yz450f 2003

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENOstin kyseisen peli sekalaiseen harrastajan crossiin sekä enskaan.
Maksaako vaivaa näin harrastelijan vinkkelistä:

Lähteä muuttamaan jousitusta enskatyyliseksi mikäli enska ajoa enemmän eli huomaako pulliainen eroa kuinka hyvin? Auttaako pelkkä öljyjen vaihto tai öljyjen määrän muuttaminen mitään?
Tekeekö vauhtipyörän lisäpaino pyörää paljon rauhallisemmaksi?
Saako tullin todistuksen "vain kilpailukäyttöön" myös crossipyörään kunhan vie tulliin runkonumeron?
Onko ajossa 18" ja 19" renkailla muuta eroa kuin kumin sisäkumin kestävyys?

Sitten vielä sellainen pikku juttu, että kun pyörällä ajaa nelosella kohtuullisen kovaa ei vaihde nyi, mutta kun lähtee vedättämään nelosella kovaa nin alkaa nykii? Joku nelosen palikoissa ilmeisesti on täytyy purkaa talvella ja laittaa kuntoon. Onko jollain vastaavaa kokemusta eli mitähän osia on mäsänä?

Jyrki

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENNo nyt olisi sitten WR:n jouset edessä. Oisko jollain jakaa tietoa miten simmitystä voisi yrittää itse muuttaa enskakäyttöön soveliaammaksi. Kyllähän sen Skogin kurunpuoleenkin voisi kääntyä, mutta on tässä hieman aikaa itsekin kokeilla.

Jyrki

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENOhoi apuja persaukiselle. Mistä löytyisi halvimmat Yzf:n löysemmät jouset.
Tai haluaisiko joku esim. vaihtaa yzf:n jouset wr:n jousiin?

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENMitens sitten tuon keulan kanssa. WR:n jousetko vai jotain muuta?
Mitäs tuollaisen ns. simmitys sitten suurinpiirtein maksaa?

Kirjoittaja: Jukka OittinenVaihelaatikkoon pitää vaihtaa siirtohaarukka sekä 2 ratasta jos nelonen "nykii".Ajamista nelosella kannattaa välttää koska metallilastu mikä 4 vaihteesta lähtee menee kiertokangelle ym osiin.Yamahan magneetostosta on helppo kerätä koneen ylimääräiset osat pari kertaa vuodessa.
Maahantuojalta saa rungon numerolla tullaustodistuksen,jolla enska kisa-asioissa pääsee eteenpäin.
Käytännon merkitystä 18-19 takarenkaissa on ehkä 19 tuumasen keveys renkaan runkona.Iskari pelaa paremmin kevyemmällä jousittomalla massalla..Onko sitten hyviä 19 tuuman enska renkaita? kannattaa kysyä kokeneilta.
Keula kannattaa muuttaa (sekä öljyt) ajat sitten enskaa tai crossia.Vakio keulalla vi...taa harrastaa.Takaiskarin kanssa pärjää kun jousi on vaan painon mukaan.

Kirjoittaja: Toni RissanenKannattaa välttää sitä nelosella ajoo, koska ongelma rupeaa vaan pahenemaan ajanmittaa.

Kirjoittaja: MIIKKA MANNILAkyllä se jousitus kannattaa muutta huomaat eron VARMASTI itselleni vaihdoin eteen wr:n vakio jouset ja hieman muutin simmitystä on muuten vakio jousituksella aikas hankala ajaa metsässä sitä punakilpipaprua varten tarviit maahantuojalta jonkun paperin