YZ450F moottori remppa

Kirjoittaja: VilleNo niin täytyy vähän uusia liikkuvaa tuohon jamiin... Vaihdan kampuran täydellisenä, männän ja venttiilit sekä tietysti jakoketjun. Ja laakereita alakertaan.

-Onko järkevää alkaa vaihtamaan öljypumppua?, välykset täysin ok!

-Mitä kannelle täytyy tehdä venttiilien vaihdon yhteydessä, koneistaa seetit??
tarviiko uusia jousia, tilalle tulee uudet alkuperäiset venttiilit...

-Kampuran laakerit vaihdan tietysti, mutta kannattaisko vaihtaa samalla jotain muuta, jos välykset ovat kuitenkin ok...?

Varmaan kannattee laittaa samalla uusi jakoketjunkiristin? vai onko jollakin pettänyt. Tuntuu ainakin vielä kireältä eikä mene nytkyttämällä pohjaan...

Osat tilaan USA:sta thumpertalkista, miten tuonne onnistuu maksu täytyykö lähettää kuvaa mistään henkilötodistuksista, kun tuolla sivuilla jotakin semmoista puhutaan, jos oikein ymmärsin??

Kirjoittaja: MIKA TUOMINENTere

Muista pistää stefat ja tiivistesatsi mukaan tilaukseen..

Kirjoittaja: AIMO LEHTINENLaita ihmeessa uudet venttiilinjouset, nehän maksaa pari egee tsibale.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenAikoinaan muistaakseni skannailin ja lähettelin jotain ajo-/luottokortin kuvaa tonne oem.thumpertalk.com:iin.

Kirjoittaja: SÄHKÖASENNUKSETEiks kannata tilata neubert racingilta saksasta ei mee tullia ?
t sähköpasi

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEsim. YZ250F 2006 kampura:
Neubert 347e
oem.thumpertalk.com $206 = 130e

Kyllä tossa jo vähän maksaa tulliakin.

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikOnko varmasti kyse saman valmistajan osista? Vaikuttaa sen verran suurelta erolta, että tulee kaikenlaista valmistukseen liittyvää jo mieleen. Pelkällä volyymiedulla ei tuollaisia hinnaneroja yleensä perustella...

Kirjoittaja: AIMO LEHTINENYamahan originaali.

Kirjoittaja: VilleEsimerkkinä

YZ450F 2003 kampiakseli minun pyörään neubertilla 508,50 EUR thumpertalkissa 155

Kirjoittaja: VilleJa tosiaan orginaali osia...

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikIsoja ovat hintaerot moottoripyörän osissa...

Kirjoittaja: Jarmo JärviNeubertissa, huomaa tuossa venttiilien kohassa, että pakoventtiileitä tulee 2kpl 115e. Ventil einlass 1 ja 2 mitä eroa näillä kahella venttiileillä on?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEn nyt jaksa Neubertiin, mutta veikkaisin että ne on kuitenkin imuvenoja joita on kahta erilaista. Eli siis keskimmäinen poikkeaa kahdesta muusta koska tulee eri kulmassa nokalle ja on ehkä eri pituinen tms.

Kirjoittaja: JUSSI KANTELLJa vieläkin halvemmalla Yamahan alkuperäisiä osia mainostaa
www.crotchrocket.com, esim. yllä mainittu kampura: 185$.

Omia kokemuksia on vain oem.thumpertalkista tilaamisesta,
ekalla kerralla piti varmistella henkilöllisyyttä yms. mutta
jatkossa ovat tilaukset tulleet ilman ylimääräisiä kikkailuja.
Ei maailman nopein toimittaja, mutta aina on tullut kaikki
mitä on sovittu ja ehjänä tänne Tampereen perämetsiin asti.

Just tein itsekin yläpääremppaa, tosin vaihdoin pelkän
männän (WR250F -06) eikä noilla jenkkien hinnoilla ja
taalan nykykurssilla kannata paljoa tarvikeosien hintoja
Suomessa kysellä. Alkuperäinen mäntä+renkaat+tappi+klipsit
n. 90$ -> verot + tullit -> 75

Kirjoittaja: Anssi LehtinenLuulisin, että kyse on ihan Yamahan(ja muiden valmistajien) hinnoittelukäytännöstä, kun Keski-Euroopassakin osat ovat tajuttoman kalliita jenkkeihin verrattuna. Siellä luulisi sentään olevan jotain kilpailuakin.

Kirjoittaja: Jarmo JärviEipä muuten sittenkää saa neubertilta 2 pakoventtiiliä 115e. Kokeilin tilata, ja se tuli loppusummaksi sittenki 231e hinnaksi. Käsitin tuon hinnan väärin, kun tilaa nii se ottaa suoraan 2 pakoventtiiliä ostos koriin.

Kirjoittaja: MikkoVILLE: Onko remppa uuteen, vaiko vanhaan YZ450? Hyllyssä olisi jäänyt ilman käyttöä seuravat venat 03-06:
Alkuperäiset venttiilit 5kpl (1*5TA-12111-00-00, 2*5TA-12112-00-00, 2*5TA-12121-00-00)

Jos kiinnostaa soittele PUH0407038208

-Mikko

Kirjoittaja: VilleKaipaisin vielä tuosta venttiilien vaihdosta tietoa, täytyykö kanteen tehdä mitään vaihdon yhteydessä...hioa seetit/venttiilit??

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSeetit pitäisi koneistaa. Manuaalista taitaa löytyä oikeat kulmat.