YZ426F jääradalle

Kirjoittaja: Erno LanttoMillaiset säädöt tarvii jampin kaasuttimeen laittaa jotta uskaltautuu jääradalle? Pyörä on -01:n.

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikKaasut ovat kylmänä "tiheämpiä". Näin on myös hapen laita, joten moottori mennee laihalle, ellei suutinta vaihdeta suuremmaksi. Vastaavasti sitten isolla suuttimella saadaan suuremmat tehot pakkassäällä. Tarve suuttimen vaihtoon tosin vaihtelee käyttötarkoituksen mukaan. Suutinruljanssi esim. harrastajaenskaa ajettaessa ei ole samalla tavoin välttämätöntä kuin vaikka "Indy"-tyyppisellä jääradalla.

Kirjoittaja: MARKO LAINEHondan nelarissa riitti pari kymppiä isompi pääsuutin ja muistaakseni hieman isompi tyhjäkäyntisuutin., Neulaa pykälällä ylöspäin. Tuskin Yammuunkaan sen enempää kaasariin tarttee tehdä.
Välityksiä kannattaa pidentää reilusti.

Kirjoittaja: Jussi HeinonenMinkäs takia nelari suurempaa suutinta tarvii, eihän siinä ole voitelu seoksesta kiinni? Minä kun olen haaveillut nelarista paljolti tämän takia ettei tartte joka kelillä ruuvata eri suuttimia (ja sekotella rasvoja ja pensaa).