina ja kaikki muukin enskassa tarvittavat (äänenvaimennin, 18" vanne, yms. katsastuksessa tarpeellinen)

Kirjoittaja: VILLE TARKKAYZF 250 itelläni on ja voin suositella.

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenVeikkaisin, että suurimmalla osalla on kyse siitä, että crossi on ykkösharrastus ja samalla pyörällä käydään ajamassa muutama enskakisakin. Eli siis crossin ominaisuudet ovat enemmän käytössä.

Kirjoittaja: Tero OllilaKiitos hyvistä kommenteista.Jos kerran olis parempi ostaa suoraan enska niin miksi crossista sitten enskoja rakennetaan niin paljon?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMiksi haluat tehdä krossista enskan?

Jos veikkaukseni painon säästöstä ja halustasi saada luonteeltaan terävämpi moottori pätee, niin kannattaa muistaa, ettei MX-version välitykset sovi kovin hyvin enduroon. Kun saat ne muuten sopimaan, on siirtymät yhtä tuskaa ja tieosuudet riski moottorin kannalta.

Enduroversiossa saat valmiiksi myös valot ja ääniltään sääntöjen mukaisen vaimentimen. Tulee sitä painoa krossiinkin 2-4kg lisää kun laitat siihen valot, enskaänkän ja johdotukset.

Ehkä siis kokonaisuuden kannalta olisi helpompaa/käytännöllisempää ostaa enskaversio, poistaa siitä ylimääräinen johtosarja (tai korvata orkkis johtosarja omalla ilman turhia piuhoja ja vähemmillä liitin/katkoskohdilla), akku, sähköstartti ja sen rattaat.

Kirjoittaja: TOM NORDMANEhdottomasti

Kirjoittaja: JOONA OINONENEi mene jos ostaa kotarin.ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen

Ktm.

Kirjoittaja: JANNE PORVARIehdottomasti yz valmis pyörä ajoon jos ei halua remontti hommia.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANHelpommalla ja halvemmalla pääset kun ostat valmiin enskan. Ja kyllä ainakin KTM:n uudella 250 4t:llä voi mennä crossiakin ajamaan ja miksei jammun WR:lläkin.

Kirjoittaja: ANTTI LEHTONENKTM saat valmiiksi testattuja ja toimivia osia jotka käyvät suoraan paikoilleen.Itse tekisin ainakin ktm:stä.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenKTM:ltä saat valmiin 250 4-t enduron, jossa on kunnon virrat jne.
Toisaalta Yamahan jousitus on taas parempi lähtökohta.

Kirjoittaja: Tero OllilaEikö kuiteski kannate tehä se crossista,koska painoa vähemän ja voishan sillä sit käydä myös crossiradalla nolaamassa itsensä:)