yz250F:n käynti ongelma

seuraavanlainen ongelma iski koneremontin jäljiltä otsikon mukaiseen pyörään(vm.2008):

-kun tyhjäkäynti säädetty sopivaksi, niin kaasua avattaessa sammuu. käyntiin lähtee kuitenkin hyvin.
-kun tyhjäkäynti säädetty reippaasti suurelle, niin silloin ei sammu kaasua avattaessa vaan ottaa kierroksia herkästi.

kaasarissa vakio suuttimet ja vakio neula vakio asemassaan.

onkohan ihan vain kyse kaasarin säädöistä, osaisiko joku kertoa lääkettä kyseiseen ongelmaan?

markku

Foorumit

Jos ei tuolla kiihdytyspumpun ruuvauksella tokene, niin käännä kylmästi tyhjäkäynti isolle. Eihän krossipyörällä tartte paljon liikennevaloissa seisoskella.

tuommonen vika saattaisi olla kiihytyspumpussa, ei ruikkaa bensaa kun kääntää kaasua, tai pumppusuutin (Leakjet) on väärän kokoinen. Sopiva koko on n.70. Vakiona muistaakseni 110.Vanhemman mallin kaasareissa kiihytyspumpun tanko oli kaasarin ulkopuolella ja päällä haitarikumi minkä läpi pääsi likaa pumppuun ja pumpun kalvo ei päässyt liikkumaan. Pumppu toimii silloin kun otat kaasarin käteen ja katot kannenpuoleiseen reikään ja käännät kaasua, jos bensaa lentää silmään niin silloin kiihytyspumppu toimii.
T:Markku

kiihdytyspumpun ajoitus. siitä ruuvista mihin o-rengas modi on tehty säädät pikkasen aukipäin ,pitää olla silleen että suihku just ja just menee luistin alta kun kahvaa kääntää muuten jää tavallaan jälkeen ja tulee pieni tai iso booaus efekti.

vieläkin ongelmia tuon käynnin kanssa..tyhjäkäynniltä nopeasti kaasua käännettäessä pyörä nukahtaa.

kyllähän se kiihdytyspumppu sieltä löpöä ruikkaa kahvaa kääntäessä ja suutin (leak jet) on juurikin tuo kokoa 70 oleva.

lisäksi kaasarissa tehtynä edellisen omistajan toimesta tuo ns. o-ring.mod., joten kiihdytyspumppu "heti" mukana kahvaa käännettäessä.

tuleeko jollain mieleen, että mikä muu tässä voi laittaa vastaan?