YZ450 -05 ei lähde käyntiin

Mikähän mahtaisi olla vikana kun otsikon mukainen pyörä ei ole koneen täysiremontin jälkeen tykännyt lähteä kylmänä käyntiin?
Ryyppy päällä hörähtää mutta ei vaan lähde käymään, ilman ryyppyä ei edes lupaa.
Kun viimein (jos) saa sen käyntiin niin käy OK ja lämpimänä kyllä käynnistyy.
Vaihdoin koneeseen Wisecon kampurapaketin, Proxin männän ja alkuperäiset imuventtiilit. Sekä tietenkin laakereita ja jakoketjun.
Nokkien ajoitus on OK, venttilien välykset on OK. Kokeiltu on toista tulppaa mutta ei vaikutusta.
Vaihdoin talvea varten pääsuuttimen 165:stä 178:aan mutta tuolla ei kai pitäisi olla vaikutusta käyntiinlähtöön? Kaasari on muuten putsattu moneen kertaan ja kiihdytyspumpun ajoituksenkin säädin samalla. Pilot on samanverran auki kuin kesälläkin.
Ei kai sieltä nyt voi olla joku männänregas poikki ja miten se nelarissa oireilisi jos olisi? Renkaat kyllä laitoin manuaalin mukaisiin asentoihin.

Foorumit

Tarkoittaako kylmänä lämpimässä tallissa vai vajassa pakkasessa? Pahasti kuulostaa että laihalla on. Oletko kokeillut käynnistää niin että ennen ekaa polkaisua väännät kaasukahvaa pari kertaa (ja kiihdytyspumppu ruuttaa vähän bensaa)?

Onko mahdollista että jossain kohdassa olisi imuvuoto(kaasarin ja kannen välissä lähinnä, tai sitten kuumakäynnistysvipu jäänyt kantamaan)?

Kone käy siis kuitenkin ok tyhjäkäynnilläkin sen jälkeen kun saat sen kerran tulille?

Kylmänä tarkoitti tuossa tosiaan 10 asteista tallia. Mutta taisin sitten eilen illalla selvittää syynkin.
Huomasin että ne ulommat kansipultit olivat hieman löysällä. Olisi kai pitänyt vaihtaa ne uuteen vaikkei manuska sitä sanonutkaan.
No nyt sitten lähtee taas kansi ja sylinteri irti. Uudet tiivisteet onneksi löytyy mutta pinnapultit pitää tilailla. Pitääköhän tuota sylinteriä ja kantta nyt käyttää sitten jossain pajalla mittauttamassa?

Itse olen avannut noi pultit muutamaan kertaan Jammuista eikä pulttien uudelleenkäyttäminen ole aiheuttanut ongelmia. Jos jossain saat helposti nuo mitattua niin itse tekisin sen ihan varmuuden vuoksi niin ei tarvitse ainakaan miettiä onko joku osa kiero.

OK, pitää varmaan mitata myös nuo pultit ja kattoa onko ne venyneet.
Oletko muuten tehnyt kiristyksen tasan ohjeiden mukaan eli ensin 30Nm, sitten löysätään ja rasvataan pultit, sitten 20Nm + 180 astetta?

Olen tehnyt myös tuolla ohjekirjan tavalla mutta YZ250F:n ohjekirjassa taitaa olla perinteisempi muutamalla kierroksella kiristys ja sen pyttyä olenkin availlut useammin (koska se tarvitsee uutta mäntää vähän eri tahtiin).

Vaihdoin kannentiivisteen ja pidin vanhat pultit. Ei niihin manuskasta mitään ohjearvoja edes löytynyt...
Nyt lähtee taas käyntiin ainakin toistaiseksi. :P

Kuuluuko muuten sen rungon öljysäiliön pinta laskea itsestään kun pyörää ei käytä? Muistaisin että ennemmin se laski itsestään niin ettei tikussa näkynyt mitään ennenkuin pyörää käytti. Nyt pinta näkyy pysyvän samassa tasossa??