YZ450 -04 laatikko poiki

Kirjoittaja: Marko ViikNo niin, ehkä vajaat 20 tuntia ajetun YZ:n laatikon nelosvaihde lyö tyhjää... Eipä olisi uskonut. Öljyillä on kyllä ajettu vähän liiankin pitkään, mutta tilanne ei varmaan parane pelkällä vaihdolla vaan pysyvää damagea on jo tapahtunut. Pyörä on kaverin ja nopeasti kokeilin sitä äsken jäällä. Selkeesti nelosella rattaat lyö yli tms. On kuulemma tehnyt sitä jo pidempäänkin tosin ei noin pahasti. Kaveri on aiemmin luullut että kone vain röpöttelee isossa vauhdissa. Mutta nyt tosiaan selkästi laatikkovikaa.
Onko tuon laatikon aukaisussa mitään erikoisjuttuja?
Kannattaako laatikkoa alkaa aukomaan ja tukimaan itse jos edellinen laatikkohomma on vuodelta -85 ja laatikkona pappatunturin laatikko...;-) Ajatuksena oli ottaa laatikko irti ja viedä jollekkin ammattilaiselle. Mutta jos tuossa ei mitään rakettiteidettä ole niin voisihan sitä itsekin tutkia ensin.

Marko

Kirjoittaja: Vesa Pelkonenajattelin,et kiihtyis paremmin,jos antaa "jonottaa" seuraavan vaihteen.. kestää kestää

Kirjoittaja: TIMO MCKEOWNMoi,

Kannattaisiko ihan oikeasti kokeilla mikä on kierrosajan ero vaihtamalla rajoittajaa vasten tai sitten tekemällä se nätisti kaasua laskemalla ?

Toki jollain sponsoroidulla kuskilla on varaa vetää rajoittajaan ja jos menee paskaks niin muut maksaa.

Ei tee oikeasti hyvä vetää noita nelareita rajoittajaan saakka, kun siitä ei varsinkaan ole mitään hyötyä. Voitte vaan kuvitella millaisia voimia koneen sisällä vaikuttaa, kun se täydestä syötöstä rupee katkomaan sytytystä tms.

Timo Mc

Kirjoittaja: SÄHKÖASENNUKSETOnneks meille maalaislle vastataan suomeksi sieltä neubertiltä. ja hyvin on osat tulleet reilussa viikossa ainaski jammuun.
T Sähköpasi

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENSama homma olin aika pihalla, kun kyselyyni vastattiin Suomeksi.
Homma toimii...

Jyrki

Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenJaa ei ne kyllä ilman kytkintä kaasupohjassa mee päälle. Joten ei syö.

Kirjoittaja: JUSSI PELKONENKyllä vaihde menee päälle, kun pitää poljinta hieman päällä. Joka kerta, kun rajoittimelle menee seuraava vaihde päälle. Tuollaisia ohjeita sai eräässä kilpailussa viime syksynä. Sitä ei vaan tiedä kuinka paljon kuluttaa paikkoja. Onko muilla kokemuksia.

Kirjoittaja: Timo SkottmanPakko laittaa vähän noottia tosta neubert-racingista kun kaikki sitä niin ylistää, itellä jäi aika p#ska maku suuhun.
Tilailin tossa vuoden vaihteessa paketin. Heti alkuun ylimäärästä sählinkiä kun kauppias antaa väärän BIC tunnuksen. No sain oikean koodin ja laskun maksettua. Ensiksi ihmetytti kun ei tullut mitään vahvistusta maksusta, no ei se mitään, jäin vaan odottelemaan pakettia. Reiluun pariin viikkoon ei kuulu mitään ja pistän mailia että mikä maksaa, "we had some problems with ktm supplies". Ok. No olisihan se tietty odotettavaa että ilmoitetaan mahdollisista viivästyksistä asiakkaallekkin. Lopulta paketti sitten saatiin perille, noin 1kk tilauksesta. Plussaa, postikulut _todella_ pienet! Mutta pohjapanssarin kiinnikkeet ja `hoop guard for ignition

Kirjoittaja: PASI PULLIonks tossa 2004 jotain tyyppivikaa 4 rattaan kohdalla,ku noin uutena menee.Itellä oli 2003 ja laatikko kesti suunilleen mitä vain.Kannattaako ostaa 2003 ratas??
aika monella 2004 on ruvennyt nykimääm just nelosella vaikka pyörät on melkein uusia..

Kirjoittaja: Vesa Pelkonenmiten toi ilman kytkintä ylöspäin vaihtaminen kaasupohjassa,"syökö" nopeastikkin paikkoja?

Kirjoittaja: Janne NurminenOliskohan osat maksanut kaikkineen 340 euroa, rattaat 4kpl ja kaikki laatikon laakerit. Työn teki kaveri joka tekee noita ikääskuin työkseen eli se oli semmonen aseveli hinta. Laakerit oli sillain et yks jouduttiin ottaan alkuperäsenä ja muut löyty Tam-Laakerista.

Kirjoittaja: Marko ViikJa oliko remontin kustannukset kuinka megalomaaniset?
Osat/työt?

Marko

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENrattaat (2xnelosvaihde), siirtäjä,vetoratas,runkolaakerit. Nämä löytyy vain originaaliosina, kaikkien näiden kpl hinta n.65ekuu. Muut lakrut löytyi myös tarvikkeena Muistelisin, että 5-10ekuu/kpl. Nokkaketju+muut härpääkkeet päälle.
Neubert-racing.com ja säästät n. puolet rahoistasi. Maksu kylläkin etukäteen, mutta vielä ei ole kertaakaan jäännyt tavara tulemati, niin ja neubertin osat on orggis osia, toimitusaika n. 9pv.

Jyrki

Kirjoittaja: Janne NurminenItselläni oli juuri sama vika ennen vuodenvaihdetta, saman ikäisessä jammussa. Siirtäjät ei ollu kuluneen näköiset mutta nelosen rattaista oli kulmat pyöristynyt hieman. Vaihdettiin rattaat ja kaikki laatikon laakerit ja nyt pelittää taas.

Kirjoittaja: Marko ViikSelkeästi laattikkovikaa, ei ole kytkinvika. Rutisee ja paukkuu...Lähinä täyskiihdytyksessä.

Marko

Kirjoittaja: Marko ViikKiitos hyvistä vastauksista!
Ja tosiaan olen itse ollut joka kerta ajossa mukana kun tuolla pyörällä on ajettu eli tiedän itsekin tunnit aika tarkkaan. Tämä minua eniten ihmetytti, että näillä ajoilla laatikko poikii...
No otetaan poika auki lähipäivinä ja tutkitaan mitä on syönyt.

Marko

Kirjoittaja: PASI PULLItoi on kyllä aika outoo,että pyörällä on ajettu noin vähän ja ois jo siirtäjä kulunut,,käyny jossain vaiheessa aika paha vaihtovirhe tai jotain,,mut kone auki ni selviää..

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENNiin lisäisin vielä äskeiseen, että oireet oli juuri tuollaiset, kun kuvailit.
Mahtaako tuo 20h pitää paikkaansa?
Laatikon avaus ja kasaus on tässä mallissa, jopa helpompaa, kun pappatunassa :-)

Jyrki

Kirjoittaja: PASI PULLIIhan normaalilta jammun laatikko vialta kuulostaa..Siirtäjä kulunut tai pikkasen vääntynyt..

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENItse tein samanlaisen vian vuoksi remontin samanlaiseen pyörään,mutta vm.2003.
Nelonen nyki, kun vedätti täysiä.
Mulla meni ainakin uusiksi molemmat siirtäjät sekä toisen puolen lohkosta piti holkittaa siirtäjän akselin reikä, se oli kulunut väljäksi. Vaihteistonlaakeritkin oli vaihto kunnossa. Neubert-racing.com siirtäjät n.40/kpl postikulut 7ekuu. Suomesta vastaavat osat n.70/kpl. Toimitusika oli 9pv.

Jyrki

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi ole rakettitiedettä. Ainoastaan nokkaketjun ajoituksessa saattaa olla pientä epäselvyyttä merkkien kanssa, joten ennen irroitusta pyöritä merkit kohdilleen ja merkkaa oikeat täpyt vaikka tussilla, jos erehtymisen mahdollisuutta on.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääJos tuo rattaat lyö yli tarkoittaa myös jonkunlaista ääntä ja nykimistä, on vika vaihteissa.
Onko öljyn seassa ylimääräisiä metallin kappaleita?

Kirjoittaja: Timo TähkäpääMitä tarkoitat, 4 vaihde lyö tyhjää?
Hyppää pois päältä vai kierrokset nousee vaan vauhti ei?
Onko 4 suurin vaihde?

Ehkä vain kytkin luistaa.